Skal du ha smertelindring under fødselen?

• Trådstarter Trådstarter Janet
  • Opprettet Opprettet
20- 30 min uten rushtrafikk :-) så ikke nært og ikke langt hehe går nok bra tenker jeg :-)

Rakk ikke smertelindring, da min fødsel gikk ganske så kjapt. Fra første ri, til hun var ute, gikk det ganske nøyaktig 3 timer... var bare 30 min på fødestuen før hun var ute... fikk beskjed om å ringe ambulanse neste gang, og da bodde vi bare 20 min fra sykehuset. Nå bor vi ca 2 1/2 time fra sykehus, så er spent på om vi i det hele tatt rekker frem :confused004

Har ikke tenkt så langt. Er førstegangsfødende, så aner egentlig ikke hva jeg går til ;-) Nekter ikke å bruke epidural om smertene blir for uutholdeligelig i alle fall ;-)

ja

Fikk alt mulig rart sist, inkl en epidural som ikke funka på første forsøk :( Jeg hadde en ganske heftig, lang og spesiell fødsel. Supa lystgass så jeg spydde og hallusinerte.... Jeg fikk også drypp FØR epiduralen ble satt, og det var helt grusomt! (spes siden epiduralen ikke ble skikkelig plassert før 4-5 timer etterpå)

Denne gangen går jeg inn med åpent sinn. Jeg vil ikke ha lystgass, men epidural kan jeg evt vurdere ettersom fødselen skrider frem. Jeg tålte en skikkelig trøkk sist, så jeg tror jeg skal tåle det meste denne gangen :) Det går jo fint til slutt, og man blir faktisk ferdig ;)

Min fødsel gikk kjapt..fra vi kom inn og ungen kom ut , gikk det 5 timer. Men ikke så forferdelig intenst i begynnelsen heller. Lå å duppet i badekaret...Det anbefales!!!! Prøvde lystgass først, men ble såå dritings av det. Sånn type prøve å bare puste.. Men måtte opp av badekaret for ungen ville ut. Ingen tid til noe som helst.
Hvis det skal gå fortere denne gangen , så skal jeg møtes med epidural i døren takk :)

Helst ikke smertelindring. Får mest sannsynligvis ikke tid til noe, og ingen bruk for det heller =)

Fikk epidural ganske tidlig i fødselen sist pga setefødsel og den funket så bra att jeg hadde ikke smerter, så det vil jeg gjerne ha igjen hvis jeg får muligheten til det.

Sier ikke nei takk til epidural og lystgass om jeg ligger der midt i værste riene nei! Hadde begge deler sist, både lystgass og epidural funka helt supert, eneste driten med epiduralen var at fødselen stoppa opp.. Eller dvs, jeg hadde ikke skikkelige pressrier så jeg måtte presse for egen maskin i 1 t og 20 min før han kom ut. Det var ikke noe særlig :/

Fikk epidural sist! Syns det var fantastisk deilig i de 30 min det varte før pressriene kom, så skal ikke se bort ifra det denne gangen heller:)

Back
Topp