Skal far bli med på fødselen?

M

Moderator Linda

Guest
Som jordmødre ser vi veldig forskjell på fedres reaksjoner i fødsel – akkurat som forskjellen er stor blant de fødende. Mange menn føler nok at de må være sterke for kvinnene sine denne dagen, og de fleste er riktig gode ti å hjelpe og støtte. Men noen menn trives ikke i et sykehusmiljø.

Les Mamastorkbloggen her
 
Tror ikke jeg hadde klart å holde han unna :p han liker ikke sykehus men gleder seg til å være med på opplevelsen ❤️
 
Han gleder seg ikke så veldig til selve forløpet, men han stiller opp for å støtte meg, og så gleder han seg til å treffe gutten sin :)
 
Ja! Kan ikke se for meg å gjøre det uten han, hverken sist eller nå. Han har heldigvis aldri sagt at han har noe i mot det, eller gitt uttrykk for at han gruer seg eller føler det er ubehagelig heller. Det er jo et veldig fint øyeblikk å dele sammen når lille blir født :)
 
Ja, kan ikke se for meg å gå gjennom den uten verdens beste støttespiller <3
 
Åja, han kunne bare prøvd å holde seg unna :p
 
Var utrolig mye styr under min fødsel sist, så så ikke så mye til stakkaren som satt i en stol i hjørnet. Men han blir med denne gangen også, selv om jeg føler jeg like godt kunne gjort det alene.. Men kjekt med selskap :)
 
Ja, har fått overtalt ham til å være med, i hjemlandet hans er det høyst unormalt at far er med på fødsel, så han var ikke med da den første sønnen hans ble født. Han hadde ikke engang vært med på jordmor kontroll eller ultralyd, så det er mye nytt for ham også! Han er litt nervøs for å være med og SE meg i rier og smerter og også å se ungen like etter at hun har kommet ut :p men han tar det på strak arm, synes jeg, og jeg vet at han er en fantastisk støtte så derfor vil jeg ha ham der. Er jo min første og jeg vil at han skal være med på det :)
 
Ja, ikke aktuelt å gjøre det alene:p håper bare vi rekker det og at det ikke blir ambulansefødsel osv.
 
Ja han skal være med <3 Sist grua han seg veldig, å hadde egentlig ikke lyst til å være med. Etter en tur hos jordmor, hvor hun ville gi han en omvisning på fødeavdelingen var han litt mer positiv. Å etter han faktisk ble med på fødselen til datteren vår, så gleder han seg til vi skal oppleve det igjen. Så glad han fikk en god opplevelse sist, så han kan gå inn igjen i det nå, å være en god støtte spiller :-D<3
 
Jepp, jeg tror ikke det har falt ham inn å ikke være med. Han er så laid back at det går sikkert kjempefint ^_^
 
Har aldri snakket om at han ikke skulle vært med. Det tok jeg som en selvfølge sist og nå, tror ikke han vil at noen andre skal være med heller,
 
Back
Topp