Skal dere starte med prevensjon?

Sist tok det nærmere 10 mnd før jeg fikk mensen tilbake, så kommer ikke til å stresse med det den første tiden. Skal vertfall ikke tilbake til hormonprevensjon (fikk sånn humørsvingninger av det), så får se hvilke alternativer det er:-) Tenker at jeg alltid har hatt lyst på 3 unger, nå kommer jo snart nummer 2, så er ikke helt ferdig enda:-)

Her har ikke sex vært et tema i starten uansett. Går nok en del mnd før jeg er klar for det. Babyen tar så mye energi og oppmerksomhet, at det har vært lite igjen til mannen. Har aldri vært på 6 ukers kontroll, har totalt angst for det. Men har gått etter ca 1,5 år og fått inn spiral. Blir vel slik denne gangen også. Meg å mannen har dessuten blitt enige om at meg å babyen skal sove på babyenes rom de første mnd, og han på vårt soverom. Han røyker, så liker ikke at babyen skal dele rom med han.....

Jeg tenker at jeg ikke har lyst til å starte opp med noe prevensjon etter fødsel. Jeg ønsker i utgangspunktet to tette, men det kan jo ta lang tid. Tenker vi bare tar det som det kommer, uten å fokusere så mye på det den første tiden!:)

Jeg skal ha spiral når jeg er ferdig med amminga hvertfall.. Ble gravid da minste var 5 mnd nå, og det tar på for å si det sånn. Merkes at kroppen egentlig ikke var klar. Tror vi er ferdige, og skal vi ha en nr 4 engang, så blir det noen år til.

En ting er klart må inn igjen på Fertiliteten for å få en ny en, så heldig vis slipper jeg å tenke på mer på prevensjon, men vi prater om to tette, men vi er uenige i hva "to tette" betyr Lol!

Jeg og min bror er 1 1/2 imellom oss, og jeg syntes det var passe, men gubben tenkte to år........ Så vi ble enige om å se hvordan kroppen min takler den første også for vi se på bosituasjonen... letter etter småbruk ennå, irriterende egentlig!

Er nr tre og absolutt siste her, så vi tar ingen sjanser. Har sagt fra til gubben at han får sterilisere seg eller bruke kondom så lenge jeg er fruktbar, har blitt gravid tre ganger (de to første ungene +1 abort) på p-pille/minipille til tross for at jeg var veldig nøye på å ta hver dag til samme tid, så jeg stoler ikke på min prevansjon alene. Hvis det ikke skulle bli keisersnitt på meg da, da skal jeg sterilisere meg, men liten sjangs for at det skjer.

Husk det da damer, at selv om dere ikke har fått tilbake mensen enda etter fødsel kan dere bli gravide, eggløsning kommer før mens ;) mange som har blitt overrasket der!

En ting er hvertfall sikkert her, og det er at jeg ALDRI skal tilbake på p-piller!!:-P Så får se hva det blir til, mest trolig blir det spiral av noe slag etterhvert :-)

Har ikke brukt prevensjon før. (Prøvde p-ring, men ble ikke akkurat bestevenner :p) Men blir sikkert spiral.

Ingen prevensjon her før vi er ferdige med. Denne lille gutten er et resultat av dobbel hormonkur, så sannsynligheten for at vi skal klare å bli gravide uten hjelp neste gang, er liten. Er ikke krise om vi blir raskt gravide igjen :)

Back
Topp