Skal babyen ha eget rom, eller skal den sove på foreldrenes rom?

attpåklattnr2

Gift med forumet
Jeg kunne ikke tenke meg å ha babyen på eget rom første leve året, vil ha babyen i nærheten.Lettere å høre viss barnet har ubehag og jeg slipper og stå opp for å hente babyen når jeg skal amme på natta.

Dette er mitt første barn, så jeg vet ikke helt hva jeg syns blir best. Men vi flytter fra en liten leilighet til et rekkehus nå i februar, og der er det et lite soverom som er rett ved vårt soverom. Ser for oss å ha barnerom der! Så jeg tenker kanskje at jeg vil ha barnet på vårt rom de første månedene, også flytte det inn på sitt eget etter hvert. Tror ett helt år på samme rom som oss kan bli litt lenge. Da kan jeg heller stå opp og nattamme når jeg har blitt vant til det :)

Blir å sove på rommet vårt i starten, hvor lenge må vi se an.

Første barnet fikk eget rom ganske tidlig (etter tre måneder) men hadde egentlig planer om å han han på rommet frem til minst 6 måneder (ble flyttet pga "prematurknirking" - ingen av oss fikk sove).

Våres sover på vårt rom til det er ca 3 mnd! Etter det får det et eget rom! :)

Sove inne hos oss i 2 år :p
Ja her sover hun på 3 hos oss enda. Er mye fordi vi har en liten leilighet og tenåringene har hatt det andre soverommet . Men nå har de flyttet ut så da har vi ingen unnskyldning;)
Må gjøre noen forandringer før babyen kommer ;)

Eget rom :) rommet ligger rett ved siden av vårt:) Skal ha en vugge inne på rommet vårt dersom det blir behov for det i starten :)

Sover inne hos oss, uvisst hvor lenge;-)

Vi har en leilighet med kun 2 soverom, så blir vel på rommet vårt en god stund tenker jeg, om vi ikke bygger på her vi bor nå☺
Storesøster ble lagt på eget rom når hun var 3mnd.. da var nattmating over og hun sov hele natten☺

Mini blir liggende på vårt rom, så får tiden vise hvor lenge. Storebror blir 6 måneder om få dager, og han blir nok hos oss et par måneder til, så vi får pusset opp hans rom først. Flyttet da han bare var et par uker, og har prioritert vårt eget rom, bad, vaskerom og kontor først.

Sover inne hos oss i starten så får vi se hvor lenge gangen. :) Jenta vår flyttet på sitt soverom ved siden av oss da hun var 5,5 mnd og sov mye bedre.

Blir nok på vårt rom til å begynne med, så ser vi an hvordan det fungerer og hvor lenge. Men ønsker ikke å fortsette med det etter 1 år.

Her blir den lille sovende på vårt rom! Må bare "kaste ut" storesøster først :p Jeg liker godt å sove sammen med den lille, og syns det er enklere for oss voksne som slipper å stå opp:)

Babyen kommer til å sove på vårt rom de første månedene, men vet ikke hvor lenge ennå, det tar vi litt som det kommer. Førstemann flyttet på eget rom da han var mellom 6-7 måneder, da vokste han ut av Leandervugga og måtte over i sprinkelseng. Den gangen hadde vi så lite soverom at det ikke var plass til annet enn å henge Leandervugga i taket ved fotenden min, så når han måtte over i seng måtte han automatisk på eget rom. Det fungerte veldig fint:)

Sove hos oss første månedene:) Sønnen vår sov på samme rom som oss til han var 8-9 måneder. Har rom vegg i vegg, og kommer ofte tuslende inn til oss i løpet av natten.

Vi har en stor gang like utenfor soverommet vårt. I starten vil jeg nok ha bebien i senga vår, men etterhvert så skal h*n få sove i gangen utenfor vår soverommsdør:) så må vi pusse opp ene rommet etter hvert som h*n vokser til..

Har hatt de andre på rommet vårt i ca 6 mnd, blir vel sånn nå og

Ja her sover hun på 3 hos oss enda. Er mye fordi vi har en liten leilighet og tenåringene har hatt det andre soverommet . Men nå har de flyttet ut så da har vi ingen unnskyldning;)
Må gjøre noen forandringer før babyen kommer ;)
Vi har kun 2 soverom. Storesøster på 4 sov på eget rom fra lillesøster var ca 4/6 uker. Vi samsov alle tre. Lillesøster blir 2 neste måned og sover inne hos oss enda. Vi har ca 8 mnd på å få henne i køyeseng med storesøster, men stresser ikke med det.

Back
Topp