Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Hehe, ja det kan fort hope seg opp. Vi deler søppel med mange i bygget, så for oss var det enklere med tøybleier de første 6 mnd (vasket sammen med annet babytøy siden det kun var morsmelk som ble spist) enn å kaste masse bleier. Og det er ikke så dyr strøm her heller, som gjør det lettere for oss å velgeJeg sliter nok med å holde kontroll på klesvasken som det er, om vi ikke skal legge til tøybleier i tillegg![]()
). Vet ikke om det er vanlig når man bruker engangsbleier, eller om jeg fikk idéen fra tøybleier?
Plast ja, men her inne ser jeg de fleste kalle vanlige bleier papirbleier?Vanlige bleier er vel plastJeg hadde litt lyst til å prøve tøybleier sist, men mannen var ikke helt med, og jeg syns det virket som en del å lære, spesielt for en førstegangs, så vi droppet det. Kanskje jeg orker å sette meg inn i det denne gangen. Men en ting, helt siden bæsjen begynte å bli fast etter fast føde, har vi alltid vippet bæsjen i do når det lar seg gjøre (er fortsatt en del myk bæsj nå da
). Vet ikke om det er vanlig når man bruker engangsbleier, eller om jeg fikk idéen fra tøybleier?
Syns de som driver med babypotting er rå! Jeg hadde ikke orket, og kan fortsatt ikke se på ungen min når hun må på do - hun sier ifra selv nå![]()

Åja, det har jeg ikke settPlast ja, men her inne ser jeg de fleste kalle vanlige bleier papirbleier?
Vi prøvde flere forskjellige, men vi likte best de fra elskbar. Enkle å lære for oss begge, og kan raskt sette de sammen. Det å vippe bæsjen i do er kjempegreier, lukter mindre i søpla![]()
Håper folk er klar over at det er plast. Syns egentlig det er litt rart at det ikke er mer fokus på å redusere bruk av plastbleier, når det er det med alle andre ting, alt fra mensprodukter til sugerør.Ja, bleier er dessverre skikkelig ille, miljømessig. Verst det slimet som er inni som drar opp væske.Åja, det har jeg ikke settHåper folk er klar over at det er plast. Syns egentlig det er litt rart at det ikke er mer fokus på å redusere bruk av plastbleier, når det er det med alle andre ting, alt fra mensprodukter til sugerør.
Jaa! Lukter jo helt forjævlig hvis det er full bæsjebleie i søpla. Når jeg ikke får vippet, tømmer jeg bøtta med én gang.

Ja..Ja, bleier er dessverre skikkelig ille, miljømessig. Verst det slimet som er inni som drar opp væske.
Blir fort noen turer ut med søpla i løpet av en dag med to bleiebarn. Ser noen på tiktok som bare går ut med bleier annenhver uke. Laaange remser med plastposer fulle av skitne bleier. Må jo lukte helt forferdelig?![]()

Skulle tømme matavfallet for noen dager siden, deet gikk ikke, brakk meg så voldsomt atte jeg måtte gi opp
Og kvalmen min har ikke engang begynt!Jeg slet en periode med bæsjebleiene til eldste, mannen måtte komme hjem i lunsjen for å skifte siden jeg spydde for hvert forsøkJa..
Åh herregudMannen min er litt dårlig på å tømme bøtta, så det kan bli en lang remse av og til, selv om det bare er tissebleier lukter jo det også
Håper forresten jeg takler å tømme og skifte bæsjebleier under graviditeten.. brakk meg bare av å gjøre nr 2 selv i dagSkulle tømme matavfallet for noen dager siden, deet gikk ikke, brakk meg så voldsomt atte jeg måtte gi opp
Og kvalmen min har ikke engang begynt!

Hahaha herregudJeg slet en periode med bæsjebleiene til eldste, mannen måtte komme hjem i lunsjen for å skifte siden jeg spydde for hvert forsøk![]()
Skulle ønske det hadde gått her! Mannen jobber litt for langt unna, og kommer såvidt hjem til leggetid 
Trasig! Må bare putte jenta i dusjen og ta på dykkermaskeHahaha herregudSkulle ønske det hadde gått her! Mannen jobber litt for langt unna, og kommer såvidt hjem til leggetid
![]()

Økonomisk motiv. Lite penger å tjene på at babyer bruker tøybleier. I stadenfor har bleieindustrien overbevist oss om at vi må vente med avvenning til at barnet sjølv er klar for å slutte. For 60-70 år sidan slutta dei fleste barn rundt 2 år. Heldigvis tilbyr fleire kommuniser tøybleiestøtte.Åja, det har jeg ikke settHåper folk er klar over at det er plast. Syns egentlig det er litt rart at det ikke er mer fokus på å redusere bruk av plastbleier, når det er det med alle andre ting, alt fra mensprodukter til sugerør.
Jaa! Lukter jo helt forjævlig hvis det er full bæsjebleie i søpla. Når jeg ikke får vippet, tømmer jeg bøtta med én gang.
Er mer samfunnet generelt, selv når det er snakk om å gjøre ting som er bra for miljøet blir ikke bleier tatt opp (mens f.eks. mensprodukter blir snakket veldig mye om). I tillegg er pottetrening også blitt en egen industri, med produkter, bøker, kurs osv. (Og egentlig alt av babyutstyr genereltØkonomisk motiv. Lite penger å tjene på at babyer bruker tøybleier. I stadenfor har bleieindustrien overbevist oss om at vi må vente med avvenning til at barnet sjølv er klar for å slutte. For 60-70 år sidan slutta dei fleste barn rundt 2 år. Heldigvis tilbyr fleire kommuniser tøybleiestøtte.
Her er mannen min mest motivert for tøybleier. Eg tar på 1-åringen som oftest papirbleier på natta (og bruker tøy på dag). Men mannen min nekter å ta på barnet eingangsbleier, han hater lukta og tek på tøybleie om han har sjansen.
) Før i tiden begynte pottetreningen enda før det:
Fleire kommuner gir også om man kjøper brukt trudde eg. Men mulig det har forandra seg.Er mer samfunnet generelt, selv når det er snakk om å gjøre ting som er bra for miljøet blir ikke bleier tatt opp (mens f.eks. mensprodukter blir snakket veldig mye om). I tillegg er pottetrening også blitt en egen industri, med produkter, bøker, kurs osv. (Og egentlig alt av babyutstyr generelt) Før i tiden begynte pottetreningen enda før det:
Vis vedlegget 462560
Tøybleiestøtten er veldig bra! Men syns det er litt dumt at det bare gjelder hvis du kjøper nytt..
Har bare sjekket min egen kommune, her gjelder det bare for nye tøybleier (de siste årene ihvertfall)Fleire kommuner gir også om man kjøper brukt trudde eg. Men mulig det har forandra seg.

Ja, er forskjellig fra kommune til kommune. Vår kommune (Molde) godkjenner brukteFleire kommuner gir også om man kjøper brukt trudde eg. Men mulig det har forandra seg.
Oj, dette må du fortelle mer om! Har sett litt på babypotting og det virker spennende!Brukte stort sett tøybleier på forrige, og kommer nok til å gjøre det denne gangen også. Så bare spør om noen lurer på noe.
Og babypotting. Det er virkelig genialt og veldig enkelt og lite stress. Tror det var mye av årsaken til at førstemann aldri hadde problemer med magen (og jeg klarte heller aldri å lese signalene hans).