Skal du ha smertelindring under fødselen?

• Trådstarter Trådstarter Janet
  • Opprettet Opprettet
Skal fortelle deg det at du DRITER en lang marsj i nåler når det står på som værst og smertene er uutholdige.. Jeg selv har en sinnsyk sprøyteskrekk, og hadde bestemt meg med første mann at jeg skulle ikke ha noe. Skulle klare meg selv. ;) Men når det bare ble vondere og vondere dreit jeg en LANG marsj i skrekken min. For min del var det en befrielse og få den. Men du kjenner selv på det når du er oppi det ;)
Lykke te!!​

det vil jeg tro jeg gjør, og håper at jeg gjør :). Det er mange grenser som skal sprenges ved første fødsel, og det er ikke så lett å forestille seg at man driter i det ene og det andre før man er oppe i situasjonen.. :)

Vel... hadde epidural og lystgass sist, og hadde ikke klart meg uten.. Var indusert fødsel som varte i 13 timer med vonde rier nonstop... var en lettelse når jeg endelig slapp smertene. Meeeen, hvis fødselen starter av seg selv denne gangen, og det ikke drøyer ut i det uendelige så har jeg et lite håp om at jeg skal klare meg med badekar, muligens akupunktur og lystgass, det hadde vært drømmen. Men jeg må bare se det ann... Synes ikke det er noe nederlag med epidural, og kommer til å be om det denne gangen også hvis smertene blir like uutholdelige som sist.

Planlegger ikke så mye. Gjorde ikke det sist heller, og endte med planlagt hasteks på grunn av seteleie, så da ble det spinal da:-p jeg er åpen for det meste, tenker å prøve lystgass iallefall og er positiv konseptet epidural også, men lå på sykehuset i høst for spinalpunksjon og de bomma 12 ganger før jeg nekta mer, så vet ikke om jeg er så positivt innstilt til at flere udugelige folk skal stikke meg i ryggen :-p

Skal fortelle deg det at du DRITER en lang marsj i nåler når det står på som værst og smertene er uutholdige.. Jeg selv har en sinnsyk sprøyteskrekk, og hadde bestemt meg med første mann at jeg skulle ikke ha noe. Skulle klare meg selv. ;) Men når det bare ble vondere og vondere dreit jeg en LANG marsj i skrekken min. For min del var det en befrielse og få den. Men du kjenner selv på det når du er oppi det ;)
Lykke te!!​

man gir en lang marsj i smertene hvis det føles skikkelig vondt, har nåleskrekk så det holder, så det var såvidt de fikk lov til å sette venflon på meg under fødsel :/ synes ikke fødselen i seg selv var så veldig vond, så det er veldig individuelt hva man føler man trenger der og da ;) Men uansett er det godt å vite at det finnes gode alternativer til smertelindring hvis det skulle bli skikkelig ille ;)

Lykke te!!​

Hihi! Sprøyteskrekken min forsvant ikke under fødslene mine :p
Ble tilbudt epidural og akupuktur med førstemann.. Men aldri i livet!! :p
Ba dem fint å la være å sette sprøyta en får etter fødselen også :p
Og heldigvis jobba livmora mi så fint at jeg slapp den.. For den var det ikke sikkert jeg fikk slippe :)
Men dette er meg såklart :)
(Men jeg synest fødslene har gått super bra,og ble mye bedre enn jeg hadde sett for meg.. Så håper det går slik denne gangen også)

Håper virkelig på å slippe det! :) men drøyer fødselen like lenge som forrige gang, kan det nok hende at jeg gir etter dersom JM spør meg om ikke jeg vil ha smertelindring denne gang også..:)

Vet av erfaring at det aldri går etter planen- så her venter jeg og ser (og antar det blir KS).

Med første ble det hasteks og jeg låg på epidural i 2-3dager, med andre nektet jeg epidural pga dårlige minner, klarte fødsel med ustabile rier, en bebis med ustabil hjertelyd og ruptur grad 3c etter vakumforløsning- så måtte jeg ha epidural allikevel etterpå-i nesten 2 timer for å lappes sammen. Tar ting som det kommer:-D

fikk begge mine to uten noe som helst.....tenker jeg prøver å holde meg på samme linja, men er åpent for ALT hvis det er behov for det ;)

Første gang jeg fødte satt de epiduralen feil. Så det gjortde jo ting bare verre! Så håper på og føde uten noe smertelindring, slik som jeg gjorde med nr2 :)

Tror jeg må ta det litt som det kommer :-) har jo vært igjennom en fødsel uten noe smertelindring, men da var jo jenta mi veldig veldig liten :-(

Jeg har alltid tenkt at jeg vil ha alt av smertelindring, men nå i det siste har jeg gått litt bort i fra det, å vil heller prøve å føde på abc i badekar., men jeg skal snakke med de på ullevål når vi skal på ultralyd:)

Back
Topp