Skal (eller har dere begynt) å ta vitamin - og mineraltilskudd?

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Tok det forrige svangerskap, men er usikker nå. Tar folat da. Vi spiser ganske variert, og mye grønnsaker og sånn, så jeg tenker kanskje at vi får mye der. Men bør man ta tilskudd likevel? Hva gjør dere?
 
Jeg tar bare Folat enda. Men vet fra forrige gang at jeg ble anbefalt fra jordmor å spise omega 3 tran kapsler om jeg ikke drakk tran, så tenkte å kjøpe inn det også ;)
 
eter mye brokkoli i tilleg til folat

har vi en tråd på nei mat?

og ja mat slik at den kan ligge på topp
 
Eg begynte å ta dette kosttilskuddet i begynnelsen av Juli.. Spiser ikkje så veldig variert akkurat, derfor vil eg få i meg dei nødvendige vitaminene og mineralene som trengst! :-)




 
Skal ikke være lett dette... Siden vi spiser så variert, er jeg redd det kan bli FOR mye av noen vitamintyper også, og det er jo heller ikke bra... Tar forresten tran også. Og innimellom sink med c-vitamin. Men så skal man jo ha så mye mer vitaminer enn vanlig, så jeg vet sannelig ikke... Venter med å bestemme meg til legebesøket... Gubben mener jeg bør ta, men skal prøve meg fram.
 
Jeg tar Nycoplus "gravid" nå, med vitaminer, mineraler og folsyre. Vi spiser nogså variert, men tror nok det blir litt lite fisk i perioder. Sist tok jeg trankapsler i tillegg til folat, men mer at jeg leste en eller annen plass nå at de helst ikke skulle kombineres? Noen som vet? Mener det kunne bli for mye av ett eller annet ...?? emoticon

Edit: Don't mind me, tror jeg må ha drømt Ser jo at de overalt anbefaler folat og tran... *lister meg stille ut igjen*
 
Jeg tok kun folat sist svangerskap og har bare folat nå også.
Jeg får høre med legen når jeg skal dit å bekrefte sv.skapet.
 
Tar bare folat så langt. Prøver meg med variert kosthold for å dekke andre behov :) Og spiser man f.eks litt makrell i tomat på skiva hver dag så får man jo nok Omega 3. 
 
Jeg bruker også Lifeline Care Gravid pakken, så er jeg sikker :)
Men har lest at man bare skal ta folat til uke 12, skal man bare kaste denne tabeletten i pakken etter det da, å ta kun resten? Noen som vet?
 
nei spiser variert og tenker litt ekstra på hva jeg bør få i meg og hva jeg ikke bør spise mye av. tar folat og tran for det er anbefalt.
 
Back
Topp