Skal du ha smertelindring under fødselen?

• Trådstarter Trådstarter Janet
  • Opprettet Opprettet
De har bare lystgass som tilbud der jeg har født og det har funka som bare det, så lystgass it is :)

Hmm... Sist nektet jeg lystgass - alle mine venninner hadde kastet opp av det. Og det skulle hvertfall IKKE jeg gjøre :P Så jeg nektet. Det endte med epidural, som jeg i forkant helst ikke ville ha. Men etter 24 timer med intense rier orket jeg ikke mer. Etter epiduralen gikk ting sååå sakte og gutten satte seg fast, endte i vakuum... Føler litt at epiduralen har litt skyld i det. Så... Neste gang håper jeg at jeg slipper epidural og lystgass :P Vil med andre ord føde så naturlig som mulig, men har selv erfart at det kan man ikke bestemme på forhånd :P

mest sannsynlig ikke, om noe så kanskje lystgass...

hadde bestemt meg for det samme sist, da gikk ting så fort så jeg rakk ikke smertelindring heller så da var det jo ikke noe valg. det sies jo at fødsler bare går raskere og raskere, så sannsynligheten er vel stor for styrtfødsel og ingen smertelindring neste gang...

Sist hadde jeg badekar, akupunktur og lystgass.. ALDRI mer badekar. Akupunktur kan jeg nok vurdere.. men lystgassen skal jeg definitivt ha! Aldri hatt det så moro før ;) tihi.. :P

Jeg brukte litt lystgast sist, men synes ikke det funket så veldig. Håper på ingen smertelindring denne gangen, men som sist tenkte jeg det samme og ser an hvordan fødselen går. Satser på en raskere fødsel denne gangen.

Tviler på at det blir noe smertelindring med mindre noe spesielt skjer. Blir det en ukomplisert fødsel som med mine tre første har jeg ikke behov for det.

Jeg brukte litt lystgast sist, men synes ikke det funket så veldig. Håper på ingen smertelindring denne gangen, men som sist tenkte jeg det samme og ser an hvordan fødselen går. Satser på en raskere fødsel denne gangen.
hehe jeg satser på det motsatte, at min neste varer liiitt lenger hehe

Rakk ikke sist så regner med jeg ikke rekker denne gangen heller. Satser på å klare det uten om jeg får valget.

hehe jeg satser på det motsatte, at min neste varer liiitt lenger hehe

Veldig kort fødsel? Jeg hadde 26 timer med tette rier her..Men utover det var den ingen komplikasjoner og synes fødselen var fin.

Sist gang prøvde jeg lystgass først, men syns ikke det hjalp noe særlig og ble så kvalm av den. Så jeg fikk epedural, men fødselen gikk så sakte fremover etter det og pluss at jeg ikke fikk presiserer. Så syns det var vanskelig å presse skikkelig. Så vil prøve badekar kanskje.

Veldig kort fødsel? Jeg hadde 26 timer med tette rier her..Men utover det var den ingen komplikasjoner og synes fødselen var fin.
hehe ja ca 4 timer fra jeg kjente første rie og ca 13 min fra vi stoppet ved sykehuset, hodet sto i åpninga da jeg la meg i fødesenga... konstante rier en del av tiden.

Jeg håper jeg slipper! Jeg fikk epidural sist og den reagerte jeg på med å få feber så mini fikk rask puls og måtte fort ut med sugekopp. Vet jo ikke om jeg vil reagere sånn igjen. Men håper på en raskere fødsel.

Har desverre en sykdom å ta hensyn til så epidural ol. Er for meg utelukket. Må høre med lege hva jeg kan få hvis jeg ønsker noe. Skikkelig dritt... :(

Sist gikk jeg inn i fødselen med et åpent sinn og klarte meg uten smertelindring. Håper jeg kan få en like god opplevelse denne gangen :)

hehe ja ca 4 timer fra jeg kjente første rie og ca 13 min fra vi stoppet ved sykehuset, hodet sto i åpninga da jeg la meg i fødesenga... konstante rier en del av tiden.

Fire timer var kjapt! Men sikkert veldig intenst også da.

Fire timer var kjapt! Men sikkert veldig intenst også da.
ja intenst kan jeg skrive under på at det var og ønsker IKKE en kjappere fødsel hvertfall hehe men det er nå engang ikke noe jeg bestemmer selv... sambo har sagt at jeg skal legges inn i god stund før fødsel hehe tror han ble litt stressa sist.

ja intenst kan jeg skrive under på at det var og ønsker IKKE en kjappere fødsel hvertfall hehe men det er nå engang ikke noe jeg bestemmer selv... sambo har sagt at jeg skal legges inn i god stund før fødsel hehe tror han ble litt stressa sist.

Hehe, skjønner den. Håper du bor nært sykehuset da :)

Back
Topp