Skal du ha bæresele og/eller bæresjal?

Vi har kjøpt Ergobaby adapt som kan brukes fra nyfødt, uten noe ekstra innlegg. Er førstegangs og aner ikke om verken jeg eller baby vil trivdes med bæring, men det er absolutt noe jeg håper vi kan få til å fungere. Ser for meg at den kan brukes til så mangt! En kjapp tur på butikken, på tur med hunden eller mens mor gjør husarbeid er situasjoner jeg ser for meg det er veldig praktisk å ha henne nær på brystet, men samtidig slippe å styre med vogn og ha armene fri :)

Har kjøpt Beco Gemini cool Air :) den trenger man ikke nyfødtinnlegg i, også er den kjølig og fin for sommerbaby! Ganske lik type sele som ergobaby adapt. Men i tillegg kan barnet sitte forovervendt. Det kan de også i ergobaby omni 360, men den er mer klumpete igjen.

Har i tillegg kjøpt er bæresjal, fra Didymos, kjøpte det på Bæreglede-butikken.

Vi har ergobaby 360 fra sist. Pappaen var mer glad i deg enn jeg. Det er klamt og varmt og styrete. Må ha spedbarnsinnlegg så ville jo blitt glohett i sommer (vi hadde vinterbaby sist, men var klamt likevel).

Om du vil ha bæresele ville kjøpt Beco Gemini eller ergobaby adapt. Med begge de to kan stroppene krysses på ryggen, og det er så behagelig! Med Tula free to grow kan man ikke det... ellers virker det som en god sele også.

Men styr unna de som man må ha spedbarnsinnlegg i (ergobaby original og 360 (men den nye Omni 360 krever ikke spedbarnsinnlegg!). Og alle bæreselene til babybjørn. Mange av dem har forferdelig ergonomi, både for baby og bærer.
Fremovervendt bæring er jo ikke anbefalt, ei heller er det ergonomisk

Vi har kjøpt Ergobaby adapt som kan brukes fra nyfødt, uten noe ekstra innlegg. Er førstegangs og aner ikke om verken jeg eller baby vil trivdes med bæring, men det er absolutt noe jeg håper vi kan få til å fungere. Ser for meg at den kan brukes til så mangt! En kjapp tur på butikken, på tur med hunden eller mens mor gjør husarbeid er situasjoner jeg ser for meg det er veldig praktisk å ha henne nær på brystet, men samtidig slippe å styre med vogn og ha armene fri :)
Husk at hoftebeltet skal så høyt opp at det er nesten rett under puppene i starten. Se på.bærehjelpen på facebook. Mye fin info til nybegynner:)

Fremovervendt bæring er jo ikke anbefalt, ei heller er det ergonomisk
Det kommer helt an på hvem du spør. Til og med Bærehjelpen (hun har egen Instagram og blogg og gir kurs i bæring i sjal osv. og har kjempegod peiling) sier at det er Ok i seler som Ergobaby 360 og Beco Gemini. I en viss alder. Der sitter de ergonomisk. I motsetning til i Babybjørn der de henger etter skrittet.

Men man behøver absolutt ikke bære fremovervendt, og skal uansett ikke gjøre det lenge av gangen. Typ 10min av gangen er OK.

Har ikke handlet inn bæresele enda. Skal vente til babyen er født, og se an behovet. Om det er noe jeg føler jeg har bruk for!
Det ser veldig praktisk ut, men har hørt at det er mange som ikke bruker det. Må se an[emoji16]

Har en ergobaby medmapedbarnsinnlegg fra førstemann. Var greit fornøyd med den, men skulle jeg kjøpt ny nå hadde det blitt ergobaby 360 omni..

Har lurt på å kjøpe et bæresjal til denne gangen, men det er jo en jungel å navigere seg fram i for å finne ut hvilket man bør kjøpe [emoji30]

Det kommer helt an på hvem du spør. Til og med Bærehjelpen (hun har egen Instagram og blogg og gir kurs i bæring i sjal osv. og har kjempegod peiling) sier at det er Ok i seler som Ergobaby 360 og Beco Gemini. I en viss alder. Der sitter de ergonomisk. I motsetning til i Babybjørn der de henger etter skrittet.

Men man behøver absolutt ikke bære fremovervendt, og skal uansett ikke gjøre det lenge av gangen. Typ 10min av gangen er OK.
Ja, men det er ikke ergonomisk for bærer, og man belaster kroppen feil. Helt ergonomisk for baby er det ikke, men bedre enn brunbjørn. Og baby kan fort bli overstimulert.

Jeg har en "bæretube" mest for rolig bruk for å kunne ha lilleknøtt helt inntil den første tiden. Ala kenguruomsorg <3 Den kan både jeg og barnefar bruke :)

Har en mellomting mellom sele og sjal med close Caboo. Og en ringsling av ett tysk merke jeg ikke husker. Så her skal vi prøve oss litt frem og finne ut hva vi og mini liker :-)

Har lyst på litt forskjellig innen bæreverden :D
Har litt fra før, kjøper ein caboo close først. Så vil eg prøve tula free to grow etterkvart.

Bæresele. :D håper på å få noen fine og enklere bæreturer i forhold til to hunder... kan bli ei utfordring med vogn, en stor hund og en liten hund.

Jeg har kjøpt en close Caboo. Gleder meg til å prøve med baby oppi[emoji16]

Bæresele. :D håper på å få noen fine og enklere bæreturer i forhold til to hunder... kan bli ei utfordring med vogn, en stor hund og en liten hund.
Kjøp en som ikke trenger nyfødtinnlegg i, og prøv før kjøp. Se på bærehjelpen på Facebook-siden mye gode filmsnutter og bilder til hvordan justere sele/sjal og noen andre smarte triks ;)

Last edited:
Back
Topp