Skal på fest på lørdag... wææææ! (lang...)

Loka

Betatt av forumet
Har planlagt dette leeenge, og plutselig så må jeg omorganisere litt på drikkevanene gitt!
Ahh! Er så usikker på hva jeg skal gjøre...

Vi skal til min beste venninne, så jeg tenkte at jeg kan jo fortelle henne at jeg er gravid. Men vil helst at familie skal få vite det før henne. og føler at det er litt tidlig å fortelle det til noen som helst ennå.

Så min plan er å bytte om etiketten på på en rødvin med alkohol med en rødvin uten alkohol, slik at det ser ut som om jeg drikker "ordentlig" vin.  Men som oftest så smaker vi på hverandres viner, og blander drinker osv. så da må jeg finne på noe lurt. Vi skal på konsert etter vi har vært hos henne, så kan evt komme rett til konserten, men da må jeg ha en virkelig god unnskyldning, hun vil lage middag og drinker før vi drar.... HJEEELP!!!

Vil heller ikke si at datteren vår er syk, da kommer jeg til å ha verdens dårligste samvittighet... Vi har jo skaffet barnevakt, og alt er liksom ordnet. 


Er det noen som har noen gode råd? Evt kjenner til en alkoholfri rødvin som smaker som en "ordentlig" rødvin?

Ble langt og tullete dette, vet det er et luksusproblem..
Måtte bare lufte det litt
 
Forrige gang jeg var gravid reiv jeg av etiketten på en alkoholfri vin.
Men hvis dere pleier å smake på hverandres er det litt dumt.
Meeeen: Du kan jo si du har en urinveisinfeksjon og går på antibiotika, da skal man jo ikke drikke.

Skal i 30 årslag til kusina mi på lørdag og må kjøre. Men siden hun bor en time unna sier jeg bare at det er mannens tur til å ta seg litt. Selvom det mest naturlige ville vært at jeg drakk, siden hun er min kusine.
Vurderte oxo "sykt" barn, men vil jo gjerne feire dagen hennes.
 
Urinveisinfeksjon er jo en veldig god unnskyldning... En liten hvit løgn kan vel ikke skade? Tenkte på halsbetennelse eller noe, men uvi er jo mye bedre å si, da slipper jeg å leke "syk"  :D

Takk for svar 
 
jeg hadde brus oppi ei vin flaske :) funka fint det, litt kjibt hvis de vil smake på det da hehe.
 
Kommer litt ann på hva du drikker.

Men sist jeg var gravid, så skulle familien ha fest. Å jeg var med :)
Tok den cider box, tømmte innholdet i vasken, skylte boxen, og fyllte
den med brus. Når den var tom, gikk jeg vekk å liksom "fant" ny box.
Da bare fyllte jeg på med ny brus.
Kankje dette gir deg en ny ide... ;) Lykke til !!!
 
Takk for gode tips.. Herlig at det ikke bare er meg som driver med litt lurerier :D

Jeg er alt drikkende. Sååå 
Vurderer å bytte etiketten på øl flasker, ingen smaker jo på hverandre sin øl..
Men da er det litt problemtatisk med korken på ølflaskene, Ringes øl med clausthaler kork. Men kan kanskje bare ha de i veska mi, også finne meg en ny når jeg skal på do, og kaste korkene tilbake i veska...

Føler meg litt som "Egon Olsen"- jeg har en plan :D
 


Loka skrev:
Takk for gode tips.. Herlig at det ikke bare er meg som driver med litt lurerier :D

Jeg er alt drikkende. Sååå 
Vurderer å bytte etiketten på øl flasker, ingen smaker jo på hverandre sin øl..
Men da er det litt problemtatisk med korken på ølflaskene, Ringes øl med clausthaler kork. Men kan kanskje bare ha de i veska mi, også finne meg en ny når jeg skal på do, og kaste korkene tilbake i veska...

Føler meg litt som "Egon Olsen"- jeg har en plan :D



 
Har du smakt "Cassandra"? Det er en solbærvin, som smaker nesten som solbærsaft...Og den har skrukork, så det er bare å bytte ut innholdet med saft :)
 


Lohne skrev:
Har du smakt "Cassandra"? Det er en solbærvin, som smaker nesten som solbærsaft...Og den har skrukork, så det er bare å bytte ut innholdet med saft :)

Oiii, det var smart!! Har ikke smakt den nei, men solbærsaft er jo en genial løsning 
 
Må det være rødvin?? Av erfaring er det MYE lettere å bli "Lurt" av alkoholfri hvitvin/musserende av noe slag.. :)
 


Loka skrev:
Urinveisinfeksjon er jo en veldig god unnskyldning... En liten hvit løgn kan vel ikke skade? Tenkte på halsbetennelse eller noe, men uvi er jo mye bedre å si, da slipper jeg å leke "syk"  :D

Takk for svar 

Bare å nevne antibiotika blir du "busted"! Det kan jeg love deg! Det er en klassiker!
 
Takk for fine forslag, suuupert!

Kanskje jeg heller skal ta en hvitvin/musserende. Må kjøpe i morgen, så må bestemme meg snart.
ahhh... gru/gleder meg til lørdag. Håper planen min fungerer 
 
Back
Topp