Skaffe seg valp?

Verpesyk90

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Snøfnuggene 2018
Septemberlykke 2021
Jeg er ikke gravid ennå, men har veldig lyst på valp. (Og baby selvfølgelig:p)
Lurer på om det er noen her som skaffet seg valp/hund som prøvere eller i svangerskap?
Jeg har veldig lyst at babyen skal vokse opp med en hund i huset, men lurer på om det er ikke er noen god idé i det hele tatt. :)

Jeg hadde absolutt skaffet meg valp ETTER baby :p her har det blitt en stor påkjenning for hunden at baby kom i hus.. Hadde nok ikke vært sånn om baby allerede var her fra før :-) men det mener sikkert folk veldig forskjellig om

Jeg hadde absolutt skaffet meg valp ETTER baby :p her har det blitt en stor påkjenning for hunden at baby kom i hus.. Hadde nok ikke vært sånn om baby allerede var her fra før :-) men det mener sikkert folk veldig forskjellig om
Ja, vil ikke at hunden skal bli sjalu på babyen. Så det er nok både positive og negative sider ved det...

Var på besøk hos ei veinnene med hund (fem år gammel) og han ble bare super beskyttende mot baby som da var tre mnd, så kommer an på hunden men kan nok være vanskeligere med en valp for de trenger mye oppdragelse til å begynne med...

Jeg ville nok ventet med hund. En valp krever mye, og du vet jo ikke hvordan formen din kommer til å være mens du går gravid. ;)

Kjøpte hunden min av ei som hadde kjøpt hunden nesten helt samtidig som hun fikk baby. Hun solgte hunden fordi det ble for mye med både valp og baby på en gang. Synes selv at hunden min krever nok til at jeg er glad jeg slipper valpestadie akkurat nå når jeg går gravid.

vi fikk valp par månder før jeg ble gravid. det gikk fint, men jeg var i fin fin form under hele graviditeten.
hunden blei ett år uka etter at baby ble født. så er glad hunden er blitt "voksen" før baby kom.
vil ikke anbefale å ha (liten) valp samtidig som baby.
valpen krever jo mye når den er så liten, med tanke på lufting (tisse trening) og generell hverdags lydighet/ trening, og baby krever jo sitt.
så er en fordel at hunden er blitt såpass stor i allefall at den er renslig og kan holde seg litt når den må ut på do. for er jo ikke sikkert du kan løpe ut med den akkurat med engang den vil ut.
kommer og ann på hvordan du bor. vi bor på landet og kan sette hunden ut i bånd/ hundegård når den vil ut.
krever jo litt mere hvis du er nødt til å gå ut å lufte hunden/ være ute sammen med hunden når man har baby.

i forhold til hund og sjalusi, så kommer det mye ann på hva man selv gjør det til og hvordan man gjør ting.
her har ingen av hundene vært sjalu på baby.
hundene har vært hjemme når vi kom fra fødeavdelinge slik at de har sett at dette er noe vi har med oss hjem og at det tilhører flokken. samt viktig at hunden får lukte og være med på det som skjer. og ikke at den bare blir kjeftet på og "dyttet ut i kulda"

Jeg måtte dessverre avlive hunden min 2 måneder før vi fikk baby. Ønsket å la frøkna vokse opp med hund, men nå er jeg helt ærlig litt glad jeg slipper å gå tre turer daglig med hunden, i tillegg til å ha baby. Nå hadde jeg en Alaska husky, som krever mye tur, men hund er mye arbeid uansett rase :)
Nå er frøkna 5 uker, og hun reagerer ikke på dyr vi møter/hilser på, så vet ikke om hun hadde hatt så mye glede av en hund i livet sitt akkurat nå.
Vi skal få ny hund, men tenker å vente til frøkna kanskje er 6 måneder eller litt mer. Da tror jeg hun har mer glede av det, og jeg har hakket mer overskudd :)
Mener absolutt ikke at det er umulig, og har man lyst får man det til :D

Jeg måtte dessverre avlive hunden min 2 måneder før vi fikk baby. Ønsket å la frøkna vokse opp med hund, men nå er jeg helt ærlig litt glad jeg slipper å gå tre turer daglig med hunden, i tillegg til å ha baby. Nå hadde jeg en Alaska husky, som krever mye tur, men hund er mye arbeid uansett rase :)
Nå er frøkna 5 uker, og hun reagerer ikke på dyr vi møter/hilser på, så vet ikke om hun hadde hatt så mye glede av en hund i livet sitt akkurat nå.
Vi skal få ny hund, men tenker å vente til frøkna kanskje er 6 måneder eller litt mer. Da tror jeg hun har mer glede av det, og jeg har hakket mer overskudd :)
Mener absolutt ikke at det er umulig, og har man lyst får man det til :D
Uff så trist! Ja jeg har hatt hund selv hele livet, så jeg vet hvor mye arbeid det er. Hunden som mamma har nå er veldig gammel og begynner å bli litt senil. Men håper hun lever noen år til <3 tror nok jeg kommer til å vente kanskje to år etter jeg har blitt gravid. Har uansett masse dyr rundt meg at babyen kommer nok til å vokse opp blant dyr uansett :)

Uff så trist! Ja jeg har hatt hund selv hele livet, så jeg vet hvor mye arbeid det er. Hunden som mamma har nå er veldig gammel og begynner å bli litt senil. Men håper hun lever noen år til <3 tror nok jeg kommer til å vente kanskje to år etter jeg har blitt gravid. Har uansett masse dyr rundt meg at babyen kommer nok til å vokse opp blant dyr uansett :)
Mamma har også en hund som er ganske gammel :) 14 år i mai, men frisk og rask, så gleder meg til å ha sommerferie med familien og la frøkna hilse på hunden :) da er hun kanskje litt mer interessert enn hun er nå :)
Er nok greit å vente, spesielt når du har mange dyr rundt som dere kan hilse på, til dere har mulighet til å få hund selv :)

Vi fikk oss en valp i huset i høst.valpen blir ett år i juni samtidig med min termin.vi ville helst ha valp først for å ha god tid til valpen.nå har vi ikke en krevende rase men alle krever nok sitt uansett.vi er nå fornøyde med valget og har fått en hund vi trives godt med.blir spennende å se når mini kommer i hus.hadde ikke fått valp og baby samtidig tror jeg.

Jeg har to hunder en på 6 år og en på 11 år. Er veldig spent på hvordan de vil reagere på nykommeren :) De er veldig glad i større barn, men babyer har de liten erfaring med.

Det med å skaffe seg valp før eller etter babyen har kommet kommer jo veldig ann på situasjonen du befinner deg i. Hvis det er det bare du som skal ta deg av valpen, ville jeg ventet til etter at babyen er kommet, det kan hende at du får mye plager under graviditeten og som nevt tidligere så er en liten valp mye jobb. Er dere 2 stykker så gjør det jo ting mye enklere. En annen ting å tenke på er også at det kan være slitsomt å ha en hund som er i "puberteten" (rundt 1 år) når babyen kommer. Mange unghunder får mange rare og slitsomme fakter når de kommer i "puberteten", den ene min glemte alt han hadde lært av lydighet og han ble litt destruktiv (skulle tygge på absolutt alt). Jeg måtte ha han nesten under konstant oppsyn :P Og med en liten baby som krever mye av tiden din så kan det bli en utfordring.

Men hvis du/dere virkelig ønsker dere en valp før babyen kommer så er det ikke umulig å få til :) man må bare vite og være forberedt på hva man går til.

Hvis du ikke er gravid enda, så hvorfor ikke? Har selv tre hunder og det har gått over all forventning :)
Og hunder er veldig tilpasningsdyktige.
Hvis du får unna valpetiden og tidlige deler av unghundtiden så har du nok tid til å få inn hverdagslydighet og rutiner.
Tror ikke jeg hadde orket å få valp første året med baby, er mer enn nok å skulle skifte bleier, mate, løpe etter dem når de kryper og går, aktivisere dem, og prøve å få gjort noe i huset i tillegg :P
Så å da skulle løpe inn og ut med en valp som skal gjøres stueren, tørke tiss og bæsj over halve gulvet fra valpen så ikke baby krabber i det, hundemat og vann overalt, valp som ikke er forsiktig og tar hensyn til babyen, valp som skal ha alene hjemmetrening, til veterinær for diverse..

Det hadde jeg ikke orket :P

Vår hund blir to år i august og jeg har termin i november. Må si jeg er veldig gla for han er såpass stor når baby kommer. En ting er valpeperioden og mye ut å tisse/bæsje, men den verste tiden synes jeg er puberteten og alle rampestrekene! Han er unghund nå og håper han ikke reagerer så mye på baby...

Back
Topp