Skal dere være litt lenger hjemme med barna?

Juras

Forelsket i forumet
Jeg skal gå hjemme ut året 2014 

Oi da! Nei, det har ikke vi verken råd eller mulighet til, men vi får familie som har mulighet til å ha de litt ekstra da, og jeg regner med jeg blir å fortsette å arbeide 80%. Så ut sommeren 2013, dessverre...;)

Jeg studerer via nett fram til februar 14, så blir hjemme til babyen er 16 mnd i hvert fall :) Hva vi gjør da vet jeg ikke.. Avhenger av barnehageplass, arbeidsmuligheter osv. Men håper jeg får mulighet til å ha ungene hjemme en dag i uka uansett :)

Satser på barnehagestart i januar 2014.

1,5-2år tenker jeg,vi får se åssen lille frøkna er og om jeg syns det er ok eller ikke 

I forhold til bhg plass er ikke Oktoberbarna timet,men det får så bare være.......

Satser på barnehageplass januar 14. Men dersom ikkje det går i orden, så bler eg vel sikkert heima t aug 14.

her skal lillespira ikkje i bhg før den er fylt 2 ihvertfall. Daniel blir mest sannsynleg 2,5 når han begynna! Har begge heime eit år, menst eg er i permisjon, i august 2013 begynnar Daniel i bhg og minsten får eit år til heima! Her jobba pappaen anna kvar veke, og eg jobba dei vekene han har fri :-) so da går det heldigvis fint :-)

Planen er å vente med barnehage til 2 årsalderen, synes de er for små for barnehage før de kan gå og snakke sånn noenlunde :-)

Toneliza skrev:
Planen er å vente med barnehage til 2 årsalderen, synes de er for små for barnehage før de kan gå og snakke sånn noenlunde :-)

Egentlig enig. Går hjemme med storesøster, hun begynner nå i august. Da er hun 1 år og 10 mnd. Vet ikke hvordan det blir med lillebror, tviler på vi har råd til å bare gå halv stilling slik som jeg gjør nå med to barn i hus. Så er stygt redd for at lillebror må i barnehagen ganske kjapt etter endt perm.

Blir ikke lenge hjemme nei. Har en plan om å sette meg på skolebenken aug 13. Få ferdig utdanninga om 4 år fra nå av. Men da er h*n 10 mnd, så kombinerer pappaperm og høre om svigermor kan være barnpie. For tenkte ikke å ha knøtte i bhg før nærmere 2 år. Så må prøve å kombinere skole, jobb og 2 barn på best mulig måte. For kan ikke fortsette i den jobben jeg har nå. Dårlig betalt og dårlige arbeidstider.

closetta skrev:
1,5-2år tenker jeg,vi får se åssen lille frøkna er og om jeg syns det er ok eller ikke 

I forhold til bhg plass er ikke Oktoberbarna timet,men det får så bare være.......

Nei, de er ikke det desverre, men slik det ser ut her så er det ikke problem med plass der vi skal flytte. Skal likevel høre med svigermor om hun kan være litt dagmamma for den minste og kanskje Markus, de to ukene mannen er ute. Da slipper forhåpentligvis minstegull å begynne i barnehagen før utover høsten engang, og korte dager etter det. Eldste begynner på skolen den høsten, så hun må nok følge dagene slik de er der.

Jeg mener ut 2013, ikke 2014.. Ønsker egentlig ikke å sende han i bhg før han er nærmere to år, men det blir ganske dyrt... Når er jo kontantstøtten gått opp til 5000, men det hjelper ikke så veldig på.. Mulig jeg skal få til å jobbe 1-3 dager i uken, slik at besteforeldre kan være hjemme. Drømmen er jo å kunne begynne i bhg høsten 2014 

Vet ikke helt hva skal. Er på arbeidsavklaringspenger fra nav, så skal nok ut i tiltak så fort permisjonen er over. Men har besteforeldre som skan stille opp så han skal iallfall ikke i barnehagen før han er 3 år.

Jeg eller mannen blir hjemme ivertfall til permisjonen går ut (80%), vi håper å kunne være hjemme med ham ut året (2013). Søstrene begyte i barnehage rett før de fyllte to år, men da hadde de gått i åpen barnehage fra de var 10 mndr. De kunne gjerne begynt før, og hadde et helt klart behov for å  være med andre barn. Jeg jobber i en barnehage og vurderer å ha barnehageplass der (søstrene går i en annen barnehage). Der tror jeg vi får oppstart når vi selv ønsker :-).

I utgangspunktet begynne mini i barnehagen i august 2013.

Jeg skal bruke permisjonsåret på å finne ny jobb, på ca 50-70%

Men om jeg ikke får barnehageplass, er jeg hjemme lenger 

Synes det er tidlig og begynne i barnehagen så tidlig, men slik er samfunnet blitt! Kunne temkt meg og være hjemmeværende husmor, men med nytt hus og masse drømmer så blir det ikke slik......

I utgangspunktet begynne mini i barnehagen i august 2013.

Jeg skal bruke permisjonsåret på å finne ny jobb, på ca 50-70%

Men om jeg ikke får barnehageplass, er jeg hjemme lenger 

Synes det er tidlig og begynne i barnehagen så tidlig, men slik er samfunnet blitt! Kunne temkt meg og være hjemmeværende husmor, men med nytt hus og masse drømmer så blir det ikke slik......

Nei. Her skal vi ha 100% så da blir snuppe nr 2 å begynne i barnehagen mest sannsynlig august 2013. Hadde 80% permisjon med snuppe 1. Det gikk kjempe fint.
Far skal ha de siste 3 mnd av permisjonen.

Back
Topp