skal du ta akupunkur?

girlypai

Elsker forumet
hei :)

har hørt bare godt om fødselsforberedende akupunktur. og flere av mine venninner sverger til en bedre, lettere fødsel og mindre revning. flere har fortalt at mens de gikk og tok akupunktur så har jordmoren hatt heeelt riktig når de kom til å føde. til og med på dagen!

tenkte jeg skulle begynne med dette nærmere fødselen.

flere som skal dette? og har erfaring med dette?

Hmm, nei! Jeg er ikke helt inn i det akupunkturgreiene[8D][:D]

Haha, men forrige gang så vurderte jeg sånn fødselsakupunktur noen dager over termin - var desp og kunne gjort ALT![8D]

Har hørt masse, men så feig som æ e så tørr æ ikkje[8|]
Har skikkeli nål/sprøyte fobi, svime av bare med et stikk i fingern hos legen!

Jeg kunne tenkt meg å prøve det. Men hvor stikker de nålene? Er ikke redd for nåler, men fikk akupunktur i nesa en gang, og det var helt sinnsykt vondt, så det gjør jeg ikke en gang til, hehe. [:)] Og er det noen som vet hvor i Fredrikstad man kan ta sånn, eller tar alle akupunktører det? [:)]

Da må æ bare spørre, beklager at d e litt utafor tema, men koffer fikk du akupunktur i næsa?[:)]
ORIGINAL: hb77

Jeg kunne tenkt meg å prøve det. Men hvor stikker de nålene? Er ikke redd for nåler, men fikk akupunktur i nesa en gang, og det var helt sinnsykt vondt, så det gjør jeg ikke en gang til, hehe. [:)] Og er det noen som vet hvor i Fredrikstad man kan ta sånn, eller tar alle akupunktører det? [:)]

Ja, helt klart! Hadde en super fødsel sist, og skal helt klart ta fødselsforberedende akupunktur denne gangen også[:)]

ORIGINAL: hctib89

Da må æ bare spørre, beklager at d e litt utafor tema, men koffer fikk du akupunktur i næsa?[:)]

Hihi. Jeg er så ille tett i nesa, derfor ei satte nåler for å se om det kunne løse opp litt. Mange det hjelper på, men det funket ikke på meg. Fikk nåler på hver side midt på nesa, og under nesa. Har tatt mye akupunktur for litt av hvert opp gjennom tida, og det har stort sett fungert bra, men dette var sinnsykt vondt, og tårene bare fosset, hehe. Har piercing i nesa, og den er ikke vond altså. [:)]

ORIGINAL: Stoce

Tror nok jeg kommer til å prøve det, har hørt en del positivt om det! Så hvorfor ikke [:)]

hadde ikke sist gang, men kommer nok til å prøve det ut denne gang! selv om sist fødsel gikk greit (ca 7timer)

Tok det med Tara og det hjalp ikke stort [8D] ga meg vonde men altfor svake rier i mange uker før jeg tilslutt gikk rundt med 4 cm åpning men ikke noe fødsel, det startet til slutt så jeg fikk en "styrt" fødsel og revnet like mye som første gangen[8D]

Revning har litt å si på huden man har og hva jm gjør for å unngå det[;)]

Nå skal jeg ha ks og driter i om fødselen går "lett" siden jeg ikke skal føde[8D][:D]

Har ingen jordmor i nærheten som stikker nåler, og det er så langt til sykehuset at jeg gidder ikke å reise for å få det...

Jeg fikk masse akupunktur sist gang. Lå på sykehuset i en uke (fra 38-39) pga høyt BT. De ville ha igang fødselen naturlig men ville hjelpe meg.
Jeg hadde 2 cm åpning og var umoden da jeg ble innlagt en fredag - etter modningsakupunktur *2 daglig og røsking i tappen 1 gang daglig i 6 dager, hadde de klart å få det til 3 cm og moden. Så ikke noe særlig effekt.
De trodde jeg ville føde hver natt - men der tok de feil.

Men fødselen, som ble satt igang ved å ta vannet, gikk fort. Rett rundt to timer fra første ri, 1 pressri og ingen sying i ettertid.
Kanskje det var nålene som var grunne til det ????

alle jeg kjenner som har sverget til dette, har vært på klinikk bedre helse som ligger i fredrikstad by. det ligger vedsidna eller over (husker ikke om det var over eller vedsidna) apoteket tvers over japan photo.

det er så sprøtt, for det er 3 av mine venninner som fortalte at de begynte alt fra 1 mnd til 3 uker før fødsel.
og jordmoren kjente og sa til hun ene " du kommer til å gå 6 dager over!" og det gjorde hun..
og en annen sa hun " du kommer til å føde 2 dager før termin" og hun gjorde det!

sprøtt!! men noen av mine venninner hadde også svangerskapskontroll hos de, så da kjente de på ungen og på magen generelt, og kjente hvor modent det var.

alle mine venninner som har tatt dette, har hatt forsåvidt greie fødsler, hvor alt har greit og "kjapt" med lite revning og kommet seg kjapt igjen. man får jo nåler når man ligger på sykehuset, men tror de har mer effekt når man har gjort dette jevnt og trutt på slutten av svangerskapet.

ORIGINAL: girlypai

alle jeg kjenner som har sverget til dette, har vært på klinikk bedre helse som ligger i fredrikstad by. det ligger vedsidna eller over (husker ikke om det var over eller vedsidna) apoteket tvers over japan photo.

det er så sprøtt, for det er 3 av mine venninner som fortalte at de begynte alt fra 1 mnd til 3 uker før fødsel.
og jordmoren kjente og sa til hun ene " du kommer til å gå 6 dager over!" og det gjorde hun..
og en annen sa hun " du kommer til å føde 2 dager før termin" og hun gjorde det!

sprøtt!! men noen av mine venninner hadde også svangerskapskontroll hos de, så da kjente de på ungen og på magen generelt, og kjente hvor modent det var.

alle mine venninner som har tatt dette, har hatt forsåvidt greie fødsler, hvor alt har greit og "kjapt" med lite revning og kommet seg kjapt igjen. man får jo nåler når man ligger på sykehuset, men tror de har mer effekt når man har gjort dette jevnt og trutt på slutten av svangerskapet.

Okei. Takk for svar! Det ligger i 2.etg over apoteket, har vært der på tidlig u.l., og skal dit på 3D, da kan jeg høre med jordmor om dette hvis jeg husker det. [:)] Men hvor på kroppen stikker de nålene? Og nå skal jeg ikke mase mer, hehe. [:D]

Okei. Takk for svar! Det ligger i 2.etg over apoteket, har vært der på tidlig u.l., og skal dit på 3D, da kan jeg høre med jordmor om dette hvis jeg husker det. [:)] Men hvor på kroppen stikker de nålene? Og nå skal jeg ikke mase mer, hehe. [:D]

Åja. da er du kjent med de da :)

neineinei, du maser så absolutt ikke hb77 :) aldri tenk slik!

hmm... hvor de stikker henner, vet jeg ikke...
men godt du advarte meg mot nesa, for jeg sliter veldig med tett nese. og hadde tenkt å spøre om å få nåler mot dette under fødselsforberedende akupunktur. men da blåser jeg lang marsj i det! for vondt vil jeg ikke ha!!! så da holder jeg heller ut med den tette nesa [:D]

Åja. da er du kjent med de da :)

neineinei, du maser så absolutt ikke hb77 :) aldri tenk slik!

hmm... hvor de stikker henner, vet jeg ikke...
men godt du advarte meg mot nesa, for jeg sliter veldig med tett nese. og hadde tenkt å spøre om å få nåler mot dette under fødselsforberedende akupunktur. men da blåser jeg lang marsj i det! for vondt vil jeg ikke ha!!! så da holder jeg heller ut med den tette nesa [:D]

Mente ikke å skremme noen ang nåler i nesa altså, men jeg synes det var sinnsykt vondt i hvertfall. Og ikke hjalp det på meg heller, men det kan hjelpe på andre. Andre steder på kroppen hvor jeg har fått akupunktur har ikke gjort noe spesielt vondt synes jeg. [:)]

ja men da er jeg glad for det tipset. neida, ble ikke skremt, men har IKKE lyst å ha vondt [;)] så da droppa jeg det, lett! i hvertfall hvis det ikke fungerte... [:D]
tett nese er vel en del av "sjarmen" ved å være gravid vel.. [8D]

Fikk akupunktur sist for å roe ned premature rier. Hadde absolutt ingen effekt på meg, men kan jo ha god effekt for andre. 

jeg tok det med nr.1, og jeg skal ta det igjen nå.. Fødelsen var en drøm.. så kan jo hende det hadde noe å si..

[;)]

Nei. Jeg tror ikke akupunktur virker som annet enn placebo.

De vitenskapelige studiene som er gjort viser at jo bedre studiene er, jo mindre er effekten. Så jeg ville heller brukt penger på litt deilig massasje  [;)]

Tok akupunktur sist som vissnok skulle være med å starte fødsel. 2 dager senere startet den[;)]

Fikk også nåler da jeg hadde rier, men synes egentlig ikke de hjalp særlig.

Back
Topp