Skal du gå på fødselsforbredende kurs?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet Opprettet
Er litt usikker. Mannen min har ikke mulighet til å være med meg pga. jobb. Jeg har fått anbefalt en gravidyoga- kurs i av en venninne, så tenker jeg vil gå på det. Er mye bra med tanke på pusteteknikker, smertetoleranse osv der :)

Anbefaler det til alle førstegangsfødende. Angrer selv på at jeg ikke gjorde det med min første.

Jeg skal, hvis det arrangeres noe slikt :) Får man info om slike kurs hos JM?

Nei. Var med førstemann i magen og syns det var bortkastet tid

Sent from my GT-P5210 using BV Forum mobile app

Jeg har veldig lyst ettersom min første fødsel ble betegnet som en hard føsdel. Føltes mye verre ut enn det. Har lyst til å være mer forberedt og jeg vil gjerne føde uten smertelindring denne gang for å kunne jobbe bedre med kroppen.

Har ikke vært d med noen av de to andre jeg har født, så tror ikke d blir sånn denne gangen heller:)

Nummer tre kommer 22.januar 2015 ! ;)

Tror ikke det. Sist var de midt i ett da jeg var hos jm første gang og neste starta 2 uker før termi så var ikke mye vits i. Og knerten kom seg ut for det hehe. Så da tenker jeg at jeg klarer denne uten kursing også ;)

Nei, er tredjegangsfødende, og har to normale og greie fødsler bak meg:) Sikkert mest aktuelt for de som venter nr. en:)

Jeg gjordecdet med min første og det er virkelig og anbefale :) Skal nok ikke gå på det med nr 2 siden de er så tett

Nei. Har ikke gått med de forrige 2 og kommer ikke til å gå nå. Jeg syns det er for dyrt og shns også at jeg blir forberedt godt nok gjennom helsestasjonen:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi gikk med førstemann (lamaze-kurs) og det anbefaler jeg til alle førstegangsfødende :)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Vurderer det. Er det noen som har erfaring med slike kurs i nærheten av Stavanger, noe å anbefale?

Rakk ikke å gå med førstemann da hun kom 7 uker før tiden gikk helt fint det, så kommer ikke til å gå nå med nr. 2.
Men skjønner godt at det kan være en trygghet for mange.
Har selv lest MANGE bøker, så jeg har den kunnskapen jeg trenger for å føle meg trygg.

Termin januar 2015

Kjæresten og jeg har blitt enige om å gå kurs.

Back
Topp