Skal du feire Halloween?

Nei vi gjør det ikke, fordi vi er muslimer og feirer bare våre høytider. Feirer ikke jul engang lenger, så hvorfor Halloween hehe.

Mulig jeg kommer til å ha godterier liggende i tillfelle noen kommer på døra.. men feirer ikke enda.. mulig vi gjør det når småtten har blitt større og evt spør om det selv emoticon

Nei.

Vi kommer ikke til å feire det, og vi kommer ikke til å kjøpe inn noe ekstra godteri... Så kjipe er vi.

Nei, har nettopp funnet ut at vi feirer ikke Halloween her vi bor, men Julebukk på lille julaften. Foreløpig er vi voksne med en lille i magen min. Vil h*n feire Halloween skal h*n få lov :)

Nei, feirer aldri Halloween, og må koble ut ringeklokka og skru av utelys den dagen, for at ikke ungene skal ligge våkne og HYLE hele kvelden/natta. Når de er våkne blir de uansett livredde av det, så her passer vi på at ungene ikke flyr til døra hvis det ringer på før vi har koblet ut klokka. Men for å ikke bli den kjipe snerpa i gata så pleier jeg å tenne en lykt og sette ut en stor bolle med godis og en plakat til ungene om at de kan ta så og så masse hver. Det overholder de jo selvsagt ikke, men da har jeg i alle fall prøvd;)

Sonja Borge skrev:
Nei.

Vi kommer ikke til å feire det, og vi kommer ikke til å kjøpe inn noe ekstra godteri... Så kjipe er vi.

Samme her. Eldste er 4 så mulig det blir anderledes når ho blir strørre...

Vi feirer vel egentlig ikke, men jeg har alltid (så lenge det har vært vanlig) kjøpt inn godteri i en skål og delt ut til ungene som kommer på døra..

I motsetning til mange andre synes jeg det er koselig at det kommer barn på døra, så her er ringeklokka på og utelyset lyser. :)

Eldste på 4 er litt ung til å gå rundt, men får gjerne ta på seg et kostyme og dele ut godteri til de som kommer. (Og selvfølgelig spise selv også..)

Et kallenavn skrev:

Vi feirer vel egentlig ikke, men jeg har alltid (så lenge det har vært vanlig) kjøpt inn godteri i en skål og delt ut til ungene som kommer på døra..

I motsetning til mange andre synes jeg det er koselig at det kommer barn på døra, så her er ringeklokka på og utelyset lyser. :)

Eldste på 4 er litt ung til å gå rundt, men får gjerne ta på seg et kostyme og dele ut godteri til de som kommer. (Og selvfølgelig spise selv også..)

har ikke noe imot at det kommer barn på døra, men har noe imot at ungene mine ikke sovner før over midnatt og at de i tillegg er livredde og har mareritt resten av natta:P hadde det vært julebukker feks, så hadde de i alle fall sluppet unna sistnevnte!;)

LilleLavendel skrev:

Et kallenavn skrev:

har ikke noe imot at det kommer barn på døra, men har noe imot at ungene mine ikke sovner før over midnatt og at de i tillegg er livredde og har mareritt resten av natta:P hadde det vært julebukker feks, så hadde de i alle fall sluppet unna sistnevnte!;)

Ang. søvn, så er det selvfølgelig ikke så lett å få sove når det står på.

Men, er bare en gang i året, så jeg lukker øynene for det. ;)

Når det gjelder mareritt så har ikke mine vært plaget med mareritt etter at barna i kostymer har vært på døra, så det problemet har vi ikke her. :)

Nei, vi skal ikke feire Halloween. Har pleid å ha litt godteri på lur, men de siste par årene har det kommet minimalt med barn hit.

Har ikke sansen for denne feiringen som jeg anser for å være en real salgsjippo for handelsstanden...... Penger, penger, penger

Det er ingen tradisjon for denne feiringen her i utg.punktet heller.

Jeg ser ikke poenget med å lære ungene mine tigging på dørene, skremming og at det er greit å gjøre "knep" når man ikke får det man vil ha. Jeg er heller overhodet ikke interessert i å delta i en feiring av det onde. Såeh.. NEI.

nei vi feirer ikke halloween.

JA, og vi gleder oss så fælt! På fredag skal jeg og lillemor skjære ut gresskar sammen, vi skal pynte på tomta med dekorasjoner og lys. Lørdag skal vi ut å handle masse godteri! 
Vesla gleder seg innmari til å "knask eller kne" (som hun sier) med bestefaren sin på mandag, hun har valgt seg ut kostyme selv. 

Nei, ungene er bare 1 og 4 år. Men skal selvfølgelig la dem gå halloween når de blir eldre! Jeg husker godt da jeg var yngre og var såå misunnelig på de barna som skulle gå halloween, jeg fikk ikke lov av foreldrene mine som var Jehovas vitner. Så nei, kommer ikke til å nekte ungene mine det hvertfall! Blir nok til at jeg setter en lykt på trappa eller noe i år og kjøper inn litt godteri og gir til ungene som banker på, det kryr jo av unger i nabolaget så kommer sikkert et par på døra! Syns det er litt moro med halloween jeg da, så barnslig som jeg er:-p

Sicily skrev:
Jeg ser ikke poenget med å lære ungene mine tigging på dørene, skremming og at det er greit å gjøre "knep" når man ikke får det man vil ha. Jeg er heller overhodet ikke interessert i å delta i en feiring av det onde. Såeh.. NEI.

Enig.. Synes det er bortkastet.

Vi skal ha Halloween overnattingstur med småspeiderne fra fredag til lørdag. Da skal vi finne på noe som er litt morsomt og litt skummelt  både ute og inne. Ellers blir det nok ikke så veldig til fest. Storesøster skal på Halloween disko hos ei venninne, men så er  hun strax 14 år, så regner med at de klare seg nesten sjøl.

Nei, det skal vi ikke, og vi kjøper heller ikke inn verken snop eller pynt i det hele tatt.

Jeg syns det er teit at folk vil feire Halloween i Norge, spesielt på den tradisjonelle amerikanske måten hvor man kler seg ut og tigger snop hos fremmede. Og man MÅ faktisk ikke kle seg ut skummelt selv om det er Halloween! Halloween i seg selv er ikke amerikansk nei, men måten å feire på er VELDIG amerikansk, så ingen kan argumentere at dette ikke er USA-inspirert. Jeg har også litt problemer med folk i maske, hater det når man ikke kan se hvem som er bak, og mimikken forsvinner osv. Syns det er ordentlig ekkelt, og mange har jo på seg maske til Halloween, så jeg lar være å åpne døren den dagen.

Jeg kan strekke meg dit at jeg skjønner jo at folk syns det ser gøy ut slik de feirer på film osv, og har lyst til å delta, men da kan man heller arrangere Halloween-fester for ungene med skumle/morsomme aktiviteter, eller for andre voksne forsåvidt, eller man kan avtale hvem ungene kan gå til, slik at de som ikke feirer faktisk slipper å ta ekstra tiltak som å slå av utelys eller låse dører for å være  ifred, og attpåtil risikerer å få gjort noe tull fordi de velger å ikke delta.

Nei, vi feirar ikkje halloween. Er heller ikkje så vaneleg på dei trakter vi har budd tidlegare, og vi kjem til å gjere det vi kan for å unngå at ungane vår har lyst å adoptere den "tradisjonen". Synest det er noko tøys som fører mykje dårleg oppførsel med seg(i dei verste tilfella vel og merke). Dessutan har den ingenting med det eg kallar norsk å gjere (litt gamaldags? Det får så vere). Halloween har blitt blåst veldig opp, og eg har inntrykk av at det er butikkjedane som har lyst å ha den feiringa her til lands. Jaja, så lenge dei lar meg i fred så:)

Om barna våre vil kle seg ut og vandre rundt når dei blir større, så får det bli i romjula, som julebukkar;) Og då med sang og god stemning. Julebukk er ein utdøande tradisjon, noko som er veldig synd.

Back
Topp