Skal jeg ringe??

Qvini

Glad i forumet
Trenger litt råd jeg!

Er 33+1 idag, og har den siste uken hatt en del mensen smerter som kommer å går ved mellom rom! I dag har det egentlig økt på! I tillegg når jeg har vært på do idag å tisset har det kjent ut som det er noe som ligger litt lengre oppe i skjede som vil ut! (Da har jeg ikke presset noe på do). Har hatt ubehag mellom beina fra skjede og ned på innsiden av lårene! Det har jeg egentlig hatt i en mnds tid, men idag er det så vondt at jeg sliter med å gå! Pratet med ei venninne og hun mente jeg skulle ringe føden på Kongsvinger så gjorde det, pratet med ei koselig jordmor der. Hun ville at jeg skulle ringe Ahus siden de ikke kunne ta i mot fødsel før i uke 35, og at det kanskje kunne være urin infeksjon! Men kvier meg veldig for å ringe, føler meg så hysterisk!!

Tror kanskje jeg må se det litt an i løpet av kvelden og følge nøye med! Ikke vært gravid før så vet ikke helt hva jeg kan forvente.. Babyen sparker og virker som han koser seg inni der!

Hvis du har regelmessige sammentrekninger ville jeg ringt. Eller hvis det er veldig vondt. Ta tiden og se an :)

Skummelt egentlig å svare på sånt, for er så redd for å si noe galt:P
Jeg har hatt mye smerter lenge, og tok det opp med jordmor sist!Har også veldig vondt mellom beina, som om noe ligger å trykker, så er vanskelig å gå, går som en gås:P Det kommer av at babyen har festet seg, så hodet presser på bekkenet, og babyen vil fortsette å presse seg nedover. MEN! tør ikke råde deg til noe annet enn å ringe føden hvis du er i tvil, de kan svare på sånt ;) nå har vi kommet så langt at man vet jo aldri!første gang for meg å :P

Kan høres ut som bekkenløsning smerter, men ikke godt å si. Ring du! Bedre å ringe en gang for mye, enn en gang for lite :-)

En gylden regel : Hvis du er bekymret - så ringer du! :)

Det du kjenner i skjeden kan være åreknuter, ikke uvanlig :) jeg føler meg hoven til tider og kjennes ut som noe er der..Har du blødninger eller sammentrekninger som er regelmessige så ringer du!

Var selv på sjekk i dag pga masse rød/brun utflod. Har historie med prematur fødsel så fikk beskjed om å komme siden jeg har hatt mye kynnere og litt murringer..Alt sto bra til med baby og ingen tegn til blødning. Bare livmorhalsen som har blitt 2 cm kortere så fikkny time om 2 uker. Hadde utslag på blod og leukocytter i urin så mulig uvi...

Kynnere kan påvirkes av uvi..

Pratet med ei venninne og hun mente jeg skulle ringe føden på Kongsvinger så gjorde det, pratet med ei koselig jordmor der. Hun ville at jeg skulle ringe Ahus...

Høres ut som du har fått gode råd allerede. Og for det det er verdt: Jeg håper at du allerede har ringt og helst at du har fått sjekket at alt er bra. Du er på ingen måte hysterisk, men her er det nok bedre å vite enn å tro.

Hvordan går det med deg?

Jeg valgte å ikke ringe! Så det heller an ut over kvelden! Det ga seg da, men kom tilbake på morgningen! Og forsvant igjen! Hadde time hos jordmor idag! Så snakket med henne om det da, hun mente det var kraftige kynner! Og at jeg skulle følge med på dem, gjerne også skrive opp når jeg fikk dem! Hun trodde også at jeg hadde sopp infeksjon sånt så jordmor på sykehuset nevnte så skal kjøpe meg noen stikkpiller :) så satser jeg på at det går bra!!

Tusen takk for gode råd og omtanken jenter ❤️

Den følelsen ved skambenet og innerlåret er bekkenet ditt. Jeg har akkurat samme, og jeg driver å halter hver dag fordi det er så gale.

Det er bra :D De kynnerne kan være sjukt vonde :( visste ikke at de kunne være så vonde.

Back
Topp