Skal du gå på fødselsforberedende kurs?

M

Moderator Tonje

Guest
Skal du gå eller har du tidligere vært på fødselsforberedende kurs?
Hva synes du om det, og var det til hjelp for deg?
 
Har vært på det ja, siden jeg er førstegangs[emoji4] På helsestasjonen. Var helt greit egentlig. Kom ikke frem noe nytt som jeg ikke hadde lest/hørt om fra før, men likevel greit med en gjennomgang. Mannen min hadde derimot svært stor nytte av det, og fulgte ivrig med. Skal også på fødselsforberedende kurs/omvisning på sykehuset om et par uker[emoji4]
 
Jeg var på det under sist graviditet så jeg har sakt ifra til jordmor at jeg ikke vil/har behov for enda en gang. For å være ærlig så fikk jeg ikke vite noe som jeg ikke visste fra før, men sikkert greit for far.
 
Jeg skal om ca en måned på sykehuset hvor jeg skal føde. Tror det blir greit med en gjennomgang og å få omvisning. Er førstegangs da :)
 
Var på helsestasjon med sambo.. ingen av oss følte vel at vi hadde noe nytte av det, men det var greit å få info om hva de tilbyr på sykehuset der jeg skal føde da :)
 
Vi holder på med det nå - vært på helsestasjon med info om fødsel og en kveld på sykehuset med omvisning på alle rommene og info om hva som skjer på føden.
Neste uke er det en kveld med info om tiden etter fødsel, amming, samspill osv. Og en ettermiddag med fysioterapeut.

For meg har det hittil ikke vært så mye jeg ikke har funnet ut av selv, men mye nytt for mannen min. Synes også det har vært en kjempefin opplevelse å dele med mannen, for det gjør jo at vi begge tenker på og snakker enda mer om baby og fødsel enn hva vi har gjort hittil.

Synes også det er hyggelig å møte andre gravide og dele erfaringer o.l.
 
Back
Topp