Skal dere ha en nestemann? ❤️

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
.. eller var dette siste barnet? :)
Blir det i så fall prøving så snart tr er på plass, eller vente litt?

Ser tråden går igjen andre steder, så tenkte den var fin å ta her også :)

Her blir det nok en til etterhvert, men jeg kjenner at det haster ikke heeelt enda. Får roe seg litt hjemme først :bag:

Vi skal ha en nestemann,da frøkna våres er vårt eneste barn :Heartpink Vi har begge vokst opp med søsken,og ønsker det for henne :love7Og vi er ikke akkurat unge,jeg ble nettopp 39, og mannen min runder 40 i desember så her blir å kjøre på så fort tr er ordentlig tilbake :knegg: Den er forøvrig et eget kapittel, fikk den rett etter renselsen var over, for så å ikke komme tilbake igjen :wideyed:

Vi skal ha neste mann, men vil jobbe nok til å rett på full permisjon igjen :) det er vel 6 måneder

Vi skal ha en nestemann,da frøkna våres er vårt eneste barn :Heartpink Vi har begge vokst opp med søsken,og ønsker det for henne :love7Og vi er ikke akkurat unge,jeg ble nettopp 39, og mannen min runder 40 i desember så her blir å kjøre på så fort tr er ordentlig tilbake :knegg: Den er forøvrig et eget kapittel, fikk den rett etter renselsen var over, for så å ikke komme tilbake igjen :wideyed:
Jeg hadde det sånn forrige gang selv. Tror ikke det var skikkelig tr.. fikk en slags mens rundt 3mnd etter fødsel, så ingenting før over 6mnd etter.

Her ble det siste. Det var alltid planen, og nå fraråder legene oss også sterkt å få flere pga min helse :p rart at noen andre bestemmer, men også helt greit. Da slipper man tenke «hva hvis..?» liksom :)

Vi skal også ha en til, selvom jeg gremmes av tanken på å gå gravid igjen:hungover: vi kommer nok til å begynne å prøve rundt sommeren/høsten 2025, og peiler oss inn på enda en sommerbaby! Da blir det tre år imellom så fremt ikke prøvingen plutselig tar veldig lang tid, og det syns jeg høres fint ut for oss:happy:

Vi fikk nr. 2 nå og han blir nok siste. Vi har ikke økonomi eller plass til enda en til, pluss jeg tror ikke vi orker å gå igjennom en graviditet og fødsel til, samt å drøye småbarnstiden med enda flere år. :p

Nope! Meget fornøyd med de to vi har:happy: Og det er 8 år mellom dem, noe som har vært utrolig deilig. Hadde ikke klart to tette, hadde gått på helsa løs, all ære til dere super mamas der ute!!
Både jeg og mannen er fornøyd og sier oss ferdige:hello2

Planen var to tette denne gangen, men pga komplikasjoner etter fødsel så er nok sannsynligheten lav for at det skjer. Men vi bruker ikke prevensjon i hvert fall.

Nå har vi fått to og anser oss fornøyde med det. Selv om d er utrolig vemodig å selge gravidtøy, «kan jo være vi vil ha en til» surrer litt rundt i hodet da.. Men vi har verken økonomi eller plass til en til, og jeg er 42 år, så anser oss som heldige som fikk sistemann på tampen her :Heartred

Er bare 28 år, så satser på en attpåklatt, kanskje så det blir 4-5 år mellom? Har ikke sjans til å klare 3 tette! For sikkerhets skyld (sliter litt med å lage disse ungene) skal jeg ha ekstra lang periode med ulønnet bare sånn i tilfelle han ble sistemann. Hehe ;-)

Dette var førstemann og vi ser for oss å begynne å prøve igjen neste vår/sommer, så det forhåpentligvis kommer et nytt tilskudd i 2025 og kanskje ett til etter det❤️

Vi ønsker to tette, og tenkte å prøve til sommeren, når mini er et år+, slik at det blir ca 2 år mellom. Foreløpig litt panikk av tanken på å skulle gå gravid igjen, men faller vel til ro med det når det skjer :p

Vi ønsker to tette, og tenkte å prøve til sommeren, når mini er et år+, slik at det blir ca 2 år mellom. Foreløpig litt panikk av tanken på å skulle gå gravid igjen, men faller vel til ro med det når det skjer :p
Kjenner følelsen!

• Liker
Reactions: Emi
Vi skal ha neste mann, men vil jobbe nok til å rett på full permisjon igjen :) det er vel 6 måneder
Å ha ma
Vi skal ha neste mann, men vil jobbe nok til å rett på full permisjon igjen :) det er vel

Foreldrepenger er likestilt med arbeid, slik at det er faktisk mulig gå fra en foreldrepermisjon og direkte ut i en ny periode med foreldrepenger for et nytt barn. Dette gitt at du ikke avslutter første foreldrepermisjon med en lang periode ulønnet.

Hvis man har samme arbeidsgiver, så skal arbeidsgiver sende inntektsmelding og oppgi hva som ville vært ens inntekt hvis man hadde vært i arbeid.

Dette skrev nav selv

Jeg har alltid hatt lyst på 3 stykker. Mannen har lenge sagt at han er ferdig etter 2. Men har gitt litt etter nå :) Vi har blitt enige om å ta opp temaet igjen når minsten fyller 2 år. Hvis vi fortsatt har lyst så prøver vi på en siste :love017 Må rett og slett se an mtp på økonomien. Det er det eneste som stopper meg.

Back
Topp