Skal til sykehuset i dag *OPPDATER*

Kaffepus

Gift med forumet
Ja, Da blir det operasjon på meg. Hun var ikke itvil om at hun ikke ville operere. Den skulle jaggu vekk [:D]
Jeg var bare inne max ti min, hun sa hun ikke trengte å se mere, så der gikk det fort gitt..

Men, før så kuttet de bare den vekk, å sydde igjen. Bare med lokal bedøvelse.
En ganske enkel operasjon, med det negative med denne var at det ofte kom tilbake.

Men nå er det noe nytt som skal komme. Så de skal legge inn sånn Antibiotika plate. Å blåse/løfte huden opp. Så hun sa jeg nesten kunne sammenligne det med å ta silikon i puppa [:D] Dette skjer da med Full narkose.  Så jeg er lissom en forsøkskanin, eller det er ikke så mange som har vært gjennom en slik operasjon. [8D] Så jeg får ekstra oppfølgning..  Kontroll dagen etter, når det har gått to uker og 1 måned. 2 måneder og 12måneder. Stress  [X(]

Men selvfølgelig er det alltid noe negativt.[:(]
Operasjonen skal være på morran. Så må jeg vokne fra narkosen, så MÅ jeg overnatta på sykehuset til opservasjon.  Jeg får ikke lov å løfte noe.!  Å ikke bøye med mer en 60 grader (Dvs jeg ikke kan sitte vanelig. kan heller ikke bøye meg. Sette meg på huk) PÅ hele 2 uker! [:-][:(]Kjæresten skal ha henne dagen jeg skal operere og dagen etter..  Mamma sa hun skulle hjelpe meg de fleste dagene, men hun kunne ikke være hos meg heeele tiden, så da får jeg håpe svigers hjelper.[8|]

Men så lurer jeg på om han har lov til å ta sykemelding pga meg?
Oi, og jeg som ammer rett før tuppa legger seg og på morgnen for kosens skyld. Tror jammen jeg må ha med meg pumpa. [:D]

[hr]

Ja, det skal jeg. [&:]

Jeg har kronisk pilonidalsykdom og sakralcyste. [:(]
-Noen vil kalle dette for tvilling.

Jeg har hatt det kjempe lenge, og det gjør så forbanna vondt.
Føles ut som om noen stikket en pekefinger inn i hele tiden. [:(]
Noen ganger kan jeg ikke sitte inntil noe, vondt å ligge på rygg.
Heldigvis er jeg ikke så betent nå, men er glad jeg skal bli kvitt den
før den bløsser seg opp igjen, for da er jeg ikke menneske etterpå.

Men.. Står at jeg skal møte på sykehuset 14:45 i dag til Undersøkelse/behandling. Og legen min sa at de kom til å operere uansett, siden jeg har så plager med det, og iallefall siden jeg har en liten baby. Legen vil ikke risikere at en morgen så greier jeg ikke å stå opp. Så vil det si at jeg skal operer i DAG, eller skal jeg bare til konsultasjon? [:-][8|][8D] Hvis det så er jo det himla dårlig plalagt, skal jo ha dåp til søndag.

Har prøvd å tegne hvor jeg har den. Dette er da baken, prøvd å tegne rompa.
Så den er rett på toppen av rompesprekka. Er jeg ikke flink til å tegne? [:D]

Du kan lese om sykdommen [link=http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=8857]her[/link].

ORIGINAL: Hildegt10

Hmm.. jeg ville jo tro at det hadde stått i innkallingen dersom de skulle operere i dag?![8|]

Jeg håper du har rett. [&:] Men det står behandling [>:]

ORIGINAL: Løve05Fisk09

Pappa hadde tvilling for mange mange år siden. Fikk den operert bort.

Du får høre med dem når du kommer dit, si du skal ha dåp på søndag. Det kan jo hende du vil komme deg så fort at det ikke er noe problem.

(Hørte på "Legene" på kanal FEM at bare veldig hårete mannfolk fikk dette, eller var mest utsatt.. på tide å shave litt Galest? )

Det går så fint! Tenk når du blir kvitt den, da blir du helt bra igjen [:D]

*trøste på*

Haha, det stemmer det, at de fleste er hårete mannfolk og ovte mannfolk opp i høy alder.. [:D]  Men jeg har jo nesten ikke hår på ryggen jo, og er jente, og ikke noe særlig gammel [8|][:D]

Au da, sånn er vondt vøttø.[&:]

Tanta mi og faren min har begge operert bort sånne, håper jeg slipper å få det. Tullemor her har et sånt søkk over rompesprekken sin så der må det passes på!!

Lykke til!

ORIGINAL: Wondermama

Lykke t på sykehuset[:)] KOmme nok t å gå kjempefint[:)]

uff da... Håper det går bra!!! skal tenke masse p deg!!![;)]

ORIGINAL: Andrea05

ORIGINAL: Andrea05

*Oppdatert øverst*

[:)]

Ja han kan sykemeldes pga av omsorg for eget barn [:)] Altså, ikke pga av deg, men pga at barnet deres må ha omsorg og han er den eneste som kan ta vare på barnet i perioden du er under rekovalens.

Lykke til med operasjonen!

Når jeg var hjerteoperert for et år siden og var i permisjon med sønnen min.. Fikk mannen IKKE sm for permisjonen kan deles, men jeg ble sykemeldt i stedenfor og utsatte jobb start med like mange uker som jeg var sm

han får sykmelding på deg ja[:)]
lykke til med operasjonen[:)]

Du kan bli sykemelt slik at far kan vere hjeme og ta seg av barnet med fødselspenger..Eg er uføertrygdet slik at det vil si at far ikke har rett til farspermisjon..Blei syk etter fødselen og far måtte vere hjeme og ta seg av barnet pga at ikke eg kunne det..Då sykemelte dei meg og han fekk farsperm og hadde lønn..Berre snakk med legen korleis dere skal gjøre dette so ordner dei det for dere..Ikke vanskelig i det hele..Så lenge du ikke er i stand til å ta vare på ongen har far rett å vere hjeme med barnet med betaling..

You must log in or register to reply here.
Back
Topp