Skal babyen din bruke smokk?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kjersti
  • Opprettet Opprettet
Det aner jeg ikke nå..med forrige så brukte han prematursmokk noen dager/kanskje 2-3 uker for å stimulere sugerefleksen, og når han først kom i gang med amming hadde han knapt nok behov for smokk og spyttet den ut selv..så da ville han ikke ha mer smokk, og har heller aldri suttet på tommelen..!! Så det var jo kjempegreit det, så slapp vi noe avvenning av noe slag :) Kanskje vi kan være like heldig med neste..?? :)

Vi bruker smokk for å trene opp suge/svelgerefleks. Han får smokk størrelse ekstra mini på sykehuset. Håper å vende han av den når han kommer hjem. Men vi får se når sjefen kommer hjem og han får dagt sitt;)
Har du født allerede?

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Blir vel til at han begynner med smokk. Men skal prøve å vente så lenge som mulig. Storebror fikk smokk ganske så fort av far da vi hadde kommet hjem, hehe.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hvis han vil ha smokk så kommer vi til å gi han det. Er utrolig greit inni mellom at de tar smokk, så slipper jeg å bli brukt til smokk hele tiden.

Om hun har behov for å suge på noe, foretrekker jeg at hun bruker smokk fremfor tommelen. Selv hadde jeg ikke smokk og brukte tommelen, det var ikke lett å bli kvitt, som smokk. Så jeg sittet på tommelen alt for lenge og fikk problemer med tennene. Så om hun har behov blir det smokk

Om han vil ha smokk, så kommer jeg til å bruke det :)

Kanskje etter en stund.. Men storesøstra ville ikke ha, og det er igså veldig greit :)

Vi gjør det samme som med vår første, smukken skal brukes til når de sover (om de trenger den vel og merke) og i bilen. Funkter kjempefint for oss. Men da slipper vi smukken når ungen begynner å prate og blir ikke avhengig av å ha den hele tiden, og samtidig enklere å kvitte seg med den når den tid er omme:) men det funker jo ikke for alle selvfølgelig

Vi gjør det samme som med vår første, smukken skal brukes til når de sover (om de trenger den vel og merke) og i bilen. Funkter kjempefint for oss. Men da slipper vi smukken når ungen begynner å prate og blir ikke avhengig av å ha den hele tiden, og samtidig enklere å kvitte seg med den når den tid er omme:) men det funker jo ikke for alle selvfølgelig
samme her. og når det er spessielle kose stunder..
med storesøstra så lata vi som vi ikke forsto hva ho prøvde å si hvis ho ikke tok ut smokken først,så gikk veldi fint. jeg er en rotekopp, så avvenninga gikk fint, for at mamma hadde mista smokken var jo strengt tatt ikke noe nytt:P

samme her. og når det er spessielle kose stunder..
med storesøstra så lata vi som vi ikke forsto hva ho prøvde å si hvis ho ikke tok ut smokken først,så gikk veldi fint. jeg er en rotekopp, så avvenninga gikk fint, for at mamma hadde mista smokken var jo strengt tatt ikke noe nytt:p

vi og gjør det med at vi ikke hører hva hun sier når hun har smukken. flott triks;)

Med mine to første så bandt jeg fast smokken i sprinkelsenga (veeldig kort snor, såklart) slik at de etterhvert ble vant til å ikke sove med smokken i munnen. Fungerte fint. Men da var de nok rundt to år, altså!
Smokk kun til trøst og soving når det verste sugebehovet er over. Og inntil da skal min få smokk, iallefall. Verdens smarteste oppfinnelse!

Back
Topp