Skal babyen ha eget rom, eller skal den sove på foreldrenes rom?

Jeg har hatt de andre i sprinkelsenga med en side nedslått inntil min seng - som en bedside-crib, og har vært veldig godt fornøyd med det, så det kommer jeg til å gjøre denne gangen også. Blir nok inne hos oss til rundt året, tipper jeg... Da de andre har blitt flyttet på eget rom i alle fall..... Men nå har vi en ekstra utfordring da, siden de to andre soverommene i samme etasje allerede er opptatt... :-p Tanken var at storebror etterhvert skulle flytte opp i 2.etasje, men han er på ingen måte klar for det på enda en stund, så spørs nok om vi må prøve å få guttene på samme rom en stund...... Kan bli en utfordring siden storebror er veldig knyttet til sitt rom (som er det minste og for lite til å ha to der - han ville ikke flytte fra det da lillebror skulle flytte på eget rom i alle fall) og lillebror sover ekstremt lett og blir lett forstyrret...... Men det blir vel greit på et vis, tenker jeg..... ;-)

Her blir den lille sovende på vårt rom! Må bare "kaste ut" storesøster først :p Jeg liker godt å sove sammen med den lille, og syns det er enklere for oss voksne som slipper å stå opp:)
Det må vi og!
Våre har sovet hos oss i ca 6mnd før de har fått eget rom, også har vi nå en som har kommet i retur liksom... Så da må vi få henne tilbake til rommet sitt, har noen mnd på det da...

Det må vi og!
Våre har sovet hos oss i ca 6mnd før de har fått eget rom, også har vi nå en som har kommet i retur liksom... Så da må vi få henne tilbake til rommet sitt, har noen mnd på det da...
Haha, så søtt <3 Jeg kvier meg til å legge henne på eget rom, det kommer til å bli så tomt inne hos oss :( Helt til september da, vel og merke.. :P Men tror at for hennes del er det best at vi gjør det snart sånn at det ikke blir for mange store forandringer på kort tid.. hun begynner jo i barnehage i august og blir mest sannsynlig storesøster i september.. Det kan bli nok nytt for en liten en..

Babyen skal sove i vugge på vårt rom i starten, og så blir det inn på eget rom når vi føler oss klar dor det:)

Vi samsover. Nå som hun er større ligger hun dor det meste inne hos seg selv men hender hun fortsatt ligger i senga vår. Kommer til å gjøre det igjen denne gangen også.

Haha, så søtt <3 Jeg kvier meg til å legge henne på eget rom, det kommer til å bli så tomt inne hos oss :( Helt til september da, vel og merke.. :P Men tror at for hennes del er det best at vi gjør det snart sånn at det ikke blir for mange store forandringer på kort tid.. hun begynner jo i barnehage i august og blir mest sannsynlig storesøster i september.. Det kan bli nok nytt for en liten en..
Det er helt sikkert ikke så dumt at dere begynner nå snart nei. Jeg tenker vi skal gjøre det snart, men må ordne sengen og litt sånn ting først. Ellers så er det jo greit å få være alene i sengen i siste del av svangerskapet også :)

Kommer nok til å sove hos oss en god stund, har kun 3soverom, et til oss og to mindre rom til hver av guttene våre :) så får vi se hvordan vi ordner det når minstemann trenger eget rom, forhåpenligvis flytter vi i et større hus innen da :D

Blir nok på vårt soverom det første året ♡

Vil ha babyen på rommet vårt til å begynne med. Så får vi se an søvnen til både oss og barnet ift når det får flytte videre på eget rom :-)

Her har vi bare to soverom og førstemann får ha rommet sitt i fred frem til vi får oss noe større. Så nestemann får sove hos oss i egen seng :)

Foreldrenes rom til å starte med, absolutt. For meg føles noe annet rart.

Eldstemann sov hos oss til 14 mnd. (vi var trege med å pusse opp rommet hans) Det var altfor lenge. Da var jeg gal.
Minste sov vel hos oss til 9-10 mnd. vil jeg tippe. Det var passe. Kunne sikkert flyttet tidligere, ved ca 6 mnd.

Så tar vi det som det kommer :)

Her har de andre to fått eget rom fra starten og det fungerte veldig fint. Men nå har vi ikke flere soverom, så vi får se hvordan det blir:)

Jeg kunne ikke tenke meg å ha babyen på eget rom første leve året, vil ha babyen i nærheten.Lettere å høre viss barnet har ubehag og jeg slipper og stå opp for å hente babyen når jeg skal amme på natta.

Vi bli å ha babyen sammen med oss den første tiden, så får vi se hvor lenge:) første sov sammen med oss til hun var ca 16 mnd. Grunnen til at det ble så lenge var for at vi flyttet og hun startet i barnehage..så hun trengte å bli trygg i den nye leiligheten vår før hun skulle legges inn på eget soverom etter alt det andre nye som skjedde i livet hennes på en gang..

Jeg ble gal av knirkingen til datteren vår og klarte ikke sove med henne inne hos oss, så hun flyttet inn på sitt eget rom da hun var 4-5 uker. Kjentes skummelt de ti første nettene, men innså at det var løsningen. Gikk så fint atte:)

Vi kommer til å ha babyen inne på vårt soverom den første tiden. Slik det er nå er det eneste soverommet i huset som kan brukes til å sove på, men vi holder på å renovere/skal bygge ut. Vet ikke hvor fort vi klarer å bli ferdig, men ønsker ikke at vi sover i forskjellige etasjer til å begynne med.

Blir å sove på rommet vårt i starten, hvor lenge må vi se an.

Første barnet fikk eget rom ganske tidlig (etter tre måneder) men hadde egentlig planer om å han han på rommet frem til minst 6 måneder (ble flyttet pga "prematurknirking" - ingen av oss fikk sove).
Akkurat samme her også. Så tenker å se ann hvor lenge vi kan ha bebis på rommet før vi våkner av hverandre :)

Back
Topp