Prikketrusa
Elsker forumet
Ja det vil jeg. Hadde en vanskelig start sist, men vi jobbet oss gjennom det! Håper den erfaring jeg fikk fra forrige runde vil gjøre at det går lettere nå.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg skal begynen med amming, så får vi se hvordan det går. Fullamma gutten til han var 4,5 mnd, gikk gradvis over til mme å da han var 6mnd fikk han bare mme.
Hvor tidlig fikk du testet andremann for melkeallergi?
Min lille sukkerklomp ble påvist melkeproteinallergi da han var 6mnd, å har gitt han Althera. Jeg spiste å drakk melkeprodukter da jeg ammet han.
Jeg kommer nok til å ha med meg Althera i sykehusbagen til spiren, for den skal IKKE ha vanlig mme på sykehuset, som sukkerklompen fikk.
Begynte du med melkfrikost med andremann automatisk? Jeg er så usikker på hvordan jeg skal gjøre dette..
Nå er jo sukkerklompen min 13 mnd å allergien er på tur ned, så blir nok alene om melkefrikost etter fødsel jeg da, for da håper jeg han er "frisk"
Nå tror jeg dere skremmer førstegangs gravide
Syns amming gjorde vondt i begynnelsen med førstemann. Men etter ca 2-3 uker fullamming vil du ikke kjenne noe smerte i det heletatt, tvert imot du vil føle deg bedre etter amming fordi det vil roe ned brystspreng. I begynnelsen av ammingen på begge barna jeg har var vondt i tillegg gjorde det at jeg fikk ettertiden og derfor synes jeg at det gjorde at ammingen føltes vinnere. Men fikk vite ettervert av jordmor at amming gjør at livmor trekker seg tilbake til sitt gamle størrelse på en effektivt måte og derfor får man etter rier når man ammer.
Itillegg må man også tenke at morsmelken er den beste næring våre gull kan få så hvorfor ikke lide noen uker for det?
Har selv ammet 15 og 12 mnd.
Gikk bra å amme forrige gang, så håper det går like fint denne gangen også
Mulig, men noen kunne godt fortalt meg at det ikke var så rosenrødt med den amminga i begynnelsen.Nå tror jeg dere skremmer førstegangs gravide
Syns amming gjorde vondt i begynnelsen med førstemann. Men etter ca 2-3 uker fullamming vil du ikke kjenne noe smerte i det heletatt, tvert imot du vil føle deg bedre etter amming fordi det vil roe ned brystspreng. I begynnelsen av ammingen på begge barna jeg har var vondt i tillegg gjorde det at jeg fikk ettertiden og derfor synes jeg at det gjorde at ammingen føltes vinnere. Men fikk vite ettervert av jordmor at amming gjør at livmor trekker seg tilbake til sitt gamle størrelse på en effektivt måte og derfor får man etter rier når man ammer.
Itillegg må man også tenke at morsmelken er den beste næring våre gull kan få så hvorfor ikke lide noen uker for det?
Har selv ammet 15 og 12 mnd.
Jeg skal amme, hvis jeg får det til. Kan bekrefte det dere skriver. Som førstegangs blir jeg skremt av dette! Hehe. Men synes det er bedre å være litt forberedt på at det kan bli utfordrende.
For noen går det som smurt med en gang, for noen tar det noen uker og for andre lengre tid. Men for de aller aller fleste er det utfordrende i begynnelsen, og for de aller fleste ordner det seg om man står på litt!!! Og det er virkelig verdt det.
Jeg synes det er viktig å ta med seg på veien:
-ikke gi opp for fort, det ordner seg ofte om man tar det med ro og lar det ordne seg.
-om man må gi opp, er det OK-ikke noe å bli deprimert av!!!!
-ikke la andre bestemme hva som er best/riktigst for deg, ta imot råd, men DU bestemmer!!!
Og ikke bekymre deg, det går helt sikkert fint
Mine har ikke fått påvist melkealergi, men har hatt veldig kolikksmerter når jeg har intatt noe med melk, med eldstemann prøvde jeg meg med å kutte melkeprodukter uten at det hadde effekt, men det var før vi kuttet mme så da reagerte han jo på den. Da han var 3 måneder prøvde jeg igjen, men denne gangen med totalt melkefri kost og han ble kvitt kolikksmertene, siste gang jeg prøvde meg på noe med melk i hvor han enda reagerte var han 7 måneder, så prøvde jeg ikke før han hadde passer 10 måneder og da var han kvitt det
Med andremann kuttet jeg melk da han var ca 2 uker og fikk kolikk, da hjalp det bare delvis for han hadde fremdeles kolikk, men da han var kvitt kolikken tålte han fremdeles ikke at jeg spiste noe med melk, husker ikke når han sluttet å reagere, men det var i hvertfall før han var 10 måneder.
Håper din også vokser det av seg