Skal vi velge tul uke 10 eller 12?

tlb2

Betatt av forumet
Vi hadde egentlig bestemt oss for å ta tul i uke 10, og tenkte da å reise ca 1 time, for å ta ul fordi vi ikke var så fornøyd med plassen vi gjorde det med nr 1.. Men etter å ha lest en annen tråd her inne ble jeg usikker på om vi heller skal ta det på familieklinikken i Oslo (1,5 time med bil) og da vente til uke 12 sånn at vi får målt nakkefold.. Vil jo se at alt er bra med mini fortest mulig (helst i går :p ), men så er det kanskje greit å få målt nakkeskade også.. Tips? :rolleyes:

Jeg hadde i hvert fall ventet til uke 11, kanskje også uke 12 for å kunne se mest mulig!
Det står følgene på familieklinikken sin nettside: "Mellom 11+0 uker og 13+6 utfører vi tidlig anatomisk undersøkelse med måling av nakke oppklaringen og ser etter nesebeinet. Fra 12+0 uker er en bra tid".

Jeg hadde nok også venta. Ikke bare ift nakkefold, men fordi i uke 12 ser du mye mer baby [emoji4]

Som de andre nevner så er det lurt å vente en uke, vi var i går i uke 11+2 og fikk da sett at nakkefold så bra ut, hjertet hadde 4 hjertekammere, svelget fint fostervann osv. Kjekt å få undersøkt skikkelig :)

Venter selv til uke 12 - skulle gjerne dratt tidligere, spesielt med alle fine ul-bilder her, men blir nok med den ene :)

Jeg venter til uke 12.. Litt på grunn av at da kam man se en baby :p
Og fordi privatklinikken vi har valgt tar ikke ul før uke 12 uten medisinsk begrunnelse..
Så 3 uker igjen!

Jeg venter til uke 12.. Litt på grunn av at da kam man se en baby :p
Og fordi privatklinikken vi har valgt tar ikke ul før uke 12 uten medisinsk begrunnelse..
Så 3 uker igjen!

Vi skal på UL i uke 12. Gleder oss veldig til å se de to igjen og hvor mye de har vokst :Heartred

Ååå har lyst på en ul til før oul jeg ogsååååå.... men har ikke råd :(

Back
Topp