Skal du strikke noe fra "snøfall" (NRK julekalender)?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Jeg googlet litt oppskrifter

Fargerik genser i rødt egentlig eneste fra serien, men det var laget noen plagg "i snøfall sin ånd" som var dusere og veldig fine men ikke spesielt kalender-relatert.

Jeg har pleid å gi ungene en lue eller noe sånn i kalenderen, der var jo rødnissene og blånissene takknemlige oppgaver

Men jeg vet ikke i år!

(ungene mine er gutt 8, jente 5,5 og babyjente som blir et år i jula)
 
Jeg googlet litt oppskrifter

Fargerik genser i rødt egentlig eneste fra serien, men det var laget noen plagg "i snøfall sin ånd" som var dusere og veldig fine men ikke spesielt kalender-relatert.

Jeg har pleid å gi ungene en lue eller noe sånn i kalenderen, der var jo rødnissene og blånissene takknemlige oppgaver

Men jeg vet ikke i år!

(ungene mine er gutt 8, jente 5,5 og babyjente som blir et år i jula)

Likte den røde og den hvite genseren med snøfall mønsteret. Men om jeg kommer til å strikke noe sånt er usikkert. Jenta har egentlig nok vinterklær av strikkede plagg til høsten og vinteren :)
 
Likte den røde og den hvite genseren med snøfall mønsteret. Men om jeg kommer til å strikke noe sånt er usikkert. Jenta har egentlig nok vinterklær av strikkede plagg til høsten og vinteren :)
Hvor har du sett den? Ikke der jeg fant noe i alle fall. (jeg fant mest uoffisielt så vist jeg ser)

Men jeg likte litt denne da
6286f56a4e5bafc1db18520811f6f99d
 
Er det den på dette bildet? Den var fin
e10156e897b9bfeccf0e90aef2c0b518


Det aner meg at det er den som på den siden jeg fant er avbildet i blå og hvit men kan jo fint strikkes i rød.
 
Last edited:
Er det den på dette bildet? Den var fin
e10156e897b9bfeccf0e90aef2c0b518


Det aner meg at det er den som på den siden jeg fant er avbildet i blå og hvit men kan jo fint strikkes i rød.
Var det bildet jeg fant. Søkte snøfall nrk strikk og fant det :) kunne tenkt meg den hvite, men upraktisk med hvitt på mi tøtte som griser så :p men i rød hadde den vært nydelig :D rød og hvit :)
 
De så fine ut. Kanskje jeg bare må strikke for å strikke.
 
leste et sted at det er snøfall i år igjen.

Tok akkurt en kjekkasgenser av pinnen til 11 åringen, og 8 åringen fkk snøløv i fjor, så planen var snøløv til treåringen i år, men skullehun fått en snløalgenser i stedet da? Den røde og hvite var jo fin.

Gammel tråd, men jeg googlet snøfall strikke og opp kom den.
 
Jeg sender bare bilder/oppskrifter til svigermor og hun fixer :p fikk henne til å strikke nydelige nisseluer i fjor :) gensere til unga fixer hun på null komma niks
 
Back
Topp