Skal du ha smertelindring under fødselen?

• Trådstarter Trådstarter Janet
  • Opprettet Opprettet
Jeg fikk epidural med min første og fikk uken lystgass med når 2 da de ikke rakk noe annet. grusomt vondt. Aldri igjen..... (Håper jeg )

Hadde epidural med førstemann som bare virket på den ene siden, men har planer om epidural igjen bare jeg kommer meg til sykehuset i tide. Har over timers reise tid

Nei tror ikke det. Brukte litt lystgass på slutten med nr to ellers ingenting. Så satser på det denne gangen også. Håper litt på badekar:)

Nei, det gikk fint uten første gang, så da håper jeg at jeg klarer meg uten denne gangen også...

Med de to første fikk jeg lystgass og epidural og blir denne fødselen som de forrige blir det nok det nå også, jeg har hatt to induserte fødsler med tette rier med lite pauser mellom så med førstemann var det JM som sa jeg skulle ha epidural, var veldig klar for det når anestesilegen endelig kom :P
Hvis jeg får en naturlig fødsel denne gangen kan det jo bli anderledes, jeg tar det uansett som det kommer :)

Klarte meg fint uten på begge forige fødsler,men ingen er like så vet ikke :) håper jo at jeg får samme fødsel som sist og klarer meg uten.har iallefall ikke planer om noe:)

Sent from my HTC Desire HD A9191

Hadde ikke noe sist og håper å klare det denne gangen også, men eg absolutt åpen for smertelindring om det blir for gale!!

Ja, allt etter hvordan det blir, helt sikker på at jeg skal ha lystgass ;P

Med de to første fikk jeg lystgass. Nå ønsker jeg ingen hjelpe middel. bestillt plass på ABC føde plass og ønsker å prøve badekar.

Hadde ingenting med de tre andre..så håper på det går like greit denne gangen :) "ingenting skal inn-alt skal ut" :p
(Har angst for nåler-sprøyter...)

har ingen erfaring fra før, så jeg tror nok jeg må høre på råd og føle på det selv når tiden er inne. Jeg kjenner jeg får litt panikk av å tenke på epidural og hvordan den settes, og om nåla eller hva det er blir i ryggen... Har ikke lest om det enda... Gruer meg for mye.. Sykehusskrekk de luxe...

fikk paracet og lystgass med første, tror jeg skal klare meg uten noe som helst denne gangen, men vi får se;) lystgassen synes jeg ikke var noe særlig, men greit å ha noe å holde i når det står på ;)

Håper det blir lystgass. Hadde ikke klart meg uten sist :)

Jeg tar det nok litt som det kommer. Er veldig der nå at jeg ikke vil ha smertelindring, men ser på mulighetene for akupunktur :)

Brukte lystgass sist. Men siden denne dessverre er tatt vekk fra der jeg skal føde,så blir det nok ingen tingen tenker jeg.

Prøvde lystgass sist, men det var ikke noe for meg... Så da ble siste innspurt uten noe. Men selve maska var fin å holde i når det sto på som værst, men fikk ikke holde den til slutt siden mye av kreftene mine ble brukt til å klemme i maska.... ;-) Satser på en flott samboer som jeg kan henge rundt halsen på når riene kommer, og som kan massere ryggen min når jeg trenger det.. Han var FANTASTISK sist, og vi jobbet veldig godt i lag. :-)

har ingen erfaring fra før, så jeg tror nok jeg må høre på råd og føle på det selv når tiden er inne. Jeg kjenner jeg får litt panikk av å tenke på epidural og hvordan den settes, og om nåla eller hva det er blir i ryggen... Har ikke lest om det enda... Gruer meg for mye.. Sykehusskrekk de luxe...

Skal fortelle deg det at du DRITER en lang marsj i nåler når det står på som værst og smertene er uutholdige.. Jeg selv har en sinnsyk sprøyteskrekk, og hadde bestemt meg med første mann at jeg skulle ikke ha noe. Skulle klare meg selv. ;) Men når det bare ble vondere og vondere dreit jeg en LANG marsj i skrekken min. For min del var det en befrielse og få den. Men du kjenner selv på det når du er oppi det ;)
Lykke te!!​

Back
Topp