skal dere amme ??

Ja det skal jeg. Ammet begge to og hadde ikke problemer med det annet enn såre brystvorter i starten. Håper det går like lett denne gangen også.

Ja, det har jeg tenkt! =)
Gikk seg til etterhvert sist og er såååå glad for at jeg ikke gav opp, selv om puppen revnet og tårene trillet hver eneste gang i begynnelsen. Ordnet seg etter at vi var hos manuellterapeut med lillegullet, pga KISS, og hun elsket puppen i ca ett år.

Vet dere åssen det er  med flaske på sykehuset?? må man ha med seg  flaske og nan selv, eller er det noe man kan få der???

Mi ( nr 2 på vei) skrev:
Vet dere åssen det er  med flaske på sykehuset?? må man ha med seg  flaske og nan selv, eller er det noe man kan få der???

Nei, det får du der ;-) Ihvertfall får du det i Bergen :-)

Jeg delammet fra starten sist og det har jeg tenkt å gjøre denne gangen også. Tok litt tid før melken kom forrige gang, men heldigvis anbefalte ammepoliklinikken på Ullevål å gi noen dråper erstatning slik at barnet ikke var utsultet mens vi ventet på melken. Så fortsatte vi med å amme litt og flaske litt, jeg ammet og far flasket.

Kun flaske fra 4 mnd.

Dette gav en enormt fint nærhet mellom meg og barnet og far og barnet - fungerte perfekt for vår del :)

Har tenkt å amme ja. Veit kor bra det er for babyen og eg kan sove meg gjennom nattamminga :) Man får jo en heilt spessiell kontakt med babyen sin når man ammer, og den vil eg ikkje vere foruten :)  

Har lyst til å amme, og håper jeg får det til =) Det er jo så lettvint da ! da har man jo med seg maten overalt :) men kanskje lurt å venne på flaske også, så barnefar kan ta matingen hvis jeg er borte en liten stund..

Nate skrev:
Ja det skal jeg. Ammet begge to og hadde ikke problemer med det annet enn såre brystvorter i starten. Håper det går like lett denne gangen også.

Samme her. Det er jo så koselig!

håpe jo å få t amming, spes de 3 fyste mnd ,men eg gjør isje ka som helst for å få d t, har en unge t i hus som kreve sitt så eg tar d som d komme, en kan isje planlegge koss mye og koss lenge man kan amme før man e i situasjonen sjøl om ting va endten bedre eller værre me forrige unge ;)

Ja jeg kommer til å amme om jeg får melk denne gangen også. Sist ammet jeg til prinsen ble 1 år. Men det var et hard år, først begynte det med at babyen hadde får kort tungebånd så han sugde og sugde så at brystene mine så ikke ut. Såre og hovne. Hadde 3 bryst betennelser etterfulgt av at jeg fikk et anfall ( lik et epilepsi anfall og våknet opp når ambulanse personalet stod i stua mi. ) mistet hukommelsen i tillegg. Men fikk den tilbake på sykehuset. Dette var nok en reaksjon mente de på sykehuset på at jeg hadde hatt veldig mye. Først svangerskaps forgiftning som endte med igang settelse, en fødsel som holdt på i nesten en uke men fikk bare 2 cm så det endte med keisersnitt, så fikk han kolikk, pluss såre pupper, 3 bryst betennelser med 41 i feber . Så det ble vel litt nok får kroppen. Hadde jeg enda vært flink å sagt mannen måtte Holde seg hjemme når jeg fikk så høy feber men tenkte jeg klarer det selv. Nå ble det litt mye her.. Men godt og få det ut siden jeg fikk helt skrekken sist så har det ikke noe greit nå.....

Jeg håper jeg får det til bedre denne gangen. Ble sår allerede på fødestua sist å sleit bare deretter.. Veldig lite melk, selv om jeg fulgte alle råd og sto opp om natt for å pumpe så det skulle øke.. til lite nytte. Fikk ut tilsammen ca et helt måltid pr dag ved pumping, ellers gikk det i NAN.
Denne gangen skal jeg høre på meg selv og ikke jordmødrene, har jeg lyst å gi guttn min erstatning, så gjør jeg det, basta!! :) Får jeg til amming så blir jeg glad!
Jeg skal iallefall ha NAN klar i skapet når jeg kommer hjem fra sykehuset, det er forferdelig å høre på den lille hyle å skrike av sult når mamsen er tom for mat.. huff..

Mistet melken sist jeg, men jeg har kjøpt pumpe denne gangen... håper den kan være med på å holde produksjonen igang. Amming var også deilig slankende for min del. 

Mi ( nr 2 på vei) skrev:
Har dere tenkt noe over det???
Jeg sleit forrige gang, jeg takla ikke amme forran folk, måtte gjemme meg bort.ammet og ammet , men jentungen ble jo aldri mett, så fikk hun litt nan, og hun ble en ny unge, prøvde å pumpe men fikk på det meste ut 15ml.
 Jeg tror jeg velger å gå rett på flaske denne gangen..  men gruer meg veldig til jormødrene på sykehuset, synes det er så grusomt press.. synes folk burde få velge det som passer de best.. Pappan her i huset håper det blir flaske, for han synes å det var koselig å kunne få ta del i matinga...

Selv om en velger at en ikke skal amme, så er råmelken du har etter fødselen utrolig nyttig for barnet og derav kommer også litt av presset fra jordmødre. Jeg ville viss jeg var dere iallefall vurdert å amme på sykehuset og begynnt med flaske med en gang dere kom hjem, Babyen har ikke behov for MME de to første dagene uansett viss de får i seg råmelken.

Ja... MEN kun om det går greit med litt innsats. Fullamming på to stk går nok ikke uansett, hvordan skal jeg gjøre det offentlig feks? Uten å blotte meg helt.. hmm.. blir nok lett flaske da. Og så må de jo ikke være for tidlig født, da er ikke sugerefleksen utvikla og da er det kun pumping til de kan ta selv.. Sist var det et enormt slit i 6-7 uker, før det ble lettere. Jeg angrer ikke på at jeg var så sta den gangen, men jeg kan ikke tvinge meg selv igjennom det samme med tvillinger og ei på nesten 3. så ja,men.. 

Hadde kjempeproblemer med min den første gutten min. Prøvde å amme han...faktisk holdt jeg ut i 6 mnd, full amma i 3 mnd og pumpet meg i 3 mnd til etter det. Men han ble nesten underenært, fikk ikke i seg nok så det ble morsmelk erstattning itilegg fra han var rundt 4 mnd. Så var det jenta sin tur til å ammes..hun var overinntressert, så det ble fullamming i 12 mnd (fikk middagsglass i tilegg fra 6 mnd) Hun sluttet med amming da hun var 15 mnd..ikke fullt så koselig med en unge som drar opp genseren sel og sier man vil ha pupp..;((

Planen er å amme, men får se hvordan det går....

Planen er å amme, men får se hvordan det går....

ChrisC skrev:
Jeg håper jeg får det til bedre denne gangen. Ble sår allerede på fødestua sist å sleit bare deretter.. Veldig lite melk, selv om jeg fulgte alle råd og sto opp om natt for å pumpe så det skulle øke.. til lite nytte. Fikk ut tilsammen ca et helt måltid pr dag ved pumping, ellers gikk det i NAN.
Denne gangen skal jeg høre på meg selv og ikke jordmødrene, har jeg lyst å gi guttn min erstatning, så gjør jeg det, basta!! :) Får jeg til amming så blir jeg glad!
Jeg skal iallefall ha NAN klar i skapet når jeg kommer hjem fra sykehuset, det er forferdelig å høre på den lille hyle å skrike av sult når mamsen er tom for mat.. huff..

Her kommer å NAN til å stå klar i skapet hjemme, var så glad forrige gang, mamma kom på besøk, hadde da ammet et par timer i strekk, og jentungen hylgaulte, mamma bare kikket på meg å sa: har du nan?? fikk hulket frem ja, hun gikk på kjøkkenet og varmet den, jenta slukte det ho fikk, og var så fornøyd, og sovna.. Trengte at noen andre sa det var greit og gi NAN..

Når dere kjøper NAN bare for å ha i skapet.. Kjøper dere da den nr.1?
Har også vurdert å ha det stående i skapet bare for sikkerhets skyld. Med første begynte med MME når han var 2mndr, og da fikk han nr.2.....

kjøper NAN 1 ja, kjøper den feridg blanda, kommer til å ha et par bokser med den stående i skapet klart..

Back
Topp