Skal dere kjøpe alt av utstyr nytt, eller arver dere noe fra familie og venner?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Eve
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Eve

Guest
Har dere eller skal dere arve noe?

Eller kjøper dere bevisst alt nytt?

Kanskje dere ikke har noen å arve fra?

Kjøper dere noe brukt?

Ingen å Arve etter.. bortsett fra seng som vi arver etter en gutt i bhg jeg jobber i:D Fått vogn som vi kjøpte brukt på Finn.no. Fått nytt bilsete av min bestefar, får stellebord (nytt). Vant voksipose her på Babyverden❤️

Har arvet, og kommer til å arve mer, klær. Barnevogn, seng, stellebord etc har vi kjøpt nytt. Bilstol er det mulig vi skal kjøpe fra en kollega vi stoler på (vet det er veldig pent brukt etc. Jeg er egentlig kjempeskeptisk til brukt bilstol!). Syns det er kjekt å arve og da spesielt klær som som regel ikke akkurat slites ut i de minste størrelsene, men har ikke så mange å arve fra i nærheten dessverre. Mulig vi skal ha ei ekstravogn etterhvert, og da kjøpes den brukt. :)

Ja, og så tror jeg vi arver en vognpose. :)

Kjøper en del (men ikke alt) nyfødttøy brukt. Det blir mye billigere enn å kjøpe alt nytt, og det rekker jo ikke bli særlig slitt heller. Tror jeg har noe etter guttene mine også.

Kjøper ny vogn, og ny bilstol.

Vugge og sprinkelseng har vi, sengetøy også.

Har nyfødtsete til tripp trapp, vippestol, babygym og hauger av babyleker.

Så her blir det god blanding, med en liten overvekt på arv etter søsken, og bruktkjøp.

Vi arver en del etter min nevø som nå er 3 år :) Også kjøper vi en god del brukt, eller på salg. Å kjøpe noe til 50% avslag gir ofte samme pris som å kjøpe det pent brukt og da velger jeg å kjøpe nytt. Ville også ha ny vogn da vi håper å få flere barn og at vi kan bruke den vogna til dem også :)

Har ingen å arve av, men følger med på kjøpe/selge sider i nærområdet i tilfelle noen selger klespakker eller annet vi trenger :)

Når eldstemann kom kjøpte vi blant annet dette nytt: bilstol, seng, newbornsete, babycall og noe klær. Ellers arvet vi masse klær, vinterpose, vugge og har arvet masse leker. På finn kjøpte vi blant annet tripptrappstol og vogn. Har i ettertid også kjøpt duplo på finn. Vi har kjøpt en vogn til etter det som vi kjøpte ny fordi det var lite å spare på de brukte da (babyjogger city elite på salg).

Back
Topp