Skal du trene

snippogsnapp

Forumet er livet
MAI 2013
Når du har født? Fordi du vil slanke deg? Fordi du er i dårlig form?

Fortell meg ka du har tenkt å gjøre og koffordå :) må planlegge u god tid:p Hihi eg har lyst å gjøre noe med kostholdet, reiner med det automatisk blir litt bedre når alle lyster forsvinner, men vil gå mer drastisk til verks :p

Eg kommer til å trene både for å slanke meg og fordi eg er i elendig form! :p

Åh gleder meg sånn til jeg kan trene igjen! Men vi får se hvordan humøret er når jeg har en liten gutt.. Umulig å si!

Men det som er sikkert er at jeg skal tilbake på Low Carb High Fat og denne gangen skal gubben og være med! Blir så mye lettere med mat når vi ikke trenger å handle for to forskjellige middager ^^

Når den tid kommer at jeg kan være lenger borte fra sønnen av gangen har jeg faktisk lyst til å prøve meg på et crossfit senter i byen og begynne med det fast! Virker suuuuper motiverende! :D

Åh gleder meg sånn til jeg kan trene igjen! Men vi får se hvordan humøret er når jeg har en liten gutt.. Umulig å si!

Men det som er sikkert er at jeg skal tilbake på Low Carb High Fat og denne gangen skal gubben og være med! Blir så mye lettere med mat når vi ikke trenger å handle for to forskjellige middager ^^

Når den tid kommer at jeg kan være lenger borte fra sønnen av gangen har jeg faktisk lyst til å prøve meg på et crossfit senter i byen og begynne med det fast! Virker suuuuper motiverende! :D
Ka er crossfit? :o

Kommer nok til å trene for å få vekk svangerskapskiloene og for å stramme opp kroppen igjen, formen var ikke så ille før svangerskapet, så håper å komme meg nogen lunde raskt tilbake :)

Starter med trilleturer i bra tempo og litt endring i kostholdet. Så gradvis opparbeide nye rutiner med trening og tempo på turene :)

Jeg kommer til å trene fordi jeg vil komme meg i form! er lei av å være anpusten - og det er jo så mange som sier at man får økt energi av å trene - så tenkte å utforske dette litt!! Da vi begynte på prøvepausen fikk jeg yogamatte og vektrockering som jeg var ganske flink til å bruke! Men måtte jo stoppe med rockeringen når jeg fikk postiiv test - så kanskje den kommer fram igjen! :D

Godt det ikkje bare meg som må gjøre noe med meg sjøl etter fødsel:p rockering klarer eg ikkje bruke. Men har et hoppetau liggende som eg vil prøve å bruke:)

Gleder meg enormt til å trene igjen!! Har alltid vært i god form og trent masse, så det er helt rart å ikke kunne gjøre det nå.. Så det blir en kombo av å få vekk svangerskapskiloene, komme i bedre form og å få opp gleden av å trene igjen :) Kommer til å begynne roligt da, med trilleturer i godt tempo, joggeturer med hundene og så melde meg inn på treningssenteret jeg var medlem i før :)

Kostholdsmessig blir det ikke så mye endringer. Spiser relativt Sundt og greit til vanlig, har aldri vært på noen form for dietter, så satser på å fortsette som før der :)

Trening har vært en del av livet mitt siden mitt forrige svangerskap for over 4 år siden.
Trener en del nå også, men er ikke det samme som før gitt ;)

Planen min RETT etter fødsel er masse trilleturer. Regner med jeg kommer til å begynne med lett styrke og spinning etter 2-3 uker, og når kroppen er klar for det blir det jogging og tilbake til det styrkeprogrammet jeg hadde før.

I sommer blir det i tillegg masse fjellturer, og noen med lillemann på magen :)

Jeg trener fordi jeg elsker det, og det er en del av hvem jeg er. Elsker å være full i energi, og ta meg ut. Kommer til å satse på å komme ned i startvekt der jeg var fornøyd :)

Det tror jeg ikke. Jeg skal amme, og satser på å gå en del turer.Jeg har alltid hatt veldig høy forbrenning. Så krysser fingre på at den virker etter fødselen;) Jeg la på meg masse i forrige sv.skap og det tok ganske lang tid før jeg kom tilbake i "buksene".

Ka er crossfit? :o
Crossfit er en helt egen treningsform med egne treningsstudioer kun for sånn trening. Alltid flere personlige trenere som viser dagens opplegg. Går på styrketrening med seg selv som vekt på en måte.. Fort. Kondis i at man trener styrke fort. Er litt vanskelig og forklare :p men se videoer på YouTube! Virker så motiverende når alle på et treningsstudio gjør det samme bare i sin hastighet og styrke!

Ganske dyrt da. Måneden koster sånn 700-1000 kroner. Og man kan bli "sagt opp" hvis man ikke er aktiv... Man må til og med på opplæring og "godkjenning" før man får være med!

Crossfit er en helt egen treningsform med egne treningsstudioer kun for sånn trening. Alltid flere personlige trenere som viser dagens opplegg. Går på styrketrening med seg selv som vekt på en måte.. Fort. Kondis i at man trener styrke fort. Er litt vanskelig og forklare :p men se videoer på YouTube! Virker så motiverende når alle på et treningsstudio gjør det samme bare i sin hastighet og styrke!

Ganske dyrt da. Måneden koster sånn 700-1000 kroner. Og man kan bli "sagt opp" hvis man ikke er aktiv... Man må til og med på opplæring og "godkjenning" før man får være med!
Oj høres ganske proft ut:) skal skjekke høy tube i morgen:)

Jeg har ikke liten tid med å starte trening, men gleder meg til sommeren og lange trilleturer og turer i utmark med snuppa i bæresjal. Skal kose meg i sommer og så ta å starte veien mot de gamle klærne mine til høsten igjen.
Skal amme så kan ikke slanke meg gjennom maten så da får det bli svetting på sprek og blid..
Jeg er en hønemor så trening må bli lagt opp til når sambo eller svigermor er hjemme, for jeg er sånn som ikke hadde slappet av med trening om snuppa var på barneparkeringen...

Blir nok å starte forsiktig med å få bekkene på plass igjen. Det kan ta tid. Satser på å gjøre som sist. Gå på opptrening av bekken etter fødsel pluss masse trilleturer. Hard trening og slanking har jeg ikke ambisjoner om å begynne med før tidligst etter 6 mnd. Min erfaring fra sist er at det tar tid å få opp energien etter ett tungt svangerskap.

Så for min del er det viktigste å kooooose meg masse i den siste spedbarnsperioden min og få bekkenet i orden slik at jeg kan få ett normalt liv igjen. Sist rant kiloene av uten slanking, men med turgåing og vanlig aktivitet. Orker ikke å være for streng med meg selv. Det er en sårbar periode for mor og bar og siden jeg skal fullamme vil jeg ha en normal diett uten for hard trening eller slanking.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Høh, hørtes veldig slitsomt ut! Du er tøff!! Kanon tøff!

Blir nok bare mange turer i begynnelsen , før det blir å begynne å løfte litt vekter og løpe litt. Blir nok helst for å stramme opp litt igjen å føle seg bedre igjen :) savner å løpe.

Kom på at jeg har jo rockering og pilatesutstyr liggende,skal nok få brukt det når snuppa er ute :)

:o eg tenkte rett og slett ikkje på ammingen i går kveld eg :o her må eg revurdere planene mine:p

Ja, her vil jeg begynne med trilleturer og trene litt gradvis. :) både for å stramme opp og ikke minst kondis. Gleder meg! :)

Back
Topp