Skal far være med på kontrollene?

Jeg har han ikke med nei, blir kanskje mer aktuelt senere? Og ved ultralyd, lytting til hjerte og slike ting. Akkurat nå er det jo bare om meg og min form, så synes det er tidlig jeg. Tror ikke min man hadde hatt utbytte av det i alle fall :P
 
Min er ikke interessert i å være med på annet en UL eller kontroller om det er noe veldig viktig de skal sjekke, for å støtte meg.

Jeg ville tatt me den vorende faren, så kan han bli med inn å prate, så kan du bare si til han at du har lyst å ta opp litt ting me legen etterpå, så du kan gjøre han klar på at han må gå ut etter de normale undersøkelsene.?
 
Her regner jeg med at han blir med på de fleste kontroller osv. Blir nok ikke med på den første da vi jobber samme sted, og ikke ønsker at noen på jobben skal vite det enda. Tror det kan være greit både for min del og hans del at han blir med på det meste. Er jo første gang for begge. Han har sikkert en del spørsmål han også etterhvert. I tillegg så er det veldig greit å slippe å bruke hele ettermiddagen på å referere til legebesøket. Og siden jeg er en ekspert på å glemme ting jeg har planlagt å ta opp, kan det være greit at han er med så kan det være vi husker sammen.
 
Når vi ventet på første man nså var han med på så og si alle sammen, ja, syns det var veldig hyggelig vi da :-)
 
Her så var sambo med på alle kontrollene med førstemann. Håper han har lyst og tid til å gjreø det med nummer to også.
 
Sambo skal ikke være med på  noe annet en UL.
Det er ikke viktig for meg at han er med, han må jo faktisk ta fri fra jobb og sånn...
Han var med på en kontroll med snuppsi, men tror det blir null nå gitt!
 
faren til min spire skal bare være med på UL... thats it.. hva jeg snakker med legen om ang utflod etc tviler jeg på han er så intr i :p men lykke til til dere :D
 
Min partner var med på tidlig ul med min fastlege i uke 10. Det var veldig greit, for han var med på det han skulle, gav opplysninger om seg selv, og så selve ultralyden :) Når det var gjort, sendte legen han ut, så fikk jeg gjøre alt som han ikke trengte å høre/være med på :)
 
Min mann var med alle legetimene og jordmor timene når vi ventet første man. Virker som han kommer til å prøve å være med på alle denne gangen også. Han er veldig engasjert og passer på meg, noe som jeg syntes er kjempe fint :D
 
Det er veldig forståelig at du føler det slik. Spørsmålet er bare hvordan han kan komme til å reagere hvis han ikke "får være med", særlig uten en god begrunnelse. 

Jeg anbefaler for deg og deres skyld og ta opp slike vanskelige ting, da det ofte kommer både en og flere gode ting ut av det. 
 
Han var med på flere da jeg var gravid men jenten vår, denne gangen blir det vel gjerne bare ordinær UL. Får se :)
 
Her var sambo med på nesten samtlige kontroller sist. Synes det var koselig, og vi fikk tilbakemeldinger på at de synes det var fint at far var med!

Denne gangen kommer han ikke til å bli med ¨på alle. Sikkert ett par, men ikke alle. Vi er begge litt mer avslappet denne gangen, og han er engasjert på andre måter. Leser uke for uke, hører på hjertelyden, koser med magen osv.
 
Back
Topp