Skal alle ha TUL?

Bisva86

Glad i forumet
Junilykke 2020 ♡
Oktoberfest 2024 ❤️
Hei!
Virker som det er så mange her som skal ha TUL, så jeg lurer på om det er noen her som ikke skal ha det? :)
 
Jeg planlegger ikke å ha det, med mindre jordmor mener det blir nødvendig.
Er 2 timer i bil til nærmeste sykehus for min del, og nesten 79 mil til nærmeste ultralydklinikk
 
Jeg kommer til å ta tul denne gangen også. De to andre gangene har jeg fått det pga ivf, mens denne gangen må jeg betale for det selv.
 
Her blir jeg henvist til TUL for å undersøke terminen. Jeg er usikker på når jeg ble gravid. Har ikke hatt noe særlig med mens å gå etter siden forrige fødsel.
 
Dere som drar på TUL, drar dere på privat klinikk, bestiller dere på nærmeste sykehus? Eller blir dere henvist av jordmor?
 
Dere som drar på TUL, drar dere på privat klinikk, bestiller dere på nærmeste sykehus? Eller blir dere henvist av jordmor?
Jeg måtta ta privat sist, da visste jeg sånn ca. Hvor langt jeg var på vei. Denne gangen ble jeg henvist til sykehuset pga usikker termin.
 
Dere som drar på TUL, drar dere på privat klinikk, bestiller dere på nærmeste sykehus? Eller blir dere henvist av jordmor?
Jeg får ultralyder på sykehuset pga habituell abort :) De andre gangene har jeg gått privat
 
Takk for svar! Hadde det vært mulig for meg å ta TUL hos privat i nærområdet, hadde nok det blitt vurdert... tviler på at jeg blir henvist til det, så må bare smøre meg med tålmodighet. :)
 
Jeg får på sykehuset pga ma. I uke 7-8 sa gyn, d ble 8+4. Også skal j bestille privat i uke 12-13:)
 
Fikk første jordmora time først i starten av desember... Rundt da jeg er 12 uker på vei. Så blir vel først ultralyd når de er den man normalt blir tilbydd.
 
Jeg spurte i en tråd her for litt siden, og de fleste ville dra på tul eller anbefalte det. Selv er jeg skeptisk, så kommer nok ikke til å betale for det selv hvertfall.
 
Back
Topp