Er redd for å få influensa! Håper jeg slipper unna all infeksjon som trenger Antibiotika eller annen medisin under graviditeten!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Er redd for å få influensa! Håper jeg slipper unna all infeksjon som trenger Antibiotika eller annen medisin under graviditeten!
Antibiotika får du uansett ikke med influensa, altså
Jeg skal ta den i andre trimester da jeg er lett hypokonder og kommer til å bli gal når folk ser sjuke ut rundt meg og jeg samtidig er preggosaurus. Ville bekymret meg til døde og isolert meg hjemme. Noe som er tøv. Altså vaksine! Ble anbefalt andre trimester av gynekologen min
Jeg har allerede tatt den influensavaksinen er helt trygg å ta for gravide, uansett hvilket trimester man er i. Så når man kombinerer at vaksinen er helt trygg sammen med at gravide har økt risiko for alvorlig sykdom og komplikasjoner som følge av influensasykdom, så var jeg aldri i tvil om jeg skulle ta den
Har faktisk ikke tenkt på det, og tror kanskje ikke jeg skal ta den med mindre jeg blir veldig anbefalt det. Har kun tatt svineinfluensavaksinen når den var aktuell, men det var mest pga en alvorlig syk pappa og tok den etter jeg hadde vært syk selv. Det er også den eneste gangen jeg har hatt influensa som jeg noen gang kan huske. Utrolig heldig og er fryktelig lite syk (kanskje en runde omgangssyke i året), til tross for at jeg jobber i barnehage på 10. året. Var veldig lite syk som barn og ungdom også. Så krysser fingrene for at immunforsvaret fortsetter sånn