Skader i barnehagen?

Han her har kommet hjem med skrubbsår på nesa den ene dagen,på kinnet den andre å i dag kåm han hjem med DEN donaldleppa. Får jo såklart vondt av han,men jeg tenker at det er en del av utviklinga hans. Jeg er ikke der å passer på han som en hauk,å han er jo så oppdagerlysten så litt sår å kuler er jeg forberedt på.
Tror det er vanlig at det blri litt mer knall og fall etter barnehagestart, for det er jo en forskjell fra da vi sto parat å tok dem før de smallt i bakken. Så vil ikke si det er mye "skade". Men såklart,føler du det er mye så skal du ta det opp med dem å si du synes de skal passe bedre på:)

Johan har hatt me skadeskjema 2 gang[8D]
Æ tenke, det kan like godt skje heim! hadd han leika med like mang unga her..ingen bhg har garani mot skada[:D]

Ene gangen hadd han satt sæ opp i quinny vogna å velta den over sæ, snusleppe og blåååå nese..
og andre gangen hadd han skalla leppa mot et bord å tatt strengen og hadd deeeen snusleppa!

Dæm skriv heller et skjema for masse i tillfelle det ska bli nå med tenner seinar!

i tillegg har han satt en fruktbit i halsen så han hadd hosta å tatt i så my at han fikk BLODUTREDELS som mang mang fregna rundt nesa å øyan[&:] Det synes æ va det verste da!

all dæm 3 tingan skjedd på samme uka, nu har vi hatt en god periode[8D]
I går kom han heim med bitemerke over pulsåra på arma!

[&:]
er de andre barna større enn han!? tener på at kanksje de kan være litt ville og kanksje dytte litt å sånn!
assa... barn skal slå seg litt men det det da måte på da!!
stakar lillingen[&o]

litt blir det jo...
for når vi er ute, så passer jeg jo på mitt barn hele tiden, men på jobb kan jeg ikke passe på hvert enkelt
barn HELE TIDEN...

er greit med de stille og forsiktige som sitter i sandkassa en time etter vi putta dem dit...
men slik som feks mitt barn, som er høyt å lavt hele tiden, så tror jeg ikke de har mulighet...

men ta det opp med dem?

Har ikke fått et blåmerke engang på de 3 ukene hun har gått der.

Men som sagt tidligere her så kunne sikkert alt det skjedd hjemme og.
Håper det roer seg på skadefronten [:)]

MEN, lurer på en ting... Om man ryker den strengen til leppa, reparerer den seg selv? *grønn* [&:]

Huff, stakkars gullet.
Synes det hørtes vel mye ut jeg da, og tenker at om han kommer hjem med "skader" hver dag, kanskje de bør passe bedre på han?

Skjønner at de ikke kan passe på alle, men slike ting er min største skrekk.
Er så redd for tennene jeg.

God bedring til lillingen! Håper det rekker med skader nå.

ORIGINAL: Babelle

MEN, lurer på en ting... Om man ryker den strengen til leppa, reparerer den seg selv? *grønn* [&:]

Den er det dessverre ingenting å gjøre noe med.
Den er ødelagt for alltid, det gjør saken litt sårere.
Hadde den vært revnet helt til topps kan det bli kul under leppa da vil de fjernet kulen.
Om det henger for mye av strengen på leppa, ville de klippet av mer dødkjøtt, men slik det så ut på mini blir det ikke gjort noe.
Den er revnet og kroppen vil visst spise opp det lille dødkjøtte han har på overleppa.

Var grønn selv, så har vært innom legen.

I munnen er det generelt lite man kan gjøre, i tillegg gror det ganske fort av seg selv i munnen.
Men er man usikker la legen ta en titt.

ORIGINAL: Nina*Pina

Æ tenke, det kan like godt skje heim! hadd han leika med like mang unga her..ingen bhg har garani mot skada[:D]

Ene gangen hadd han satt sæ opp i quinny vogna å velta den over sæ, snusleppe og blåååå nese..
og andre gangen hadd han skalla leppa mot et bord å tatt strengen og hadd deeeen snusleppa!

Dæm skriv heller et skjema for masse i tillfelle det ska bli nå med tenner seinar!

i tillegg har han satt en fruktbit i halsen så han hadd hosta å tatt i så my at han fikk BLODUTREDELS som mang mang fregna rundt nesa å øyan[&:] Det synes æ va det verste da!

Hadde han tatt mye av strengen?
Skadeskjema, der sa du det....det må jeg spør etter. Som du sier bedre med et for mye enn et for lite.

De må gjennom en del, det er sikkert, vet jeg er litt nervøs og at ting like godt kan skje hjemme.
Han går bare 2 dager da, men kjipt at han ikke har vært i barnehagen 1 dag uten å få et eller annet er kjipt.

ORIGINAL: Sha

[&:]
er de andre barna større enn han!? tener på at kanksje de kan være litt ville og kanksje dytte litt å sånn!
assa... barn skal slå seg litt men det det da måte på da!!
stakar lillingen[&o]

Er en liten søt bulldoser, vet han har vært på mini et par ganger, kan være mer.
Har lurt litt på om det er derfor han har blitt så redd.
Falle gjør de, og jeg er enig at det skal de for å lære.
Men håper på en slutt i alle ulykker og sykdommer nå.

ORIGINAL: vw*engel

litt blir det jo...
for når vi er ute, så passer jeg jo på mitt barn hele tiden, men på jobb kan jeg ikke passe på hvert enkelt
barn HELE TIDEN...

er greit med de stille og forsiktige som sitter i sandkassa en time etter vi putta dem dit...
men slik som feks mitt barn, som er høyt å lavt hele tiden, så tror jeg ikke de har mulighet...

men ta det opp med dem?

Ser den, jobber i barnehage selv og JA jeg har noen blemmer jeg gjerne skulle vært for uten.
De to sekundene du ikke ser, da skjer det.
Men at han ikke har vært en dag i barnehagen alene uten at noe har skjedd er det jeg tenker litt på.
Til og med samboer kommenterte det i dag, så det er ikke bare hønemor som har tenkt på det[8D]
Forrige Tirsdag var det blått øye, uten at noen visste noe.

ORIGINAL: Sharon

Skadeskjema, der sa du det....det må jeg spør etter. Som du sier bedre med et for mye enn et for lite.

De må gjennom en del, det er sikkert, vet jeg er litt nervøs og at ting like godt kan skje hjemme.
Han går bare 2 dager da, men kjipt at han ikke har vært i barnehagen 1 dag uten å få et eller annet er kjipt.

Ikke hele strengen, men endel ja(litt motvillig te å la å studer så nøye) men den vart ok av sæ sjøl, mulig den har blitt litt kortar!
Sambo har klipt sin te lege pga av nå med tennern, å hans e grodd ut igjenn!

Han va i en litt uheldig periode da alt det der skjedd, merka jo det heim og, va litt i ubalanse like før han gikk skikkelig.
Dæm i bhg syntes jo det va veldig ekkelt at alt skjedd på samme tid...
Det va i April, så det har jo ikke skjedd nå før bitemerke nu uka her etter det! Å han går jo fulltid i bhg, ikke bare 2 daga....
Han va like gla da æ henta han, og ikke nå problem å lever han etter "episodan" heller!!

sjønne godt du kvie dæ litt om det virke som at han har fått litt seperasjons angst, stakkars liten!

ORIGINAL: Sharon

Ikke hele strengen, men endel ja(litt motvillig te å la å studer så nøye) men den vart ok av sæ sjøl, mulig den har blitt litt kortar!
Sambo har klipt sin te lege pga av nå med tennern, å hans e grodd ut igjenn!

Han va i en litt uheldig periode da alt det der skjedd, merka jo det heim og, va litt i ubalanse like før han gikk skikkelig.
Dæm i bhg syntes jo det va veldig ekkelt at alt skjedd på samme tid...
Det va i April, så det har jo ikke skjedd nå før bitemerke nu uka her etter det! Å han går jo fulltid i bhg, ikke bare 2 daga....
Han va like gla da æ henta han, og ikke nå problem å lever han etter "episodan" heller!!

sjønne godt du kvie dæ litt om det virke som at han har fått litt seperasjons angst, stakkars liten!

Så den kan gro litt ut igjen[:D]
Alle sier at den kommer til å bli sånn, bare at kroppen selv spiser opp den ekstra skinnfilla som henger på forleppa (under)
Når han smiler er det en sånn ekkel hudtapp som henger ned ved tennene, det er lite pent. Håper den blir borte, ellers må legen ta en titt til.
Og vi som snart skal ta barnehagebilder. Blæhhh!
Mini tok heller ikke hele, er litt igjen på toppen, men strengen hans var mye lengre nede enn normalt, så da ble det ganske mye.

Ja, de må gjennom en god del, men det er skummelt synes hønemor.
Vi får gi det noen dager til så får vi klage om det fortsetter.
Det som er verst er jo at jeg jobber på den andre avdelingen i samme barnehage, er så ekkelt å klage til kolleger.
Tusen takk for innlegg, må si du har fått roet meg litt ned. Var det jeg trengte[:)]

Åh, stakkars jm! (og alle de andre små som får gjennomgå...[&o])
Nå gruer jeg meg ihvertfall til R skal begynne i barnehage... [8|]

Kian har kommet hjem med skrubbsår, og kuler...og diverse...Men blir mer og mer skjeldent...Mange barn er litt klønete og kan gjøre ting dem egentlig ikke kan og når det da blir flere barn til stede er det fort at dem hermer noe som ikke passer inn i motorikken dems [:)]

Men om du er bekymret for om han ikke har det bra eller sånn så burde du jo spørre hvordan han hele tiden får alt dette...?? Og si du har snakket med flere og som syntes det hørtes mye ut...

Men slår han seg ofte hjemme??? Får han utfolde seg og prøve og feile hjemme?? Får han lov til og dette og slå seg osv?? Om ikke er det derfor, for det får dem i barnehagen...Er jo det dem lærer av syntes jeg hvertfall..[;)]

Hope4 - vi har passet litt på han i starten, men løsnet mye på det etterhvert. Får gå der han vil han og har gjort det en del måneder nå.
Han har hatt stygge fall hjemme også, men synes som sagt det er blitt litt mye.

Ped leder ringte fra barnehagen i dag faktisk.
Spurte hvordan det gikk og at hun hadde hørt det var verre enn først antatt.
De har snakket om det i barnehagen og er enig i at det har blitt vel mye på mini. (Uten at jeg har sagt noe[:)])
Skademeldingen var klar før jeg fikk spurt og hun sa jeg må bare mase.

Må si jeg satt veldig stor pris på den telefonen, så da har jeg fått roet meg mye[:D]
Klart jeg vet det blir en del fall, og noen av dem blir stygge. Jeg vet også at man kan ikke ha øynene på alle barn hele tiden.
Så er det bare å se hvordan det går videre.

Back
Topp