Skal være toastmaster om 2 uker... Noen "hete tips"? :)

*FruM*

Elsker forumet
Jeg og min mann skal være toastmastere i bryllupet til broren min 20. oktober.

Har ikke vært det før, så lurer på om noen av dere har noen "hete tips"? :)

suttelutt skrev:
Bruk mye humor:)
Skal dere ordne med noen selskapsleker eller?

Vi har iallefall tenkt på en lek - men tar gjerne imot flere tips både på leker eller andre ting så kvelden blir best mulig :D

suttelutt skrev:
Bruk mye humor:)
Skal dere ordne med noen selskapsleker eller?

Vi har iallefall tenkt på en lek - men tar gjerne imot flere tips både på leker eller andre ting så kvelden blir best mulig :D

Vis broren din og hans brud har selvironi så bruk det. Det er alltid veldig gøy :) minner med deg og broren din hvor han kansje var litt sleip mot deg ? hehe. ikke prøv for hardt og ikke ha sånn veldig intern humor som kanskje 5 i rommet skjønner. Og ha gjerne litt barnslige leker. Slik som danseleken. Det er morro for alle. Folk blir jo litt løsere utover kvelden. Regner jeg med :)

Ha en kjøreplan, i samarbeid med brudepar, hvor dere har en plan for kvelden og en "backup" vits og to om det blir venting på mat osv...Spill gjerne på ironi og historier om han/bruden (om dere har noe på lur, gjerne litt overdrevent og morsomt), ikke mas for mye, se an stemningen om det trengs å få opp stemningen litt, si fra tili om det kommer noen som vil holde taler osv kan de gi et vink til dere. Leker er eks. pakkeleken gøy om det ikke er så altfor mange gjester...."den med flotteste rumpe, den med størte pupper, den med mest hår på bryskassa, så ender den til slutt opp hos brudgommen med en smart/kjekk ting, eks boxer/tshirt med morsom tekst.
ellers er en lek der hvor de sitter med rygg mot hverandre og har en sko hver i hånden så skal du spørre de om spørsmål og de svarer på det samme sprøsmålet med ja opp med skoen og nei ned med skoen uten at de ser hverandr. Eks Stemmer det at **** alltid må blablabla....om du skjønner..Håper dette var litt til hjelp

ikke si at du er nervøs, de fleste er vel litt nervøse i en slik setting, trenger ikke nevne det fordet.. ihvertfall synes jeg det er unødvendig. 
bruk humor ja! var i et bryllup der toastmasteren nevnte noe om at hun hadde hacket seg inn i mailen til bruden og lest div mailer.. så kom det masse tull som hun liksom skulle ha skrevet til mannen og forlover i løpet av forberedelsestiden.. 
Jeg hadde en lek som slo veldig ann i et bryllup jeg var forlover i.. bruden og brudgommen fikk et "skilt" hver hvor navene dems sto på hver sin side.. "hvor godt kjenner dere hverandre"-leken.. de fikk spm om f.eks. hvem startet den første krangelen, hvem er mest morgengretten, hvem er mest romantisk, hvem slapp den første fisen, hvem er den flinkeste til å lage mat osv osv.. :) 

Det er et bryllup uten alkohol så trenger ikke bekymre meg for ukontrollerte gjester iallefall :D Hehe!

Takk for mange gode tips :)

feb&mars: Den skoleken er jo artig! Den kan vi jo ta :D Har vært i flere bryllup med den! :) Men da har det vært sånn: "Hvem av dere gjør ditt og datt" så skal de svare med skoene! :) Pakkeleken blir nok litt vanskelig med 70 middagsgjester + 30 nye til kaffen :D

Oceania: Haha, genialt av forloveren da :D Utrolig artig!

Kjøreplan!
Lag en oversikt over hvem som skal tale når, hvor mange serveringer det skal være av maten, når det er røykepause etc., og sørg for at kjøkkenet får en kopi!
Sett deg slik at du ser og blir sett fra kjøkkenet - de vil "spørre" deg om de kan gå i gang med neste servering, du vil kunne gi "beskjed" (nikke/riste på hodet, holde opp fem fingre) om at de kan sette i gang/må vente osv.

Gi beskjed om at det kommer en skikkelig pause, og når den er - ellers risikerer du fort at en tredjedel av lokalet forsvinner ut på do/røykepause mellom hver rett og servering, akkurat når alle talene er lagt inn = kaos og venting.

Noen som vet ca hvor lang tid man setter av til de ulike rettene? :)

feb&mars skrev:
Ha en kjøreplan, i samarbeid med brudepar, hvor dere har en plan for kvelden og en "backup" vits og to om det blir venting på mat osv...Spill gjerne på ironi og historier om han/bruden (om dere har noe på lur, gjerne litt overdrevent og morsomt), ikke mas for mye, se an stemningen om det trengs å få opp stemningen litt, si fra tili om det kommer noen som vil holde taler osv kan de gi et vink til dere. Leker er eks. pakkeleken gøy om det ikke er så altfor mange gjester...."den med flotteste rumpe, den med størte pupper, den med mest hår på bryskassa, så ender den til slutt opp hos brudgommen med en smart/kjekk ting, eks boxer/tshirt med morsom tekst.
ellers er en lek der hvor de sitter med rygg mot hverandre og har en sko hver i hånden så skal du spørre de om spørsmål og de svarer på det samme sprøsmålet med ja opp med skoen og nei ned med skoen uten at de ser hverandr. Eks Stemmer det at **** alltid må blablabla....om du skjønner..Håper dette var litt til hjelp

Denne kjørte jeg i både mitt bryllup og søstra mi sin. Var kjempeslager det!! (Hadde mellom 40 og 90 gjester) Var jo ikke alle som fikk gaven. Bare med størst utringning osv... Var bare en pakke som var pakket inn i hverandre. ca 4-6 ganger. Til slutt skulle den til kveldens heldigste(brudgommen). Min mann fikk varmeflaske, ullsokker og en hjemmestrikket penisvarmer. På lappen stod det noe sånn: Om det skulle komme noen kalde kvelder har du i alle fall noe å varme deg på...
Søstra og mannen fikk førstehjelpskrin for ekteskapet. Veldig morsomt, for de leste opp alle elementene der:)

Back
Topp