Skal du skrive fødebrev?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stina
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Stina

Guest
Skal du skrive fødebrev? Eller tenker du at det ikke er nødvendig?

Jeg gjorde det ikke med første, og gjør det heller ikke denne gangen. Kjenner ikke behovet for det. Mannen er dessuten ganske oppdatert på mine fødselstanker, og han skal jo være med meg så:)

Jeg tenker også at mannen har kontroll på hva jeg ønsker. Men kan jo hende han får helt panikk og glemmer alt :-) så har lurt på å legge ved et lite notis ;-)

Kommer ikke til og skrive noe, tar fødselen helt som den kommer, har jeg satt meg opp for mye tanker eller ønsker og det ikke skjer blir jeg altfor skuffet og det kommer til å ødelegge en del

Jeg skal tilsamtale for fødselsangst. Hvis de anbefaler det der etter samtale med dem, eller i samarbeid med dem, så gjør jeg det .

Nei, føler ikke noe behov for det. :)

Jeg har skrevet fødebrev denne gangen - men det er punkter som jeg ønsker men som jeg kanskje ikke ser som logiske med vonde rier ;) ønsker bl.a mye veiledning på pusting (fikk ikke noe hjelp sist), ønsker å ikke være passiv i fødesenga men oppe å gå/bruke ball o.l, også ønsker jeg en tydelig jordmor :) sånn bortsett fra dette tar jeg naturligvis alt som det kommer - en fødsel kan på ingen måte planlegges m

Jeg kommer til å skrive et kort og konkret fødebrev! Før det blir levert til jordmor kommer jeg til å gå gjennom det med mannen min =)

Jeg tror ikke det. Vi er jo to som vet hva jeg tenker, og ting blir nok ikke som jeg tenker nå uansett.

Brevet er diktert inni hode til gubben, XD

Nei, føler ikke behov for det.

Jeg gjorde ikke det. Følte ikke at jeg hadde noen spesielle ønsker, bortsett fra at jeg ikke ville ha smertelindrende, men det klarte jeg å si ifra om selv :)

Ja. Føler det er greit at de kjenner til hvordan min forrige fødsel var og hva jeg forventer av dem.

Nei, gjør som sist ; sier hva jeg ønsker. Det er stort sett to ting. Ikke epidural (om det ikke blir helt nødvendig) og ønsker ikke studenter, (minst mulig folk involverte).

Aner ikke hva jeg går til, så jeg bestemmer meg nok etter fødselsforberedende kurs og fødselssamtale med jordmor på helsestasjonen.

Men tenker jo at de som jobber på fødeavdelinga vet hva de driver med, og de kan det bedre enn meg, så så lenge de tar hensyn til alle allergiene mine skal det gå helt fint ;)

Ja jeg kommer til å gjøre det.
Vil ikke bli sjekket nedentil mer en nødvendig, vil ikke være naken, vil ikke ha studenter ;)
Har blitt misbrukt i ung alder og vet at hvis det ikke blir tatt hensyn til, så blir fødselen mer traumatisk en nødvendig ;)

Back
Topp