Jepp, kommer til å skrive fødebrev.
Siden jeg bruker fødselshypnose kommer jeg til å skrive litt om det, samt at jeg derfor ønsker mest mulig ro rundt meg, gjerne litt dempa belysning, minst mulig fokus på "smerte", og derfor ønsker jeg ikke at de tilbyr smertestillende tiltak - jeg ber heller om det selv hvis jeg skulle ha behov

. Jeg ønsker også minst mulig vaginale undersøkelser. Selvsagt forventer jeg at de sjekker åpning når jeg kommer inn, men om det ikke er nødvendig trenger de ikke nødvendigvis sjekke igjen før jeg føler pressetrang (vil helst unngå å få en skuffende beskjed om at en står fast på X cm, for det kan gi en skikkelig psykisk knekk (og øke produksjon av adrenalin og kortisol, som igjen virker riehemmende) - og det kan jo plutselig endre seg på de neste 5 min uansett
Jeg kommer også til å nevne ønsker om fødestilling og at jeg vil unngå liggende på rygg om ikke det er medisinsk nødvendig, da jeg vil føde i en stilling der bekkenet er mer åpent og tyngdekraften er mer behjelpelig.
I tillegg tar jeg dette viktige ønsket: Ønsker å vente med å klippe navlestrengen til den har sluttet å pulsere. Tror det er standard prosedyre nå (endelig!), men tar det me duansett