Skal dere kjøpe alt nytt til babyen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
Endel brukt og noe nytt. Brukt er seng og barnevogn, pledd osv. Men vet ikke kjønn enda så får se angående klærne.

Om vi kommer helt dit,så blir det ihvertfall ny vogn. Seng får vi fra søsteren min,men det er den samme vi hadde kommet til å kjøpt uansett ;) resten er nytt tror jeg :)

Vi har ingen fra før, så i utgangspunktet må vi nok kjøpe alt nytt. Men har noen kusiner som kanskje har ingen litt utstyr jeg kan kjøpe, og kanskje litt klær vi kan arve, men får vente med å høre hva som er tilgjengelig før vi har offentliggjort graviditeten. Tenker liksom at det betyr litt ulykke å begynne å kjøpe for tidlig, men har VELDIG lyst til å begynne snart. Har lyst på en vogn noen kan anbefale og har vært fornøyd med, så da kan jeg jo gjerne kjøpe den brukt av noen. Ellers så kommer vi til å kjøre masse klær som passer til både jente og gutt, i alle farger og med både biler,stjerner, hjerter og bamser osv :) Litt opptatt av av at det ikke skal bli for mye lyseblått og rosa-skille, men at alle farger passer til alle barn :) har blant annet en retroblå vegg på det som skal bli barnerommet. Og den kommer ikke til å bli malt uansett kjønn. Prøver å holde oss unne kjønnsstereotypiene så lenge det er vi og ikke samfunnet som bestemmer. Men så klart.. blir nok litt mer skjørt og kjoler om vi finner ut at det er jente.

Jeg er helt enig med deg. Vi vil også kjøpe kjønnsnøytrale klær. Tenker at gutter kan like godt bruke rosa og jenter kan bruke blått.

Alt vi kjøper blir nytt for oss da dette er vår første, men håper å kjøpe mye brukt + Arve en del. Til nå har jeg kjøpt en body på salg med mange gule bananer!

Eller kjøper dere brukt? :)

Hva kjøper dere evt nytt/brukt?

Jeg får masse brukt av min søster, hun fikk nå i desember og har en på 2 :D Så hun har seng, stokke new born, lekegrind og bil stol :) i tillegg er begge de siste barna født på høsten så hun har masse ull både til gutt og jente :D

Så spanderer mamma og forloveden ny vogn på meg :)

Det er veldig lite vi skal kjøpe nytt. Det jeg vet vi skal kjøpe er ny vogn og babynest :Heartred

Vi har veldig mye fra før! Tatt vare på "alt" fordi planen var hele veien å få 2.

Store ting som seng, bilstol, stellebord og vogn vart kjøpt i nøytrale farger. Mesteparten av kleda me har liggande etter den førstefødde er forholdsvis nøytrale, men hvis det blir gut denne gangen kjem me nok til å kjøpe litt nytt og. Treng meir ull i dei minste str og :)

Back
Topp