Skal til lege å måle hcg nivået i dag

Fru Lale

Glad i forumet
Februarbarna 2023
Ser dem med en gang hvilket nivå det ligger på?
Så skal jeg ta en ny prøve om noen dager. Jeg er jo typen som er kvalm når jeg går gravid. Har vært det nå også men blir mindre og mindre for hver dag. I dag er jeg faktisk ikke noe særlig kvalm og dette uroer meg. Jeg er jo 7 uker i morgen, så er jo midt i den fasen der kvalmen heller burde blitt verre en mindre. Da er det greit å kunne ta en slik prøve for å slappe av litt. Time hos lege med ultralyd er ikke før torsdag i neste uke. Syns det er litt lenge å gå å lure......

Ser dem med en gang hvilket nivå det ligger på?
Så skal jeg ta en ny prøve om noen dager. Jeg er jo typen som er kvalm når jeg går gravid. Har vært det nå også men blir mindre og mindre for hver dag. I dag er jeg faktisk ikke noe særlig kvalm og dette uroer meg. Jeg er jo 7 uker i morgen, så er jo midt i den fasen der kvalmen heller burde blitt verre en mindre. Da er det greit å kunne ta en slik prøve for å slappe av litt. Time hos lege med ultralyd er ikke før torsdag i neste uke. Syns det er litt lenge å gå å lure......

trur ikke du får svar på hcg med en gang nei? trur du får det etter noen dager? :) Skjønner hva du mener med kvalmen ja! sist gang jeg har gravid kastet jeg opp hele dagen lang. men denne gangen så er jeg bare litt småkvalm og har kastet opp max 5-6 ganger! så blir bekymret for det jeg også. men bruker å trøste meg med at ingen svangerskap er like :)

De sier vel også at ingen svangerskap er like, så selv om kvalmen er bedre så trenger ikke det å ha noe å si ;)

Tror ikke de analyserer blodprøvene med en gang. Hos min lege sendes de ihvertfall til sykehuset, og hvis man tar de på sykehuset har visst ikke de lov til å gi deg informasjonen har jeg fått beskjed om???

Krysser fingrene for fin hcg stigning hos deg :)
Lykke til :)

Det skal jeg også ta i dag.
Fikk beskjed at man måler to ganger, med en dag i mellom. Så får man svar 2 dager etter siste prøve. Men legen min skulle prøve å gi meg svar fredag.

Lykke til!!

Her sa ho lab dama jeg pratet med på tlf at jeg ikke trengte å komme tilbake før over helgen. Det syns jeg var lenge! Så kommer til å spørre i dag om jeg kan komme igjen på fredag så får jeg svar over helgen

De sier vel også at ingen svangerskap er like, så selv om kvalmen er bedre så trenger ikke det å ha noe å si ;)

Tror ikke de analyserer blodprøvene med en gang. Hos min lege sendes de ihvertfall til sykehuset, og hvis man tar de på sykehuset har visst ikke de lov til å gi deg informasjonen har jeg fått beskjed om???

Krysser fingrene for fin hcg stigning hos deg :)
Lykke til :)

Takk :-)

Nå er det jo ikke lenger siden en søndag da, så var jeg ganske så kvalm hele dagen. Så håper bare dette er et uskyldig krampetrekk fra min side :-P

Husker ei fra forrige termingruppe jeg var i, som ble mindre kvalm. Bestilte seg tidlig ul for hun var kjempesikker på at hun hadde mistet. På ul var det ikke bare ett bankende hjerte, men to! :)

Jeg avbestille den timen i dag jeg. Har jo ul om en god uke. Hadde ikke fått svar på hcg målingen før nærmere da uansett. Også er jeg litt uggen i dag likevel kjenner jeg :-P

Husker ei fra forrige termingruppe jeg var i, som ble mindre kvalm. Bestilte seg tidlig ul for hun var kjempesikker på at hun hadde mistet. På ul var det ikke bare ett bankende hjerte, men to! :)
Oh my!!!! Ikke si det da :-P
Jeg er tvilling :-) Får håpe det bare er en her
Det sies jo at når man venter tvillinger så blir alt mer intens-kvalmen også.

Back
Topp