Skal dere ta NIPT?

Yes, tar nipt og OTUL samtidig❤️ Får det dekket da jeg er 40 år✨

Jeg tok privat sist graviditet da jeg var 32, nå er jeg 35 og får det dekt. Jeg ble egentlig veldig betrygget på privat ultralyd før NIPT-blodprøven sist gang, ultralydapparatet der ga mye klarere bilder enn det på Ullevål universitetssykehus. Jeg vet ikke om jeg hadde kvittet meg med barnet om det fikk påvist noe, for meg handler det mest om å være forberedt og tilegne meg kunnskap for å ta veloverveide valg.

Jeg er veldig usikker, men føler jeg kommer til å se an hvor mye jeg føler de ser på UL i uke 10/11 og om vi føler oss betrygget nok av det! Heller nok mest mot å ikke ta… Er 25år :Heartpink

Jeg skal ta og tok det sist også. Er 37 år. Syntes det var godt å vite at det ikke var noe. Men om det skulle være noe, vil vi uansett ikke ta abort. Vil bare være forberedt

Får ikke dekket. Skal se hvor mye informasjon vi føler vi får på OTUL, men tror ikke vi kommer til å ta. Må reise langt og betale mye for å ikke være 100% sikker på resultatet…

Til dere som har tatt nipt før og fått dekket pga av alder eller annet, blir blodprøven tatt på sykehuset i forbindelse med UL eller er det en egen time for blodprøve? Skal ta på KK i Bergen om det har noe å si.

Til dere som har tatt nipt før og fått dekket pga av alder eller annet, blir blodprøven tatt på sykehuset i forbindelse med UL eller er det en egen time for blodprøve? Skal ta på KK i Bergen om det har noe å si.
Begge gangene ble den tatt på sykehuset i forbindelse med ordinær tidlig ultralyd. Da sa jordmoren at jeg kunne gå og ta blodprøve etter timen. Fikk brev på helsenorge.no da svaret kom

Får dekket (er 38 år) og skal ta. Tok det ved forrige svangerskap også (fikk dekket da og). Vi snakket på forhånd om hva vi ville gjøre hvis det kom frem noe på prøven, og vi landet på at vi ville beholde med trisonomi 21, og mest sannsynlig avslutte om det var noe annet. Det er nok det samme dette svangerskapet. Kanskje til og med enda tryggere på at vi vil beholde ved trisonomi 21 :happy:

Fikk det på sykehus i forbindelse med OTUL (ahus).

Begge gangene ble den tatt på sykehuset i forbindelse med ordinær tidlig ultralyd. Da sa jordmoren at jeg kunne gå og ta blodprøve etter timen. Fikk brev på helsenorge.no da svaret kom
Så flott, takk for svar! Skal ut å reise og være borte en måned dagen etter ultralyd så greit å vite at det blir gjort samme sted og samme dag!

Back
Topp