skal dere amme ??

Mi ( nr 2 på vei)

Glad i forumet
Har dere tenkt noe over det???
Jeg sleit forrige gang, jeg takla ikke amme forran folk, måtte gjemme meg bort.ammet og ammet , men jentungen ble jo aldri mett, så fikk hun litt nan, og hun ble en ny unge, prøvde å pumpe men fikk på det meste ut 15ml.
 Jeg tror jeg velger å gå rett på flaske denne gangen..  men gruer meg veldig til jormødrene på sykehuset, synes det er så grusomt press.. synes folk burde få velge det som passer de best.. Pappan her i huset håper det blir flaske, for han synes å det var koselig å kunne få ta del i matinga...

Nå vet ikke jeg om jeg kan amme i det hele tatt, men hvis jeg klarer så vil jeg gjøre det :)

Dette har jeg tenkt en del på. Vi sleit mye sist, en gutt som ikke ville suge, lite melk og klarte ikke pumpe ut mer enn 20ml om gangen. Når han var 4 månder gikk vi over til flaske, da sa HAN stopp. 
Jeg skal prøve å amme denne gangen, vil ikke bestemme meg for å gi opp på forhånd. (Ikke at jeg ikke forstår dere som gjør det av forskjellige grunner altså!) MEN; det kommer ikke til å gå like langt som sist, og går det ikke så går vi fot over på flaske. 

Jeg aner ikke om jeg får det til, men ser veldig frem til akkurat den biten så jeg håper jo at jeg klarer det! Uff, hørtes ikke noe særlig ut for deg som rett og slett ikke klarte det i nærheten av folk! Er jo ikke sånt en vet i forkant! Men folk må absolutt få bestemme det selv hva som er best for dem:) For min del håper jeg at vi får det til :) 

Ja:) vet bedre ka eg går til denne gangen :) ammet gutten i 6 uker bare, og angrer fortsatt på at eg sluttet.. Sluttet fordi eg var helt utslitt og utmattet .. Har lyst å amme vertfall i 6 mnd :)

håper inderlig amminga går like bra denne gangen som sist! elsker den deilige kontakten mellom mor og barn og de rolige stundene på natta osv osv. 

Jeg ammet til han var ett år sist. Ingen problemer. :) håper på at det går like bra denne gangen! Jg er overfall veldig tilhenger av amming og vil gjøre det jeg kan for å få det til!

Har planer om det, ja. Det skal veldig mye til før jeg gir opp. Men det gikk som en drøm sist, så det er jo kun den erfaringen jeg har. Jeg hadde mye melk fra dag 1 og en unge som fant teknikken bare noen timer gammel, så jeg var heldig. Håååper det blir slik denne gangen også!

Ja det skal jeg. Ammet til vesla var 14 mnd sist. Håper det går like bra nå

Skal i alle fall gjøre så godt jeg kan :-)
Sønnen min fikk jeg bare amma i 2 mndr før jeg mista melka. Litt pga kraftig spreng, og litt masse bekymringer.

Men jeg er også sånn at jeg må gjemme meg bort for å amme. Derfor skal jeg kjøpe "ammestol" til å ha på barnerommet.

Så får jeg bare krysse fingra for at det går lenger denne ganen. Hvis ikke får det bare bli MME denne gangen også :-)

Vet ikke om jeg får til å amme, men dersom jeg får det til vil jeg selvfølgelig amme :-)

Ønsker og har planer om å amme ja :)

Pumpet på sykehuset ,-inhgenting kom..Fikk en spesiell nesespray,-og melken kom etter 5 dager..Barnepleierne "pushet" på,-og spesiellt ei ung barmnpleier..Jenta skrek,hun var sulten.Til slutt bare fikk jeg nok og fikk  gjennomslag for å gi henne mme,-på sykehuset..Gjett hvem som roet seg og sov som en drøm.Det skal nevnes at jeg er brystredusert og det hadde jeg informert om..Og når en er det,-er det ikke sannsynlig å fullamme..Denne gangen skal jeg gjøre et større forsøk,-og ikke gi henne flaske med en gang,-men heller gi med skje og prøve å få til å amme delvis en stund,-så lenge jeg har melk,-sammen med flaske.Det skal også sies at hun fikk siste flaske i 00-01-tiden og sov til 08.30 ca..Så jeg vet kanpt hva en våkenatt er...

Her skal det også ammes :) (så sant det er melk, og ungen er villig).Ammet min første til hun var over året, men med nr 2 måtte jeg kutte da han var 6 mnd pga at jeg måtte starte opp med medisin. Føler enda den delen er litt sår, så håper jeg klarer meg lenger denne gangen før jeg må på medisin igjen.

Har planer om og amme så lenge vi får det til. Sist fekk jeg bare ammet i 1uke, så ble det full puppenekt. Men pumpet meg i 4mnd. 

Jeg skal prøve, men ser det ikke som noe nederlag om det ikke skulle gå. Forrige gang var det 2 mnd. amming fra hæl**** og det er det faktisk ikke værdt altså. Dennen gangen vil jeg heller kose meg med baby'n min og om det blir med flaske, så blir det det.

Jeg har kun en positiv opplevelse med å ammen, og det var i siestaen på sykehuset, da kosa vi oss faktisk litt, men det var det eneste..  men synes det var veldig forvirrende, den ene jordmora kom inn å kikket, hun var kjempe fornøyd, hun sugde helt perfekt :) så kom neste jordmor inn, nei dette var feil, kom til å bli super sår om jeg lot henne suge sånn.. veldig sånn hele tida...

Så sant det går vil jeg forsøke å amme, men man vet jo aldri. 
Tenker at vi kommer til å prøve å venne til flaske etterhvert også så vi har begge muligheter. Da står vi litt friere til at far kan få vært med litt på den biten også. 

Skal prøve å få det til den her gangen. Jenta mi hadde KISS og klarte ikke å suge. Drakk ikke mye fra flaske heller :( Og jeg fikk fødseldepresjon på grunn av at jeg trodde at jeg gjorde noe feil som ikke fikk henne til å suge. Hadde masse melk så var veldig lei meg for at jeg ikke fikk det til. Men blir det samme den her gangen så begynner jeg tidligere med flaske. Vil ikke slite meg ut og få en depresjon til som det er en sjanse for at jeg kan få.

Back
Topp