Skal på ny kontroll i dag ;)

Hjemme igjen nå, eeeendelig :P

kom inn og sjekket CTG først, som var kjempefin
Så tok legen en kjapp ul hvor hun bare sjekket leie, navlesnorgjennomstrømning og fosterbevegelser samt fostervannsmengde -alt så fin-fint ut :)
Så sjekket hun modning og fant ingen tegn til det, mormunn lukket og laaaangt bak så der var det ingenting som sa at det skjer noe fødsel snart.
Hodet er ikke festet fortsatt så om vannet skulle gå må jeg ringe inn snarest og legge meg flatt -jeg skal ikke reise til Ålesund uten medisinsk personell sa hun..
Og ellers var blodtrykket fortsatt normalt men stigende og i øvre grense av normal, 1+ på proteiner
så jeg fikk beskjed om å få det sjekket på mandag igjen.
Ny kontroll neste torsdag ;)

Godt og høre at alt var bra på kontrollen :) Satser på at blodtrykket ditt ikke stiger mer da og at proteinene forsvinner igjen ;)

Så bra å høre at alt er bra! :)
Kan jeg spørre hvorfor du må legge deg ned og ringe inn hvis vannet går? Ble nesten litt bekymra om jeg har gått glipp av noe. Min jordmor sa til meg at jeg skulle ringe føden hvis vannet gikk, men hun sa ingenting om at jeg måtte legge meg ned..
:)

Så bra å høre at alt er bra! :)
Kan jeg spørre hvorfor du må legge deg ned og ringe inn hvis vannet går? Ble nesten litt bekymra om jeg har gått glipp av noe. Min jordmor sa til meg at jeg skulle ringe føden hvis vannet gikk, men hun sa ingenting om at jeg måtte legge meg ned..
:)
Fordi hodet på frøkna er høyt oppe og veldig bevegelig. Altså ikke festet, ikke i nærheten engang ;)
Derfor den beskjeden. Fikk samme beskjed for 6 år siden og..

Back
Topp