Skade på bil av barn!

fatass skrev:
Syns absolutt dere gjør det riktige ved å betale, selvom dere kanskje ikke er erstatningspliktige som noen nevner over her!:)

Men altså, bare et lite tips. De har sikkert takstert bilen på lakkverksted, til normal pris. Det vanlige om man vil gjøre noe svart (innen billakkering hvertfall) er halv pris av normalpris, før momspåslag. Dvs ved å bare tørre å spørre noen på et lakkverksted, kan dere komme unna med litt under halvparten av den prisen;) Dere har jo rett til å få fikset skaden der dere vil, til den prisen dere vil. Samme som om det hadde vært et forsikringsseldkap som skulle fikset skaden for naboen;)

Ja, det er merkeverksted ja!
Mannen er sinna som fy!

vinterkyss skrev:

fatass skrev:
Syns absolutt dere gjør det riktige ved å betale, selvom dere kanskje ikke er erstatningspliktige som noen nevner over her!:)

Men altså, bare et lite tips. De har sikkert takstert bilen på lakkverksted, til normal pris. Det vanlige om man vil gjøre noe svart (innen billakkering hvertfall) er halv pris av normalpris, før momspåslag. Dvs ved å bare tørre å spørre noen på et lakkverksted, kan dere komme unna med litt under halvparten av den prisen;) Dere har jo rett til å få fikset skaden der dere vil, til den prisen dere vil. Samme som om det hadde vært et forsikringsseldkap som skulle fikset skaden for naboen;)

Mannen er sinna som fy!

Dere bor ikke i Drammen vel?:p da kan jeg fikse på merkeverksted til halv pris;)

fatass skrev:

vinterkyss skrev:

fatass skrev:

Mannen er sinna som fy!

Dere bor ikke i Drammen vel?:p da kan jeg fikse på merkeverksted til halv pris;)

Jepp! Men naboen nekter nok å gå med på den ;)

Jeg ser at noen over har vist til § 1-1 i skadeerstatningsloven, og det er riktig at rettspraksis har slått fast at barn under skolepliktig alder ikke er erstatningsansvarlige.
Men etter § 1-2 er foreldre erstatningsansvarlige uavhengig av egen skyld dersom de har latt det mangle på tilbørlig tilsyn som det så fint heter.
Naboen har rett når han krever at dere betaler for skaden.
Uavhengig av det synes jeg at det er riktig å betale for skade barn gjør på andres eiendom. Jeg skjønner godt naboen er fly forbanna, jeg hadde ikke vært særlig blid selv ;)

fatass skrev:

hadde aldri aldri godtatt at noen skulle gjøre opp for seg ved å ruke svart arbeidskraft!!!

Det var leit da.. at forsikringen ikke dekker det..

Men sett fra deres synsted, så skjønner jeg jo godt at de ønsker oppgjør for skadene.. når skadene koster såpass om 8000 kr.. Tenkt deg selv da.. ganske ergelig..

Jeg har opplevet det samme med mine barn. De hva ca 2 og 3 år da det skjedde.
De skadet bilen til naboen,og du kan trygt si han hva sinna ja.
Men han måtte ta det på sin forsikring.
For det første så stod ikke han heller lovligt parkert,(vis jeg ikke husker feil nå så hadde det noe å si)
Og at de hva så små,og ikke forstod sine handlinger hva hovedfaktoren til mitt forsikringselskap sin avgjørelse.
Når dette skjedde så hva jeg forsikret i If.

Lissyjane skrev:

vinterkyss skrev:

fatass skrev:

vinterkyss skrev:

fatass skrev:

Mannen er sinna som fy!

Jepp! Men naboen nekter nok å gå med på den ;)

Vil han ha det dekket eller ikke? Deres er ikke erstatningspliktige, så han står ikke i posisjon til å nekte på noe som helst, men hvis han nekter å ta imot denne avtalen, så står han i en fin posisjon til å kysse dere i ræva! Unnskyld meg altså, men det er dette eller ingenting! Dere prøver å gjøre opp for dere, hvordan dere velger å gjøre det, kan ikke han råde over.

Jeg hadde heller aldri gotatt at det ble lakkert andre steder enn merkeverksted.
Dett pga lakk garantien, da man mister denne. Og skjer det noe rust eller lignende da, har man ikke noe hjelp!
Flott at dere vill gjøre opp for dere, for dette er surt for både dere og naboen.
Jeg hadde klaget til forsikringen min,men i mellomtiden hadde jeg betalt naboen.
Lykke til:)

Når jeg har lest tråden så skjønner jeg det sånn at man ikke er ersatningspliktig what so ever når barna er så små?

Det synes jeg i så fall er en elendig rettspraksis (nå snakker jeg i generelt.. og ikke til deg HI;o))

Vi som foreldre må jo følge med på barna våres.. og greit nok at de ikke skjønner det de gjør alltid.. men alikevel, da er det vårt ansvar å følge med

Hadde jenta mi knust en bilrute o.l.. så hadde jeg ikke hatt hjerte til ikke å gjøre opp for meg.. og hadde det gått samme veien..at noen unger hadde ødelagt feks min bil.. og ikke foreldrene hadde gjort opp for seg.. så hadde jeg blitt fly forbanna

Veldig bra å lese at dere ønsker å gjøre opp for dere og jeg skjønner virkelig ikke hvorfor naboen deres er så fly forbanna.. Det tar litt TID å ordne ting med forsikringsselskaper og det å sjekke opp. Det er jo positivt for han og det da, at dere ordner opp, tar tlf og får ting ordnet..

Mtp hva dere eller han har rett til så har jeg ikke peil.. Men vet tanta mi fikk bilen sin ripi opp av unga sine, tvillinger på 4 år, og de fikk det dekt på innbo forsikringa.. 

Back
Topp