Skal dere starte med prevensjon?

Verpesyk90

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Snøfnuggene 2018
Septemberlykke 2021
Etter fødselen?
Jeg orker ikke å tenke på å bli gravid igjen med én gang. Men kommer ikke til å starte på hormonprevensjon. Da blir det evt kondom. Men samtidig har jeg alltid ønsket meg to tette. Så kommer nok til å se det an med tiden. Noen flere som tenker på det?

Etter fødselen?
Jeg orker ikke å tenke på å bli gravid igjen med én gang. Men kommer ikke til å starte på hormonprevensjon. Da blir det evt kondom. Men samtidig har jeg alltid ønsket meg to tette. Så kommer nok til å se det an med tiden. Noen flere som tenker på det?

Skal være nøye med at det er over ett år mellom dem, men vi har ikke snakket så mye mer om det enn akkurat å være enige om den biten :)

Etter fødselen?
Trenger ikke å tenke på det da jeg ikke kan bli gravid selv.

Jeg skal starte med prevensjon så fort som mulig etter fødselen. Vi skal absolutt ikke ha flere barn. Så må bare finne det som passer best av alle de ulike typene og merkene på markedet.

Dette er vårt tredje barn, og etter planen det siste, så noe prevensjon burde vi sikkert tenke på...

Vi har operert med "skulle det mot formodning skje, så er det helt greit" etter de andre fødslene, jeg får ikke mensen igjen før ungene er langt over året, sånn halvannet år omtrent, så risikoen er ikke så stor.

Så har det seg jo også slik at vår samlede fruktbarhet er ca på nivå med gjennomsnittlig kondombruk. (altså, sikkerheten ved kondom er vel sånn 90% sikkerhet (85-98 sier goggle, avhengig av korrekt bruk) Gjennomsnittelig er brukerfeil ved kondom ganske høy, nemlig... det skulle vi nok klart å unngå (det dreier seg vel mye om ung og uerfaren, samt ikke minst fylla...)
Jeg får ikke veldig lett eggløsning, jeg hr dåtrlig eggløsning. Jeg er gift med en mann med nedsatt volum og kvalitet på sædproduksjon. Det blir ikke lett barn av denne kombinasjonen, men han har da gjort meg gravid 4 ganger, tre av dem uten hjelp (denne her er et reslutat av hormonprovosert eggløsning. Den ÅTTENDE kuren...) (vi mistet en i tidlig sa, derav at jeg har vært gravid 4 ganger og venter vårt tredje barn) så jeg KAN jo bli gravid.

Det er noe vi må snakke om og finne ut av. For jeg ser ikke for meg at vi skal ha flere barn egentlig, jeg er 36 nå, antatt 38 innen jeg får igjen mensen, og vi har altså da tre

Kommer til å starte med det ja. Vi kan ikke få nr to enda, jeg tenker å bli ferdig med master først avhengig av hvor mye ekstra tid jeg trenger på studiene med en mini i hus. Vil ha to tette, men ikke såå tette :-P

Vi venter vår første og ble gravide på første forsøk, så siden vi ikke ønsker en til med en gang i 2016 så tar vi ingen sjanser og starter på prevensjon. Blir kanskje tilbake på Cerazette (minipille) som trygt kan ammes med eller spiral. Har egentlig ikke tenkt så langt, men kanskje jeg skal ta det opp m legen eller jm neste gang...

Blir nok kondomer frem til lille er 1 år, å når hun er det så skal vi ha praten på om vi skal ha flere barn eller om vi er ferdig . Ikke noe hormoner eller noe før vi vet hva vi vil videre .

Her blir det vel kondom i første omgang..

Begynte rett på spiral ette første, men den tålte eg ikkje, så måtte ta an ut igjen ette noen månedar, så det e jaffall utelukka denna gong. Har helle ikkje lyst å begynna me p-piller igjen, siden eg gjekk på der fra 15 te 23 år, tror det anbefales ikkje over 8 år, så det utgår nok o..

Så på sikt så blir vel enten eg elle mannen sterilisert, må bare finna ut om me e fornøyd me to stk fyst :)

Jeg tenker at kanskje til sommeren eller neste sommer engang kan jeg bli gravid. Men tar det nok som det kommer. Blir jeg gravid, så er det ingen krise :)

Kondomer i starten, så p-piller på meg eller snipp-snipp hos mannen! ;-)

Her blir det vel kondom i første omgang..

Begynte rett på spiral ette første, men den tålte eg ikkje, så måtte ta an ut igjen ette noen månedar, så det e jaffall utelukka denna gong. Har helle ikkje lyst å begynna me p-piller igjen, siden eg gjekk på der fra 15 te 23 år, tror det anbefales ikkje over 8 år, så det utgår nok o..

Så på sikt så blir vel enten eg elle mannen sterilisert, må bare finna ut om me e fornøyd me to stk fyst :)

Anbefales ikke p-pille mer enn 8 år? Hvorfor?

Har brukt p-pille siden jeg var 13, pga uregelmessig mens med ekstremt sterke smerter. Sluttet vel i februar - nesten 26 år, så har brukt i 13 år ca :-P
Hadde vel tenkt meg rett tilbake på p-pillen, da det kan virke som at vi er ganske fruktbare begge to :-P og ønsker å være i jobb igjen minst et år før jeg evt blir gravid igjen :)

Her blir det hormonspiral på 6ukerskontrollen som etter de to andre

Jeg skal begynne på cerazette igjen. Brukte det før nr 1 og mellom nr 1 og nr 2. Vil kanskje ha ett barn senere i livet. Men er ikke noe vi har satt dato på nå.

Anbefales ikke p-pille mer enn 8 år? Hvorfor?

Har brukt p-pille siden jeg var 13, pga uregelmessig mens med ekstremt sterke smerter. Sluttet vel i februar - nesten 26 år, så har brukt i 13 år ca :-P
Hadde vel tenkt meg rett tilbake på p-pillen, da det kan virke som at vi er ganske fruktbare begge to :-P og ønsker å være i jobb igjen minst et år før jeg evt blir gravid igjen :)

Eg ane ikkje, det va gynokologen eg går te som sa det. Så om eg vett dessverre ikkje koffer, vett helle ikkje om det e noe hold i det. Men det va derfor eg valgte hormonspiral istedenfor, men den tålte eg jo ikkje.. Tenkte eg sko ta det opp me an på 6 ukers kontrollen, så viss eg får et vettigt svar, så kan eg skriva om det ettepå :)

Her blir det nok hormonspiral , skal ikke ha det neste barnet før om noen år :p

Veel, dette er vår 3 og mitt 3 KS, jeg har derfor valgt å steriliseres i forbindelse med snittet :-)

Back
Topp