Skal du på tidlig ul?

Snuppeguri

Glad i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Marsboerne 2023
Jeg blir heldigvis henvist til tidlig ul pga 2 spontanaborter tidligere. Men aner jo ikke helt når den blir.
Har bestilt privat til 22.juni, som blir 8+1 i tilfelle den jeg får blir senere. men vurderer å endre til 7+3 for da har mannen bursdag og kunne blitt en fin bursdagsgave. Men så er jo faren der for at det ikke er liv, og da er hele bursdagen ødelagt :banghead:

Men UL blir det uansett! Tenker jeg tar 2 kaaanskje 3 før den ordinære.

hva med dere? Klarer dere holde dere til OUL?

Jeg er henvist til TUL 6+4! Jeg kommer nok til å bestille en til rundt uke 10-12 også :D

er det slik nå at alle gravide kan få TUL? mener jeg så på nyhetene en dag at lovene var endret. isåfall har jeg veldig lyst! der jeg bor har vi ingen private tilbud, så jeg er avhengig av hensvisning fra legen.

er det slik nå at alle gravide kan få TUL? mener jeg så på nyhetene en dag at lovene var endret. isåfall har jeg veldig lyst! der jeg bor har vi ingen private tilbud, så jeg er avhengig av hensvisning fra legen.
Sniker
Det er nok enda en stund til det blir lovfestet og at alle har kapasitet til å ta inn alle til tidlig ul dessverre

mener å ha hørt at det ikke trer i kraft før til neste år dessverre

mener å ha hørt at det ikke trer i kraft før til neste år dessverre
ja, jeg får bare smøre meg med tålmodighet frem til OUL, med mindre jeg får henvisning fra lege:)

Sist var jeg uke 6/7 og uke 13. Hadde tenkt å bare ha en TUL denne gangen, men kommer helt sikkert til å unne meg begge to nå også :hilarious::dummy::dummy1:

Eg tenker uke 12 uansett, men vurderer også nå ca uke 6-7, da har svigermor bursdag å kunne godt tenkt oss å fortelle henne da, men vil gjerne vite at alt eg ok før vi forteller :shy:

Eg tenker uke 12 uansett, men vurderer også nå ca uke 6-7, da har svigermor bursdag å kunne godt tenkt oss å fortelle henne da, men vil gjerne vite at alt eg ok før vi forteller :shy:
Vent til hvertfall 7+0! Hørt om flere som har vært der i uke 6 og man kunne ikke bekrefte liv.. og da går man rundt å er nervøs i 1 uke før ny UL der det spreller en liten bamsemums!

Her blie det i uke 7-8, i uke 13 og oul :)

Bestilte akkurat til uke 9+2.

Fikk bekrefta tidlig UL idag. Det blir 9.juni og uke 6+2. Det er vel litt tidlig? Bør jeg spørre om å få endre til 7+0? Elle får jeg en ny time en uke senere om de ikke finner hjertelyd?

Sniker fra Januar.
Dere som blir henvist til tidlig ul, gikk dere gjennom fastlegen? Jeg skulle på utredning pga flere aborter, men kom aldri så langt. Bør jeg henvende meg til fertilitetsklinikken for henvisning, eller fastlegen?

Sniker fra Januar.
Dere som blir henvist til tidlig ul, gikk dere gjennom fastlegen? Jeg skulle på utredning pga flere aborter, men kom aldri så langt. Bør jeg henvende meg til fertilitetsklinikken for henvisning, eller fastlegen?
Jeg fikk gjennom fastlege

Bestilt time privat til uke 7+3,disse 3 ukene frem til da kommer til å gå SEINT :dead:

Er litt usikker på hva jeg skal og når, men skal definitivt på tidlig UL. Har gått til privat gynekolog før graviditeten og tenker å gå til han igjen. Han har ultralyd, så tenker å dra dit om to uker. Kanskje før, men har litt lyst til å vente fordi jeg håper på å se et bankende hjerte på UL ♥️ Er 4+1 i dag. Samtidig, har jeg en jobb som krever tilrettelegging, så spørs hvor lenge jeg kan vente før jeg får pratet med lege.

Hvis jeg får sett baby på time i uke 5/6 bestiller jeg nok time til ultralydjordmor rundt uke 7 eller 8!

Vi blir nok å bestille time til tidlig ultralyd rundt uke 12-13 :happy:

Ja, skal gå privat og ta ultralyd i uke 8. I slutten av juni. Trenger å se at hjertet slår.

Back
Topp