Skal dere ta NIPT-test?

mamat2prinsesser&4prinser

Forumet er livet
VIP
September 2012
Novemberlykke 2018
Oktoberbarna 2021♡
Novemberfnuggene 2023
✨️Julestjernene2023✨️
Her så er jeg 38 år, så vi får gratis NIPT-test i forbindelse med TOUL, men vet ikke helt om vi skal bestille panorama fra DK i tillegg?:angelic:
Skal dere ta NIPT-test?
 
Jeg også får tilbud om NIPT-test. Og skal selvfølgelig ta den :) blir 37 så får det vi også;)

Skal dere ta en mer utvidet NIPT-test fra DK eller kun den fra Norge?❤️
 
Er "bare" 33, så får den ikke gratis. Regner med vi ikke tar den da.
 
Nei, men jeg har så mye oppfølging at det kommer bare til å bli slitsomt med enda en ting :gen045
Er "bare" 28.. tror jeg :hilarious:
 
Alle som er gravide det året de fyller 35 har krav på å få nip testen om de ønsker det sa legen min. Jeg tar den :)
 
Hvis jeg og samboer blir enige om å beholde (staus nå: samboer tvilende og i retning lite aktuelt, mens jeg er litt i tvil, og heller mot å beholde), så kommer vi til å ta NIPT-testen. Jeg er 36 i år, og ha i tillegg historikk med å miste. Alt som kan gi trygghet tar vi imot.

Hva er forskjellen mellom offentlig nipt i norge og panorama?
 
Man må til Danmark å gjøre det altså? Jeg trodde helt ærlig at man nå fikk nipt testen gratis, alle som ville..
En får det gratis fra det året man fyller 35. Ellers er det innført at alle kan ta NIPT, men de under 35 må betale selv. Fra DK kan man bestille kit i posten, må til fastlege o.l for å ta blodprøven, men man sender den selv :) Det er ofte billigere enn å ta hos privatklinikker i Norge, og man kan i tillegg få svar på noe mer en de tre vanligste trisomiene.
 
Jeg er 32 år. Skal ta NiPt test. Har vært gravid med genfeil og kromosomfeil tidligere som ikke var forenelig med liv. Desverre ikke god nok grunn til å få det offentlig. Bestiller derfor panorama fra DK.
Er det virkelig ikke en god nok grunn? Har du undersøkt? Jeg fikk gratis NIPT pga historikk i forrige svangerskap. Det endte med svangerskapsavbrudd 14+5 pga Turners syndrom og hjertefeil. Massive væskeansamlinger i hele kroppen, så hun ville ikke overlevd. Dette var i november i fjor.
 
Back
Topp