skal dere ha

LilleLavendel

Forumet er livet
epidural? vet det kan være vanskelig å bestemme seg for nå, siden man ikke helt vet hvordan fødselsforløpet blir, men hva tror dere? tenkt å prøve uten eller tenkt å ta den? 

Jeg vil prøve så langt det går å ha en fødsel uten smertestillende...men blir det for vondt, kommer jeg ikke til å 'pine' meg selv.

nei...bare snakket med en venninne igår og hun sa at hun var veldig sta på det med å ikke få epidural siden det var levelige smerter. men når smertene ble så vonde at hun trodde hun skulle dø, så var det for sent å få epiduralen! og det angret hun seg litt på, så jeg tenker at det kanskje er greit å ta litt stilling til på forhånd også... men jeg skal uansett ha den da. har så fødselsangst.hehe. 

prøvde uten sist, og endte med å ville/måtte ha det [:D]
Går for det denne gangen også..spesielt siden denne ungen ser ut til å bli større en siste... iiikkk [&:]

Ja, det var det da[:)][:)] så redd for å føde som jeg er så tror jeg at jeg må ta imot alt jeg får, og enda litt til hehe

Håper jeg kan føde uten smertestillende som jeg gjorde sist!! Vil unngå epidural for alt her i verden.
Og hvis jeg kan føde på den lokale fødestua her, så har de ikke epidural der heller, så det er greit!!
Blir det "for ille" så har de lystgass der iallefall, og akupuntur. [:)]

ORIGINAL: Jóga

Helst ikke.. Blir det noe så blir det lystgass og/eller akupunktur. Skal huske denne gangen å si ifra tidlig at jeg vil prøve akupunktur, så får vi bare se om jeg slipper dem innpå meg [8|] Jagde vekk alle sist nemlig, jeg skulle ikke bli tatt på tenk! Haha..

Akkurat sånn var jeg også.. Vi hadde jo sett så mye på film at mannen kosa og strøk dama på ryggen og sånt, så da riene styra som værts, prøvde stakkars mannen min å ta litt på meg!!
Men det merka jeg fort at jeg iallefall ikke orket!!! Ba han holde seg på 1 meters avstand..he he uff stakkars gutt [:(][:D][:D]

jeg fødte sist uten. å må si jeg heller vil ha kontroll over kroppen min og kjenne hva som skjer med meg enn å ta den. dessuten syns jeg det er skummelt at den skal inn i ryggmargen for en liten feil der så sliter man. jeg syns det ser vondt ut å få satt den jeg da. sist hadde jeg hjelp av lystgass å det blir jeg sikkert til å ta i mot denne gangen åsså

ORIGINAL: nordlands pia

jeg fødte sist uten. å må si jeg heller vil ha kontroll over kroppen min og kjenne hva som skjer med meg enn å ta den. dessuten syns jeg det er skummelt at den skal inn i ryggmargen for en liten feil der så sliter man. jeg syns det ser vondt ut å få satt den jeg da. sist hadde jeg hjelp av lystgass å det blir jeg sikkert til å ta i mot denne gangen åsså

Ja det er akkurat det å ha kontroll over kroppen. Greit å ha sånn nogenlunde kontroll på hva som skjer der nede [&:]
Og mange blir jo fryktelig syke av epiduralen også. Skikkelig hodepine i mange dager og sånn at de ikke klarer å være med babyen.

Har fått spinal i forbindelse med en nyreoperasjon en gang, og det var ille. Ble lam i beina i mange dager og hadde ikke følelser i de.. Ekkelt.. [&:]

Dere er så töffe at jeg blir helt misssunnelig. jeg går inn i dette med verdens mest pysete innstilling, gi meg alt jeg kan få (og helst litt oppå det igjen). har vanligvis en veldig höy smerteterskel, men dette vet og tror jeg blir utenfor min liga. Så bare kom til meg mine gode smertestillende venner [;)] jeg tar gledelig imot dere

Går inne med samm einnstillinga til smertestillende som forrige gang; Begynner med de naturlige typene og går heller over til de medisinske, med epidural som siste mulighet om det blir alt for ille!

Forrige gang klarte jeg meg fint med steriltvannspapler.

Har ingen anelse...... Har jo aldri vært med på dette før[;)]

Tror jeg bare må se det ann.... Hadde jo vært greit om det gikk så fort at det ikke var tid til å få noe[:)]

Men jeg forbreder med iallefall på det værste. Tror dette blir det tøffeste jeg noen gang skal oppleve. Alle sier jo at man glemmer den værste smerten med en gang man får vidunderet inntil seg. Håper det stemmer.....

HA! Ingenting som heter URKVINNEN [:@] her skal det bli epidural uansett! Etter den verste fødsel noen sinne så er det ikke SNAKK om at jeg skal føde uten hjelp nei............ Og kaller noen meg pyse etter å ha ligget med veer i 3 dager..... Takk og pris for epidural og den herlig person som fant opp det! (sovnet med 9 cm åpning sist he,he..)

jeg skal ta alt di har å gi meg [8D] hehe neida

ORIGINAL: Lucky me

Har ingen anelse...... Har jo aldri vært med på dette før[;)]

Tror jeg bare må se det ann.... Hadde jo vært greit om det gikk så fort at det ikke var tid til å få noe[:)]

Men jeg forbreder med iallefall på det værste. Tror dette blir det tøffeste jeg noen gang skal oppleve. Alle sier jo at man glemmer den værste smerten med en gang man får vidunderet inntil seg. Håper det stemmer.....

Det er vel jeg ett godt eksempel på.. Trodde jo seriøst jeg skulle dø da jeg fødte, og sa som alle andre sier: ALDRI MER!!![>:]
Men hvem er det som frivillig ble gravid igjen 7 mnd etter fødselen????? Jo meg ja... [8|][:D][:D]

Nei, går nok fint uten denne gangen og... dessuten har de ikke det der jeg skal føde...Husk, da jenter at det er ikke sikkert fødselen blir enklere eller mindre smertefull med smertestillende, for det er jo så mange som opplever at epudiral ikke fungerer som den skal. Noen blir lammet uten at det virker smertelindrene, og for noen stopper fødselen helt opp slik at man må sette igang igjen....

Tror det enkleste og raskeste(om man kan kalle 20 timer raskt, blæh) er å holde ut den tiden det tar, når det er over så er det over og glemt... Så slipper man ettervirkninger også......

Ikke meningen å være ekkel, altså, det er jo de som har drømmefødsel med epudiral også.....

Eg hadde lyst å føde uten men måtte ha pga høyt bt[:)] men hadde holdt på i to døgn før eg fikk han og då var det ganske godt[:D]

Tar det som det kommer tenker jeg! Blir det for ille har jeg ingen skruppler med å få epidural. Med William var det jordmor som sa at NÅ skal stredet ha epidural, nå har hun hatt vondt lenge nok! (Lang kur, med supervonde rier som IKKE var effektive. Dvs vondt som f...., uten at åpningen ble større.)Hadde inntil da prøvd både lystgass og akupunktur, uten særlig effekt. Så for å "få puste og slappe av" fikk jeg epidural etter 8 timer [:)]
OG DA VAR DET EN BEFRIELSE!!! [:)] 

Men i utgangspunktet prøver vi uten [:D] (Tøff nå vertfall) [:D]
Kan jo håpe og drømme om å føde som min svigerinne; PÅ ETT KVARTER!!! Trenger ikke epidural da [:D]

Back
Topp