Skal vi kjøpe søskenvogn eller ikke?

SnartMammaIgjen:)

SnartMamma
Når minsten kommer er jenta vår 22 mnd. Jeg vil måtte følge henne i barnehagen og også ha med minsten, så jeg ser det som mest praktisk å ha søskenvogn til å begynne med. Men, er jo mye penger å bruke om jenta vår ikke sitter i vogna i mer noen mnd. Om vi heller skal kjøpe sånn hun står på i stedet?

Hva er deres erfaringer? Hvor lenge sitter de i vogn?

Må du kjøpe på forhånd? Har du mulighet til å vente å se han behovet? :)

Har en på 26 mnd nå, og ei på 14 mnd. Begge sitter i vogn enda..
Samtidig sluttet mine eldste med vogn mer eller mindre helt da de var rundt 2 år, så barn er forskjellige...
Går jo an å undersøke om det finnes søskensete/buddyseat til vogna babyen skal bruke? Det er litt rimeligere enn å kjøpe ei søskenvogn. Alternativt er det mange som selges brukt til en rimelig penge:) Trenger ikke koste all verden.

Mine er det 2.5 år mellom og hadde de vært tettere så hadde jeg kjøpt søskenvogn. Min svigermor har ei vogn vi kan låne og har brukt den litt på barna. Men er nok kun du som kan svare på det ettersom om ditt barn trenger vogn eller ikke.

Kommer an på om ungen liker vogn? Min eldste har aldri likt vogn, og jeg kan telle på en hånd hvor mange gange jeg har brukt søskenvogna.. Kjøpte brukt for å få slutt på maset til mamma.. ;)

21,5 mnd mellom her, og vi hadde ståbrett til storesøster. Var aldri behov for søskenvogn, men noen få ganger satt hun på fotbrettet hvis hun var sliten.

Skal bære baby når storebror vil "kjøre" vogn ;) i sele eller sjal da så klarer :D

Du kan jo evt. kjøpe en brukt som ikke koster så mye. Jeg kjøpte en Mountain Buggy til 1700 kr,med bag til og to sittedeler. Den hadde litt rust på seg og trengte en skikkelig vask, men det fikset jeg lett på en dag. Vi brukte den i nesten 1 år og er 23 mnd mellom mine to yngste.

Noen vogner har søsken sete, andre brett. Jeg har kjøpt noe som heter søsken hanger som jeg fester på vognen så sitter han der. Her kommer lille når småen er 22-23 mnd så ikke begynt å bruke set. Vi kjøper ikke søskenvogn enda

Vi lurte på det samme selv,men kjøpte aldri. Fungert greit med søskenbrett. Han vil som regel gå selv uansett. Hadde sett etter en brukt i såfall.

Min yngste er nå 22 mnd, og skulle jeg hatt en nyfødt også nå, så hadde jeg difinitivt kjøpt søskenvogn ja [emoji4]
Eldste var 2 år og 4 mnd da han ble storebror, da hadde vi søskenbrett. Men yngste er "villere", og hadde garantert løpt rundt isteden for å stå på brettet :p

Er 25 mnd mellom mine, vi har ikke søskenvogn. Vi har heller trille til storesøster dersom det er nødvendig. Er vi alene med begge, så må hun gå :) i noen nødstilfeller har jeg satt hun oppi bagen, med lillebror liggende på fanget :)

Jeg ville kanskje ventet å sett det an. Leit om man bruker mye penger på det, også blir det ikke som tenkt :-)

Eg ville ventet og sett om behovet er der, eller om det fungerer greit nok med ståbrett. Spørs jo hvor mye du bruker vogn ellers også.

Back
Topp