Skal dere ha en nestemann? ❤️

dette ble siste :) kjenner det var helt ok! ❤️ landet drømmejobben for noen uker siden så blir litt fokus på det fremover :)
Kan jeg spørre hvordan du fikk frem for å få ny jobb? Jeg er litt mellom jobber nå, men føler det er litt nytteløst å søke jobb når det er så lenge til jeg kan starte..

Vi har nå to tette med bare 16 mnd mellom og jeg elsker det! :Heartbigred Til tross for dette vil vi nok vente litt med nr. 3, for det blir værtfall en til. Jeg er bare 24 år så har god tid biologisk sett, og ble gravid uten å prøve begge gangene! Gikk ikke på p-piller da, så vi var klar over at det kunne skje selv om vi unngikk samleie i perioder med eggløsning. Jeg gjorde meg også færdig med bacheloren når jeg gikk hjemme med førstemann, så rakk bare jobbe 5-6 mnd før jeg gikk ut i permisjon.. så nå vil jeg få jobbet litt før vi får neste❤️ men tenker jeg senest vil prøve når minste er 2-3 år, slik at det blir 3-4 år mellom

Kan jeg spørre hvordan du fikk frem for å få ny jobb? Jeg er litt mellom jobber nå, men føler det er litt nytteløst å søke jobb når det er så lenge til jeg kan starte..
Jeg søkte samme mnd som S kom til verden. På intervju sa jeg at jeg hadde en baby på 2 mnd hjemme :-) responsen var veldig positiv og det var ikke noe problem for dem (de har jo teknisk sett ikke lov å diskriminere, men vi alle vet at det skjer ofte!)
Så jeg tenker om drømmejobben dukker opp, så søk!
Om det er en stund til du kan starte har jo de en form for forutsigbarhet når de VET :-)

Vi fikk ei i mars 2021 og ei i juli 2023.
Jeg har alltid ønsket meg 3 barn, men samboer ville egentlig bare ha 2. Planen var egentlig å få alle slag i slag uavhengig av om det var 2 eller 3, men han har nå sagt ja til en tredje om vi venter til 2025/2026 med å bli gravide igjen :love7

Egentlig så var/ er julibarnet siste her, men jeg føler enda ikke familien er komplett.. Men jeg ønsker ikke gå gravid igjen heller pga alle plagene jeg har hatt :arghh: Så vi vet ikke. Tenker når vi likevel har 3, så kan vi ha 4 :hilarious: meeen for at samboer skal være med på det, så må vi visst kjøre på NÅ, for han ønsker ikke dra ut småbarnslivet mye lengre, så ja. Vi får se. Noen som har gått fra 3 til 4 barn og vil fortelle om det?

Egentlig så var/ er julibarnet siste her, men jeg føler enda ikke familien er komplett.. Men jeg ønsker ikke gå gravid igjen heller pga alle plagene jeg har hatt :arghh: Så vi vet ikke. Tenker når vi likevel har 3, så kan vi ha 4 :hilarious: meeen for at samboer skal være med på det, så må vi visst kjøre på NÅ, for han ønsker ikke dra ut småbarnslivet mye lengre, så ja. Vi får se. Noen som har gått fra 3 til 4 barn og vil fortelle om det?

Hei. :bag:
Fikk jo nr4 nå i juli. Har jo gått fint, den største utfordringen er ikke å ha fire barn i seg selv, men å ha to stykker som har mindre enn to år mellom seg. Det begynner dog gå seg litt til nå (som minste er 7,5 mnd og nr3 er straks 2,5 år). :) er jo helst det at man ikke får gitt de andre SÅ mye oppmerksomhet når man har en liten en. Men det går jo for det samme uansett hvor mange man har på en måte. Så synes aldersforskjellen er mer krevende enn antallet på en måte.

Hei. :bag:
Fikk jo nr4 nå i juli. Har jo gått fint, den største utfordringen er ikke å ha fire barn i seg selv, men å ha to stykker som har mindre enn to år mellom seg. Det begynner dog gå seg litt til nå (som minste er 7,5 mnd og nr3 er straks 2,5 år). :) er jo helst det at man ikke får gitt de andre SÅ mye oppmerksomhet når man har en liten en. Men det går jo for det samme uansett hvor mange man har på en måte. Så synes aldersforskjellen er mer krevende enn antallet på en måte.
Ja hvis vi skulle kjørt på, så hadde det jo blitt 1,5 - 2 år mellom nr 3 og 4 her. Er det veldig krevende?

Ja hvis vi skulle kjørt på, så hadde det jo blitt 1,5 - 2 år mellom nr 3 og 4 her. Er det veldig krevende?
Det var veldig krevende som høygravid. Men skal nevnes, min nr3 er den mest aktive ungen jeg har hatt. Så det påvirker jo litt, da. Men, joda - jeg synes det har vært ganske hardt, men begynner å gå seg til. Det er vel sånn, at det er veldig krevende og tøft de første 6-12 mnd?? Men så går det seg jo til. Nå som mini er blitt over 7 måneder, så har hun mye glede av storesøster på to. Og toåringen er sååå glad i lillesøster. Så det er jo verdt det, bare ganske hardt noen måneder når det står på..!

Om du f.eks har nr3 i bhg, om så deltid, så kan det sikkert gjøre mye av det lettere. Jeg har jo hatt begge hjemme. Koordinering av sovetid på dagen, få nok søvn selv.. selv om babyen sover utover dagen (med oppvåkning om natt), så vil toåringen (uten oppvåkninger på natt) våkne tidlig på morran. Jeg er sånn sett heldig, så ungene sover på natta (oppvåkninger; ja, men sovner fort med puppen), så har ikke fått noe desperat søvnmangel. Men har blitt litt sprø av at ungene skal sove annenhver gang, klenge annenhver gang, og trenge meg samtidig ELLER på skift. Liksom; det kan bli litt mye av og til, og man får sjeldent en time for seg selv. Ser fort kaos ut hjemme :p

Men! Det er bare en kort periode, da. Eneste som er synd, er at jeg føler jeg ikke fikk tid til å nyte nyfødt perioden skikkelig... Men jeg har jo ikke hatt noe avlastning heller. Gubben har jobbet mye (ofte 6-7 dager i uken, og ofte i 10-12 timer), og jeg har ikke hatt nr3 i bhg. Og nr3 er , igjen, den mest aktive ungen av alle jeg har hatt... Så.. trenger ikke bli like ille..!

Back
Topp