Skal dere kjøpe alt nytt til babyen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Irene

Guest
Eller kjøper dere brukt? :)

Hva kjøper dere evt nytt/brukt?

Blir en del som blir arvet, og en del vi kjøper brukt om vi finner det vi vil ha. Viss vi ikke finner det vi vil ha brukt så blir det nok kjøpt nytt.
Må ha store ting som stellebord, vogn og seng siden alt ble solgt etter sistemann.

Skal kjøpe ny vogn og bilstol :) Skal også kjøpe babynest :) Seng og diverse annet har jeg etter datteren vår. Har tatt vare på alle ullplaggene, så får tiden vise om det blir gutt/jente for å så gå til innkjøp av masse nydelige babyklær:)

Arver etter mine to eldste barn. Kjøpte brukt stellebord på finn.no :) Ellers har vi alt. Blir det en gutt så får han nye klær. Han skal slippe å bruke rosa klær og Elsa og Anna kjoler :p

Har mesteparten etter storesøster;) må kjøpe vogn å bilstol.. vogn bli nok kjøpt brukt å bilstol ny evnt brukt hos noen venner:)
Så får vi se hva som kommer, om det er gutt eller jente. Er det gutt må vi få tak i litt gutteklær:p har et stort ønske om babynest så vi får se hvor pengene strekker til ;)

Har det meste fra før. Noe er kjøpt nytt og noe brukt.

Prøver å få tak i det meste brukt. Første barn for oss, så vi har ingenting fra før. Men det er også første barnebarn for alle besteforeldrene, så håper de blir gira på å hjelpe oss litt ;)

Vi har ingen fra før, så i utgangspunktet må vi nok kjøpe alt nytt. Men har noen kusiner som kanskje har ingen litt utstyr jeg kan kjøpe, og kanskje litt klær vi kan arve, men får vente med å høre hva som er tilgjengelig før vi har offentliggjort graviditeten. Tenker liksom at det betyr litt ulykke å begynne å kjøpe for tidlig, men har VELDIG lyst til å begynne snart. Har lyst på en vogn noen kan anbefale og har vært fornøyd med, så da kan jeg jo gjerne kjøpe den brukt av noen. Ellers så kommer vi til å kjøre masse klær som passer til både jente og gutt, i alle farger og med både biler,stjerner, hjerter og bamser osv :) Litt opptatt av av at det ikke skal bli for mye lyseblått og rosa-skille, men at alle farger passer til alle barn :) har blant annet en retroblå vegg på det som skal bli barnerommet. Og den kommer ikke til å bli malt uansett kjønn. Prøver å holde oss unne kjønnsstereotypiene så lenge det er vi og ikke samfunnet som bestemmer. Men så klart.. blir nok litt mer skjørt og kjoler om vi finner ut at det er jente.

Blir å prøve å finne så mye brukt som mulig. Dette er vårs første, men den lille får dessverre ingen besteforeldre som kan gi litt og generelt veldig liten familie. Men bilstolen blir ny! Ellers er det mye fint brukt så det blir bra!

Blir nok alt brukt:-) både i form av arving og finn.no;-)

Vet ikke ennå. Blir vel å kjøpe nytt bilsete ialle fall. Vogga går i arv i familien. Vogn har jeg ikke tenkt på ennå. Klær blir nytt :-)

Har det meste etter guttene og det meste er kjøpt brukt eller arvet.... ;-) Skulle det bli jente må vi nok kjøpe noen nye plagg, men med et par småjenter i familien, ordner det seg nok med litt arv der også!

Vi har nesten alt av klær etter minstemann, og hvis det blir jente får vi klær av søsteren min :-) seng har vi, men vogn og bilstol ønsker jeg å kjøpe nytt..

Her blir det veldig lite nytt, siden vi har en liten som bare er 1/2 år. Får vi en ny gutt, så trenger vi strengt tatt ikke klær engang, for storebror har gulpet veldig lite, så det meste er veldig pent brukt.

Her har vi alt. Har en jente og en gutt fra før, så har både til gutt og jente:) Vi arver en del til de barna vi ha nå og.

Kommer nok til å bli mye nytt, ja

Arvet stellebord og sprinkelseng fra søsken. Mulig vi kan få låne diverse småtteri som kun brukes i spedbarnsperioden. + arveklær. Ellers så må vi kjøpe nytt/brukt på Finn :)

Blir nok mykje nytt. Er vår første og første barnebarn for mine foreldre, så begrensa å hente der. Kjem kanskje til å kjøpe litt brukt, og vi er tante og onkel til fem på hans side av familien, så der er nok litt å arve/låne/kjøpe der :)

Back
Topp