Skal dere ta influensa vaksinen i andre/ tredje trimester?

Har tenkt å ta den så fort jeg har komt meg i 2trimester. Jobber i helsevesenet og ønsker å beskytte babyen når den kommer ut.

Helsevesen bør ta den i 1. Trimester.

Da har jeg tatt den [emoji3]

Helsevesen bør ta den i 1. Trimester.
Fikk beksjed av jm at hun ikke anbefalte den før i 2 trimester. Hun fikk også beskjed at jeg var helsepersonell. Ringte bare for jeg har ikke vært på kontroll enda. Men skal snart så kan spøre igjen ;) De har ikke begynt å vaksinere før etter jeg har vært på kontroll

Fikk beksjed av jm at hun ikke anbefalte den før i 2 trimester. Hun fikk også beskjed at jeg var helsepersonell. Ringte bare for jeg har ikke vært på kontroll enda. Men skal snart så kan spøre igjen ;) De har ikke begynt å vaksinere før etter jeg har vært på kontroll

Hadde spurt igjen. Helsepersonell blir regnet som risikogruppe som bør vaksineres i 1. trimester. Jeg har gjort det :happy:

Hadde ikke vurdert det, tenkte det ikke var nødvendig. Men ser jeg må revurdere, skal høre med legen.

Jeg tok den like godt i dag. I følge legen tipper jeg over til 2. trimester akkurat når influensasesongen starter, og alt som er unnagjort er bra! Jeg ønsker å ta den fordi jeg jobber på skole og har hittil fått alt som går. Bare siden skolestart har jeg vært forkjøla tre ganger!

Er redd for å få influensa! Håper jeg slipper unna all infeksjon som trenger Antibiotika eller annen medisin under graviditeten!

Usikker på om jeg kommer til å ta vaksinen, tok den ikke sist da jeg fikk beskjed om at influensasesongen var på hell når jeg kom i 2 trimester. Er en måned tidligere ute denne gang, så får høre med lege/jordmor

Når det gjelder antibiotika har jeg vært gjennom en kur allerede - tok siste tablett av en 10 dagers kur i dag tidlig.

Jeg tok den i fjor, og om legen annbefaler det, så tar jeg den i år også :)

Tror jeg skal vente til jeg kommer i 2. Trimester før jeg tar den! Det blir begynnelsen av desember :-)

Skal definitivt ta den, har veldig dårlig immunforsvar og synes det var magisk å slippe unna da gubben lå med 39,5 i feber i vinter :p I tillegg fortalte jordmor at to av de andre hun fulgte i vinter hadde endt opp med innleggelse som følge av influensa og hun ene mistet nesten babyen (det gikk heldigvis bra). Tar den i 2. trimester.

Usikker faktisk, aldri tatt den før og ikke hatt influensa på mange mange år, selv om jeg jobber i skolen..! Jobber på ungdomstrinnet nå, vært på barnetrinnet tidligere.
Men uansett så tenker jeg å høre med jordmor/lege :-)

Jobber i barnehage på småbarn. Fikk mail nå at vi skulle sette oss opp på liste de
som ønsket den føre onsdag. Kan jeg fint ta den nå? Eller burde jeg vente til senere og snakke med legen først.

Jobber i barnehage på småbarn. Fikk mail nå at vi skulle sette oss opp på liste de
som ønsket den føre onsdag. Kan jeg fint ta den nå? Eller burde jeg vente til senere og snakke med legen først.

Du kan fint ta den allerede nå om du har andre grunner til å ta den enn graviditet. Jeg tar den om 1,5 uke selv siden det er vaksinering på jobb, da er jeg 7-8 uker på vei. Har tatt vaksine to ganger før uten reaksjon. Står på fhi sine sider :) https://www.fhi.no/sv/influensa/influensavaksine/influensavaksine/

Back
Topp