Skal, skal ikke...

MissV

Forelsket i forumet
I dag kjøpte jeg en angelsound.. Er 11+3, men vet ikke om jeg tørr p rike den. Er det for tidlig enda?

Skader ikke å prøve. Bare ha i bakhodet at du IKKE må få panikk om du ikke finner den.

Klarte ikke dy meg.. Men fant ikke noe.. Hørte masse lyd for all del.. Men ikke noe hjertelyd... Er det noen spesielle steder man finner lettere på? Vet det enda kan være for tidlig, så ikke noe panikk enda...

Hahaha! En eller anna dustete tanke trodde det skulle si dunk dunk dunk.. Men det skal det vel ikke? Fant noe som lignet svosh svosh svosh.. Er det hjertet?

Google det, så finner du klipp på youtube som viser hvordan hjertelyden til ett foster er. Da vet du hva du skal høre etter :) Vår hjertelyd går mye saktere. Jeg har funnet den en gang, da fant jeg den nesten helt nede ved skambeinet :)

Google det, så finner du klipp på youtube som viser hvordan hjertelyden til ett foster er. Da vet du hva du skal høre etter :) Vår hjertelyd går mye saktere. Jeg har funnet den en gang, da fant jeg den nesten helt nede ved skambeinet :)
Takk for et herlig tips!! Det var akkurat slik det hørtes ut! Fant den helt nede ved skambeinet på høyre side!! Trodde den skulle gå fortere, men hørtes akkurat sånn ut ;)

Takk for et herlig tips!! Det var akkurat slik det hørtes ut! Fant den helt nede ved skambeinet på høyre side!! Trodde den skulle gå fortere, men hørtes akkurat sånn ut ;)
Så bra at du fant den :-) det er en fantastisk lyd <3

Sniker fra februar :) Tell antall slag over 15 sekunder og gang det med 4. Da får du antall slag i minuttet, og er det på rundt 140-170 så er det babyen. Vi har også ei pulsåre nederst til høyre som doppleren fanger opp, så ikke for å drepe gleden, men det kaaan ha vært den du fanget opp. Men, mest sannsynlig var det nok babyen, i alle fall hvis den var kjapp :D

Jeg har en angelsound, hørte første gang 9+4. Jeg hører tydelig om det er hjertelyden til fosteret eller egen puls. Jeg finner hjertelyden fortsatt og den slår veldig fort. Den svosjlyden som det snakkes om her har jeg tenkt er min egen puls, uten at jeg vet det sikkert. Fosterlyden hos meg slår i allefall mye fortere enn egen puls og det er umulig å tvile på hvem som er eier av den pulsen :)

Men dette er ingen fasit da såklart :) det er heller ikke unormalt å ikke høre den så tidlig. Trodde jeg fant den i uke 8, men det var kun min egen pulsåre. Varierer veldig fra person til person :)

din egen går mye saktere enn hjertet til babyen. vis du hører på din først hører su hva som er babyen når den går mye fortere. jeg finnee alltid min også i det området mwn vet med en gang jeg finner babygull sin. du kan søke på youtube eller eller slagene du hører :)

Ja søkte på YouTube for å høre hvordan lyden skulle 'høres ut'. Syns den var veldig lik. Men kan også være min- men føler ingen panikk enda. Skal sjekke om noen dager igjen :)

Sniker fra februar :) Tell antall slag over 15 sekunder og gang det med 4. Da får du antall slag i minuttet, og er det på rundt 140-170 så er det babyen. Vi har også ei pulsåre nederst til høyre som doppleren fanger opp, så ikke for å drepe gleden, men det kaaan ha vært den du fanget opp. Men, mest sannsynlig var det nok babyen, i alle fall hvis den var kjapp :D
Haha den har jeg fanget opp flere ganger. Har lært meg at jeg har en hvilepuls på ca 80 :D

Som nevnt over: babyen sin puls er en del raskere enn din egen. Jeg pleier å finne min egen med vilje slik at jeg kan sammenligne lyden og slagene ;)
Likte godt den gamle doppleren nin for der sto antall hjerteslag -når den viste 155 var det liksom ingen tvil ;)

Ja søkte på YouTube for å høre hvordan lyden skulle 'høres ut'. Syns den var veldig lik. Men kan også være min- men føler ingen panikk enda. Skal sjekke om noen dager igjen :)

Det er ingen grunn til panikk :) Jeg har en venninne som ikke hørte hjerteslag hos jordmor før i uke 16, så det varierer veldig :)

Back
Topp